Muller se detaseaza dupa rundele de la Valencia

Rundele a treia si a patra din WTCC au avut loc duminica 1 aprilie pe circuitul de la Valencia. Yvan Muller isi anunta dominatia de duminica inca din sesiunea de calificari, francezul trecandu-si in cont cel mai bun timp. Prima cursa de duminica a fost una destul de plictisitoare pentru Muller acesta plecand din pole si mentinandu-si pozitia pana la sfarsit cu un avans consistent de urmaritori. Tarquini a obtinut din nou un timp bun in calificari, italianul plecand din pozitia a doua de pe grila primei curse. Fostul campion mondial a reusit sa ii tina piept lui Tom Coronel care a si fost semnalizat cu steag de avertizare pentru contactele repetate cu masina lui Tarquini. 

Cu ordinea de start inversata pentru cea de-a doua cursa a zilei, Stefano D’Aste a plecat din pole position fiind urmat de Engstler si Menu. Inca din primul tur elvetianul la depasit pe Engstler si in turul cu numarul 7 prelua conducerea cursei care avea sa nu o mai cedeze pana la sfarsit. Coronel a reusit din nou o clasare pe podium terminand cursa pe pozitia a doua. D’Aste a reusit sa prinda ultuima pozitie a podiumului. James Nash, unul din pilotii care alearga pe Ford Focus a trebuit sa abandoneze in momentul in care se afla pe pozitia a 11-a, ceea ce ar fi insemnat cea mai buna clasare a echipei AON in acest inceput de sezon. 

 

Clasament piloti dupa runda a 4-a

  • 1. Yvan MULLER 88 pt.
  • 2. Alain MENU 61 pt.
  • 3. Tom CORONEL 58 pt.
  • 4. Rob HUFF 57 pt.
  • 5. Gabriele TARQUINI 44 pt.
  • 6. Stefano D’ASTE 25 pt.
  • 7. Norbert MICHELISZ 24 pt.
  • 8. Pepe ORIOLA 24 pt.
  • 9. Franz ENGSTLER 22 pt.
  • 10. Rickard RYDELL 14 pt.

8 thoughts on “Muller se detaseaza dupa rundele de la Valencia”

  1. Nu stiu daca primiti "requesturi", dar ar fi foarte interesant daca ati scrie un articol despre debutul in raliuri, care sunt exact pasii de urmat (de la licenta la cursa), si mai important care sunt costurile.

  2. multumim pentru sugestii. in limita timpului vom incerca, nu stiu cand 🙂 sa scriem si despre asta…este ceva mult prea complex pentru a face pe fuga. daca ai intrebari punctuale iti vom raspunde mult mai repede

  3. 1- ce scoli de raliu sunt la noi? Am gasit titi aur (mi se pare prea scump 1240€ pe 2 zile), stefan vasile (nu stiu daca mai e actual, oricum se face pe dacia nova), mai sunt altii? Daca da, cine si cat costa?

    2- unde te poti antrena pentru curse, in afara de sesiunile de antrenament dinaintea curselor? In trafic, unde risti sa se termine cu alte nenorociri?

    3- care sunt tehnicile de pilotaj folosite? Folosesc in condusul de zi cu zi rev-matching, heel&toe si ma mai joc cu frana de mana, sub/supra virari, slide-uri, cand consider ca pot face asta in siguranta

    4- cine m-ar putea antrena si cat ar costa? (in scolile de la pct 1 ma astept sa inveti la fel de putin despre pilotaj cat inveti la categoria B despre condusul pe strada)

    5- cine prepara masinile? Cat de cat la mecanica ma mai pricep si eu, ceva gen schimbat amortizoare as putea face fara probleme, dar nu am garaj si nici cum sa lucrez sub masina

    6-care disciplina se recomanda pt inceput? Raliu/coasta? Cross? Unde conteaza masina cel mai putin? Unde e cel mai ieftin? La raliu cred ca macar franele nu mai sunt asa importante…

    7- tractiune fata sau spate? Inclin spre fata, ca asta am folosit pana acum.

    8-Ce grupa? Cu omologare sau fara? Grupele A si N sunt dupa reglementarile fia?

    9- clasificarile iau in calcul daca motorul e asiprat sau turbo, sau conteaza doar cilidreea? Doar nu concureaza un motor de 1.6 aspirat cu 100-120 cai cu 1.6 turbo de 180-240 cai..

    10- ce masina pt inceput? Care e cea mai ieftina varianta, pentru a fi cat de cat competitiv? Scopul meu ar fi in primul rand sa particip, dar decat sa merg cu o coaja cu care n-as avea nici o sansa, mai bine stau acasa.

    11-O subcompacta gen renault clio sau peugeot 206, de prin 2000, cu motor 1.6 16v e buna de ceva? Daca ar fi in 2 usi i-ar aduce vre-un beneficiu structural? Sau ar trebui macar ceva gen clio rs 182 (care costa de 2-3 ori sa-l cumpar si 99% e alergat in ultimul hal).

    12- De cumparat masina deja preparata sau una normala de care sa ma ocup eu?

    13- In afara de roti, suspensie, frane, roll cage+scaune+ centuri, ce modificari mai sunt necesare?

    14- Care sunt costurile participarii la o etapa? (in afara de cheltuielile cu deplasarea/cazarea)?

    15- Ce combustibil? Benzina 99, etanol?

    16- Ce consumabile? Merg cele de strada? In ce interval se face o revizie? Cat tine un set de anvelope? Cat costa?

    17- Unde gasesc copilot? N-am prieteni care s-ar apuca de asa ceva (poate doar dubla la sticlism viteza :)) ).

    18- Ce se strica in mod curent? Ce piese de schimb trebuie sa ai la o cursa?

    19- Deplasarea cum se face? Merge cu ea pe roti si piesele in ea/in remorca (desi masina de raliu cu remorca :))) )? Sau trebuie sa-mi mai cumpar si ceva suv/pick up care trage macar 2t + autoplatforma?

    20- Sponsorizarile- Imi dau seama ca n-o sa imi dea nimeni punga cu bani "ia nene si fa-ti damblaua", dar cum se pot ele obtine? Fara sa-l am pe boc copilot sau sa aibe tata milioane de € din afaceri cu statul…

    Sau planul B –

    21- cat costa un kart (de 125cc 2t cred) in stare de competitie?

    22- cat costa folosirea lui?

    23- cat costa accesul pe pista (amckart sa zicem)?

    24- cat costa instruirea?

    Sau planul C- enduro/ supermoto, dar aici stiu in mare parte ce costuri implica. Oricum cred ca mi-am gresit tara in care sa ma nasc, in multimea asta de treningari daca nu se da cu piciorul in mingie nu se numeste sport.

    Inchei aici ca deja am pus o gramada de intrebari…
    Multunesc anticipat pt raspunsuri!

  4. pt inceput trebuie sa te horasti ce vrei, si la intrebarile tale, daca o sa cauti cu atentie exista destule raspunsuri mura-n gura nu o sa iti dea nimeni niciodata

  5. Care e logica sa imi zici sa pun "intrebari punctuale" daca raspunsul e "cauta cu atentie"?

  6. 1. Incearca si la Napoca Rally Academy – napocarallyacademy.ro
    2. "antrenatul" il poti face si in cadrul unor sesiuni restranse de teste, alaturi de alti piloti, atunci cand se inchide traficul si se securizeaza portiunea de drum utilizata. ptr macadam cred ca e mai usor.
    3. le inveti in cadrul scolilor de pilotaj. eu unul nu am urmat cursurile vreuneia dintre ele .
    4. daca pleci la drum cu aceste conceptii atunci poti sa te opresti aici. garantat ai ce invata de la o scoala de pilotaj. daca nu ai incredere in cele romanesti, mergi afara, daca iti permiti.
    5. sunt cateva firme specializate : Napoca Rally Academy ii are pe cei de la Transilvania Motorsport, mai exista Colina Motors, Autotehnica, Mach1, etc.
    6. Cel mai bine ar fi sa incepi direct cu ce iti place. coasta/raliu etc. Si sa o iei treptat de jos. Poti incepe cu un Logan, in cadrul cupei, unde toate masinile sunt relativ egale si lupta f stransa.
    7. tractiune spate la raliuri…cam 1 masina parca mai este la noi in campionat…asa ca FWD sau AWD este "la moda"
    8. grupa ti-o alegi in functie de banii care-i ai pentru masina. preferabil este sa fi la o grupa cu omologare FIA, de la clasele 1-10.
    9. studiaza regulamentul campionatului national de raliuri. e prea mult de povestit aici despre clasificarile masinilor pe clase. ( da un search pe site si o sa-l gasesti inclusiv pe cel din 2012)
    10. din nou Dacia Logan

  7. 11 si 12 este in functie de bugetul tau…
    13. instalatie anti incendiu si multe alte modificari conform regulamentelor de la grupa unde se incadreaza masina, inclusiv cele de performanta care sunt permise la acea grupa.
    14. taxele le gasesti in regulamentul CNR 2012. 400 sau 200 euro inscriere in functie de clasa la care e masina, pneuri, benzina, etc.
    15. in functie de masina, aspirat/turbo, si posibilitati. nu este etanol ci bioetanol sau combustibil de tip e85.
    16. planul de revizie se face in functie de masina pe care concurezi. bineinteles ca ai unele identice cu masina de strada, dar in general nu prea e asa. ai prea multe variabile in functie de masina ptr a-ti spune cat tin niste pneuri, difera de la coasta la raliu etc.
    17. copiloti gasesti . trebuie sa-i si platesti daca nu te stii cu niciunul. un anunt pe facebook poate rezolva problema 🙂
    18. echipa de asistenta tehnica ar trebui sa stie cel mai bine.
    19. varianta a doua
    20. aici poti scrie o biblie…nu pot decat sa-ti urez succes in obtinerea unui buget.

    planul B si C eu nu cunosc atat de multe detalii.

    Succes

Comments are closed.