Cum am fost exclusi de la Tess Rally

Prima data am fost la Bacau in dreapta lui Costi. Am abandonat cu o planetara rupta. A incoltit nevoia sa revenim la raliu. Dar cu o masina cu care sa putem emite niste pretentii. A venit momentul Clio-ului. O jucarie cu cutie secventiala care a mai luat un podium la Raliul Argesului in 2010.

 

Raliul Brasovului este locul unde toti ne imaginam sa debutam in raliuri. Iar daca faci o figura frumoasa este ca un vis implinit pe care il vei povesti nepotilor. Asa ca nu a fost nicio supriza sa ne gasim pe lista de inscrieri.  Ca debutanti. Ne-am pregatit ca la carte. Am facut tot cum scrie la carte.  Ma rog, nu chiar totul, stiti de pe acum.

 

Impreuna cu Costi ne incurajam si ne minteam in acelasi timp ca mergem la siguranta, ca cel mai important este sa terminam. Dar stiam amandoi ca vrem sa luam locul intai la debutanti. Initial ne-am inscris la clasa 12 dar am facut investigatii daca masina se poate inscrie la clasa 5 si toata lumea a zis da. Si FRAS, si fisa si FIA si inspectia tehnica initiala. Toata lumea in frunte cu Alex Filip ne indemna la clasa 5. Ca sa se faca clasa. Si noi am vrut la fel. Daca eram mai atenti puteam anticipa ca diferentele intre Clio-ul de cupa si Clio de aceeasi generatie de grupa A nu vor fi trecute cu vederea. Dar in entuziasmul debutului tot ce am vrut a fost sa ne batem cu ralistii. Sa vedem cum e la clasa mare, cu baietii mari.

Si ne-am dat seama cum e. Intr-un fel e mai usor ca la coasta! Pentru ca poti sa faci rezultate si fara sa ai cai multi, suspensii sau anvelope. Iar daca le rezolvi cat de cat pe aceste ultime, poti emite pretentii mari. Ne-a placut mult pe probe. Babarunca a fost un vis. Proba umeda cu mazga, cu geamuri aburite, cu o dictare facuta doar de noi, am reusit al doilea timp la 2 roti motrice. Si al unsprezecelea la general. Iar asta in conditiile in care masina avea suspensie de circuit. Tare ca piatra… pe umed…

 

Cand am vazut ca am recuperat si minutul de penalizare cu care am inceput raliul si minutul pierdut pe PS1 din cauza anvelopelor am decis sa nu mai fortam. In doar trei probe am ajuns de pe 43 pe 15 la general cumulat. Daca stiam ca nu vom apuca sa vedem podiumul la clasa 5 si victoria la debutanti am fi tras si pe urmatoarele trei probe. Mai ales pe poiana uscata in coborare unde daca veneam mai incet cred ca ne intorceam in timp. Si asta doar sa nu riscam rezultatul. Pentru ca asa am invatat noi din greselile altora. Ca la raliu nu e ca la coasta. Nu mergi blana tot timpul. Iti faci strategii, e o competitie de anduranta.

 

Dar uite ca la primul raliu i-am batut pe jocul lor. Acei cativa, aroganti, piloti de raliu care dispretuiesc coasta.

 

Si dupa ce am terminat raliul si s-au afisat rezultatele, multiplul campion George Grigorescu a instrumentat o contestatie cum ca nu suntem de clasa 5. Si i s-a dat dreptate in secunda urmatoare. Nu tu contestatie afisata, nu tu verificare a masinii, FRAS a constatat din camera de sedinta ca masina nu e conforma!

 

Cu toate ca performantele masinii noastre sunt sub cele ale R3-ul lui GxG pe care l-am batut pe Paraul Rece, asta nu l-a impiedicat pe marele campion sa apeleze la arme din afara probelor. Noi stim ca pe Paraul Rece l-am batut din cauza ca a ales el prost gumele. Si suntem constienti ca titlurile de campion nu isi fac loc singure in palmares. Dar, cu toate ca excluderea are temei tehnic, este regretabil ca unui multiplu campion ii vine atat de usor sa se foloseasca de contestatii. Si astfel, cu doua minute inainte de festivitatea de premiere s-au facut schimbarile si ne-au scos din clasamente.

 

Sunt sigur ca am putea gasi incoerente grave in felul in care am fost exclusi si pe motiv de erori de procedura sa cautam cai de a ne face dreptate. Dar acceptam excluderea si consecintele acesteia.

 

Dar nu asta e sportul pe care ni-l dorim. Sportul pe care ni-l dorim e cel in care Puiu Rusu te bate cu un TDI de 220 de cai cand tu ai 500. E cel in care George Grigorescu e la ani lumina de tine cu o masina ca a lui si iti pui intrebarea cati ani iti trebuie ca sa il ajungi. Chiar daca ai aceeasi masina. Realitatea este ca Puiu Rusu ultima oara s-a dat la coasta intr-un an cand l-au scos din categoria “2 roti motrice” doar pentru ca batea tot. Iar Federatia a considerat ca in felul asta rezultatul nu este unul imprevizibil. Si l-au scos din clasamente. Frumos nu? In anul acela am iesit eu campion la diesel. M-am batut pe mine cum ar veni. Iar George Grigorescu se pare ca nu e la ani lumina de nimeni. Poate doar de fair-play. Iar daca multe titluri de campion au fost luate la fel de usor si in aceeasi maniera in care am luat eu titlul de campion la diesel in 2009, e jenant. Nu numai ca nu amintesc de acel rezultat dar nici nu il voi pune vreodata la numar sau in vreo statistica.  

 

Ne-am dus la Brasov sa intram intr-o cusca a leilor dar aveam frica celor care nu stiu decat sa atace viraje asfaltate impecabil. Am gasit altceva decat ne asteptam. Am gasit o competitie unde a fost mult mai usor de intors un rezultat decat ne-am fi asteptat. 

 

E pacat ca unui campion ca Grigorescu ii este frica de debutanti precum Dutescu pe care l-a amenintat de pe acum ca il contesta daca se inscrie cu Clio R3. Dupa experienta de la Brasov sunt foarte aproape sa cred ca Dutescu l-ar bate pe GXG. Daca intre Duta si GXG se va intercala si un Stratnic, un Ghisoi depinde doar momentul in care acestia pun mana pe un R3 si sunt lasati sa se dea.

 

Azi e deja marti. Am venit cu mana goala de la Brasov. Intr-un fel sau altul vom continua. Costi si Mitrasca. Acesti doi nebuni care impreuna sau separat nu pot sa faca doar act de prezenta!    

34 thoughts on “Cum am fost exclusi de la Tess Rally”

  1. Conform specificului mioritic cei cu musca pe caciula tipa cel mai tare si dau fumigene ca sa acopere ce au de acoperit.
    Nu am intentia sa alimentez o polemica inutila; va redau mai jos dialogurile avute pe acest subiect pe Facebook acum cateva zile:

    Andrei Mitrasca Asa e. Totusi am avut o masina rapida, sa nu ne furam caciula. Si intr-adevar nu era de A. Greseala si ignoranta noastra. Totusi ne-ar fi putut incadra inainte de cursa la clasa 12. Responsabilitatea ne apartine si noua in mare masura

  2. …continuare dialog

    George Grigorescu Sa reiau
    Bravo Andrei ptr onestitatea de ultim moment, dar:
    1/
    In nici un caz nu ati fost in necunostinta de cauza! Stiti FFFF Bine la fel ca si fostul proprietar al masinii ca acest Clio II generatia 3 de circuit (Cup) nu a avut niciodata omologare de raliu. Costi m-a consultat ce suspensii sa comande si i-am amintit ca are portfuzete de Laguna si brate cu pivoti de circuit. Dar de cutia secventiala care nu a avut niciodata omogare raliu pe acest model ? Dar franele ?
    Mai bine recunoasteti ca ati incercat sa vedeti daca merge si asa in stil romanesc iar acum frustrarea este mare.
    …continua pct 2

  3. continuare

    2/
    George Grigorescu nu a depus nici o contestatie si chiar speculand era absurd doar discutasem cu Costi inainte de raliu si stiam ca merge ca sa se antreneze ptr VTM
    Eu am fost solicitat de Cristi Enache – clientul meu de 9 ani – sa-l
    reprezint, el fiind cel care s-a considerat neindreptatit sa piarda cu Clio II de grupa N locul 3 la Clasa 5 si a anuntat colegiul comisarilor sportivi ca daca nu I se face dreptate ( Clio vostru este vizibil neconform de la distanta si nu este normal sa fi trecut asa prin revizia tehnica ) atunci va depune contestatie pe puncte: CV secventiala, frane, brate suspensie ,portfuzete, caroserie si esapament … Cred destule .

    …continua

  4. 3/
    NU inteleg pozitia voastra dupa eveniment.
    Da a-ti mers foarte frumos . Dar stiati cu ce riscuri tehnico-administrative. De ce vrerti sa fiti de rea credinta si in ultimul moment ? De ce aruncati cu noroi in altii . De ce nu aveti respect fata de colegii vostrii de cursa care au mers cu masini corecte? S-au ii luati de prosti .
    Oare ce ar fi zis Vali daca Spitzmuller la R4 ar fi incercat sa le treaca pe sub nas un Evo cu secventiala?
    Cred ca ajunge.
    Salutari sportive
    GxG

    Andrei Mitrasca ‎@ GxG, nu am incercat romaneste! Am fost consiliati prost. Eu am remuscarile mele ca nu am insistat sa ma uit mai atent pe acele dosare ale masinii. Chiar si fara ele semne de intrebare trebuia sa-mi pun. Ne-am improscat amandoi cu noroi. Tu acolo in holul hotelului daca tii minte, eu pe blog. Intrebarea mea acum sincera, ne putem inscrie cu acest Clio la clasa 12

  5. Felicitari pentru incepatorii cu Clio RS! Pe viitor fiti pregatiti 110% din toate punctele de vedere si nu au cum sa va atinga cu un bat de chibrit! Experienta se acumuleaza in timp, aveti rabdare si bucurati-va cat mai mult de acest sport superb!

Comments are closed.