Cum am fost exclusi de la Tess Rally

Prima data am fost la Bacau in dreapta lui Costi. Am abandonat cu o planetara rupta. A incoltit nevoia sa revenim la raliu. Dar cu o masina cu care sa putem emite niste pretentii. A venit momentul Clio-ului. O jucarie cu cutie secventiala care a mai luat un podium la Raliul Argesului in 2010.

 

Raliul Brasovului este locul unde toti ne imaginam sa debutam in raliuri. Iar daca faci o figura frumoasa este ca un vis implinit pe care il vei povesti nepotilor. Asa ca nu a fost nicio supriza sa ne gasim pe lista de inscrieri.  Ca debutanti. Ne-am pregatit ca la carte. Am facut tot cum scrie la carte.  Ma rog, nu chiar totul, stiti de pe acum.

 

Impreuna cu Costi ne incurajam si ne minteam in acelasi timp ca mergem la siguranta, ca cel mai important este sa terminam. Dar stiam amandoi ca vrem sa luam locul intai la debutanti. Initial ne-am inscris la clasa 12 dar am facut investigatii daca masina se poate inscrie la clasa 5 si toata lumea a zis da. Si FRAS, si fisa si FIA si inspectia tehnica initiala. Toata lumea in frunte cu Alex Filip ne indemna la clasa 5. Ca sa se faca clasa. Si noi am vrut la fel. Daca eram mai atenti puteam anticipa ca diferentele intre Clio-ul de cupa si Clio de aceeasi generatie de grupa A nu vor fi trecute cu vederea. Dar in entuziasmul debutului tot ce am vrut a fost sa ne batem cu ralistii. Sa vedem cum e la clasa mare, cu baietii mari.

Si ne-am dat seama cum e. Intr-un fel e mai usor ca la coasta! Pentru ca poti sa faci rezultate si fara sa ai cai multi, suspensii sau anvelope. Iar daca le rezolvi cat de cat pe aceste ultime, poti emite pretentii mari. Ne-a placut mult pe probe. Babarunca a fost un vis. Proba umeda cu mazga, cu geamuri aburite, cu o dictare facuta doar de noi, am reusit al doilea timp la 2 roti motrice. Si al unsprezecelea la general. Iar asta in conditiile in care masina avea suspensie de circuit. Tare ca piatra… pe umed…

 

Cand am vazut ca am recuperat si minutul de penalizare cu care am inceput raliul si minutul pierdut pe PS1 din cauza anvelopelor am decis sa nu mai fortam. In doar trei probe am ajuns de pe 43 pe 15 la general cumulat. Daca stiam ca nu vom apuca sa vedem podiumul la clasa 5 si victoria la debutanti am fi tras si pe urmatoarele trei probe. Mai ales pe poiana uscata in coborare unde daca veneam mai incet cred ca ne intorceam in timp. Si asta doar sa nu riscam rezultatul. Pentru ca asa am invatat noi din greselile altora. Ca la raliu nu e ca la coasta. Nu mergi blana tot timpul. Iti faci strategii, e o competitie de anduranta.

 

Dar uite ca la primul raliu i-am batut pe jocul lor. Acei cativa, aroganti, piloti de raliu care dispretuiesc coasta.

 

Si dupa ce am terminat raliul si s-au afisat rezultatele, multiplul campion George Grigorescu a instrumentat o contestatie cum ca nu suntem de clasa 5. Si i s-a dat dreptate in secunda urmatoare. Nu tu contestatie afisata, nu tu verificare a masinii, FRAS a constatat din camera de sedinta ca masina nu e conforma!

 

Cu toate ca performantele masinii noastre sunt sub cele ale R3-ul lui GxG pe care l-am batut pe Paraul Rece, asta nu l-a impiedicat pe marele campion sa apeleze la arme din afara probelor. Noi stim ca pe Paraul Rece l-am batut din cauza ca a ales el prost gumele. Si suntem constienti ca titlurile de campion nu isi fac loc singure in palmares. Dar, cu toate ca excluderea are temei tehnic, este regretabil ca unui multiplu campion ii vine atat de usor sa se foloseasca de contestatii. Si astfel, cu doua minute inainte de festivitatea de premiere s-au facut schimbarile si ne-au scos din clasamente.

 

Sunt sigur ca am putea gasi incoerente grave in felul in care am fost exclusi si pe motiv de erori de procedura sa cautam cai de a ne face dreptate. Dar acceptam excluderea si consecintele acesteia.

 

Dar nu asta e sportul pe care ni-l dorim. Sportul pe care ni-l dorim e cel in care Puiu Rusu te bate cu un TDI de 220 de cai cand tu ai 500. E cel in care George Grigorescu e la ani lumina de tine cu o masina ca a lui si iti pui intrebarea cati ani iti trebuie ca sa il ajungi. Chiar daca ai aceeasi masina. Realitatea este ca Puiu Rusu ultima oara s-a dat la coasta intr-un an cand l-au scos din categoria “2 roti motrice” doar pentru ca batea tot. Iar Federatia a considerat ca in felul asta rezultatul nu este unul imprevizibil. Si l-au scos din clasamente. Frumos nu? In anul acela am iesit eu campion la diesel. M-am batut pe mine cum ar veni. Iar George Grigorescu se pare ca nu e la ani lumina de nimeni. Poate doar de fair-play. Iar daca multe titluri de campion au fost luate la fel de usor si in aceeasi maniera in care am luat eu titlul de campion la diesel in 2009, e jenant. Nu numai ca nu amintesc de acel rezultat dar nici nu il voi pune vreodata la numar sau in vreo statistica.  

 

Ne-am dus la Brasov sa intram intr-o cusca a leilor dar aveam frica celor care nu stiu decat sa atace viraje asfaltate impecabil. Am gasit altceva decat ne asteptam. Am gasit o competitie unde a fost mult mai usor de intors un rezultat decat ne-am fi asteptat. 

 

E pacat ca unui campion ca Grigorescu ii este frica de debutanti precum Dutescu pe care l-a amenintat de pe acum ca il contesta daca se inscrie cu Clio R3. Dupa experienta de la Brasov sunt foarte aproape sa cred ca Dutescu l-ar bate pe GXG. Daca intre Duta si GXG se va intercala si un Stratnic, un Ghisoi depinde doar momentul in care acestia pun mana pe un R3 si sunt lasati sa se dea.

 

Azi e deja marti. Am venit cu mana goala de la Brasov. Intr-un fel sau altul vom continua. Costi si Mitrasca. Acesti doi nebuni care impreuna sau separat nu pot sa faca doar act de prezenta!    

34 thoughts on “Cum am fost exclusi de la Tess Rally”

  1. Baieiti, omul este recidivist, a mai facut miscari similare si in trecut si va mai face si pe viitor.

  2. Andrei, iti place sau nu, si contestatiile fac parte din regulile jocului. Importante sunt doua aspecte: ati mers foarte bine si, al doilea punct este ca pe viitor vei sti clar unde sa te incadrezi sa nu poti fi constestat. Iar ca bonus, ai aflat ca mai exista si arma asta. Pentru ca in mod clar nu vei fi de acord sa iei vreodata bataie de la o masina trecuta la aceeasi categorie cu tine si, de fapt, sa fie la ani-lumina mai tare.
    C-asa e-n tenis, nu? Bafta multa in continuare!

  3. eu vad altcumva lucrurile. ok, ati gresit clasa la inscriere dar, uite ce zice regulamentul:

    14. CLASELE
    14.1 SCHIMBAREA CLASEI ÎNSCRISE
    In momentul verificarilor tehnice, daca o masina nu corespunde clasei în care a fost inscrisa, aceasta
    va fi transferata la alta clasa, daca acest lucru este posibil, la recomandarea comisarilor tehnici prin
    decizia Comisarilor Sportivi. Automobilele care au omologare în vigoare la data prezentarii la
    verificarile tehnice iniiale ale unei competiii si care nu corespund fisei de omologare, nu vor putea fi
    încadrate la clasele corespunzatoare Grupei H. In cazul unui dubiu cu privire la identificarea
    automobilului sau a corespondentei cu o anumita fisa de omologare, sunt luate in considerare
    pasaportul tehnic FRAS, apoi marca si seria sasiului din certificatul de inmatriculare ori cartea de
    identitate RAR.

    prin urmare cred ca ar fi trebuit:
    a. dupa verificarea tehnica sa nu vi se valideze inscrierea;
    b. odata validata inscrierea sa fiti mutati in alta clasa.
    ar trebui, in mod normal, odata cu excluderea voastra, ca si comisarii tehnici care v-au validat inscrierea in clasa care ati cerut-o, sa primeasca o sanctiune.
    prin urmare cereti banii cheltuiti inapoi de la comisarii tehnici sau in caz ca acestia au anuntat de la comisarii sportivi (se poate afla din procesul verbal al primei sedinte a CCS).

    1. Imi rau rau ca trebuie sa mentionez, dar necunoasterea legii (in acest caz a regulamentulii tehnic al CNR by FRAS) nu te absollva de respectarea lui (ei)… Restul este parte din retorica tanguitoare care invaluie de multi ani acest sport in Romania…

      1. alex, ai PERFECTA dreptate! departe de mine gandul de a lasa pe cineva sa triseze! doar ca…vezi tu, se merge mereu pe ideea ca doar sportivul greseste iar arbitrul NU. in cazul despre care discutam sunt doua aspecte:
        1. e clar ca sportivul a gresit (intentionat sau nu) cand s-a inscris;
        2. verificarea tehnica trebuia sa depisteze incorectitidinea clasei (mai ales ca nu erau chestiuni tehnice ascunse ci – cel putin – o cutie secventiala care se vede si din avion).

        in ROF (regulamentul de organizare si functionare a colegiului de arbitri) scrie ca:

        Anexa 13
        ŞEF VERIFICARE TEHNICĂ
        ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
        7. Are autoritate deplină în încadrarea corectă în grupă (clasă) sau respingerea din punct de vedere tehnic a unui automobil de competiţii.
        …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

        adica…sunt doua vini (daca pot sa spun asa), a sportivului (care si-a primit pedeapsa) si a sefului verficarii tehnice (care….?) asta-i tot.
        cat despre retorica si necunoasterea legii – asa cum sportivii ai regulamente si trebuie sa le respecte si arbitri au!

        1. In materie de revizie tehnica nu am nimic de spus….Ceea ce este mai trist este ca o cutie secventiala iti sare in ochi…o suspensie de Cupa..mai are o scuya de siii….domnul Grigorescu mai sus blamat ar vedea+o imediat…Deh…

  4. Eu, sincer, ma bucur ca ati reusit sa mergeti atit de bine si sa reusiti sa faceti probleme altor oameni cu state vechi in CNR. Insa, din pacate, cam asa e la inceput…pina inveti regulamentul, mai ales ala tehnic, cu omologarile pe clasa.
    In ceea ce priveste pe domnul Grigorescu, lumea zice ca a mai facut astfel de chestii si in trecut si probabil va mai face astfel de lucruri…asa ca, luati de buna lectia asta si data viitoare fiti cu temele pregatite.
    Dupa parerea mea, orice insucces trebuie ''descifrat'' nu raportandu-te la actiunile altora ci facandu-ti o autocritica obiectiva.
    Mult succes…ca ala e mai important !

  5. Din articolul de regulament prezentat mai inainte eu inteleg ca nu veti putea participa cu masina in configuratia actuala in CNR. La clasa 5 are modificari neadmise, iar la clasa 12 are omologare. Deci se va putea participa cu ea numai la clasa 5 in limita modificarilor permise de aceasta clasa.

    1. Desigur…Regulamentul este o chestie foarte complicata…adica pentru a deosebi o cutie secventiala de una in H iti trebuie cel putin AR-ul….

  6. EXACT, bravo lucian! ramane totusi intrebarea: de ce le-au validat inscrierea?
    si….un lucru care-l uitasem: BRAVO pentru mersul pe probe!!! pana la urma, poate asta conteaza cel mai mult si in afara de asta, stiti unde sunteti.
    dar, repet, din punctul meu de vedere, nu-i normal ca odata ce-ati trecut de verificarile tehnice (pentru ca de aia se fac, nu doar sa verifice un roll bar, un restrictor, scaune, costume omologate, etc, se fac SI pentru a verifica daca o masina oarecare este conforma cu fisa ei de omologare) care v-au validat, la sfarsitul concursului sa fiti exclusi EXACT pentru asta INDIFERENT de motiv: contestatie sau altceva!

  7. Eu vad lucrurile asa:
    1. v-ati inscris la o clasa unde ar fi trebuit sa stiti ca nu va incadrati
    2. v-au "facut la lant" cei care v-au incurajat, probabil ca sa se constituie respectiva clasa si sa ia punctele intregi
    3. verificare tehnica a fost facuta fie de niste habarnisti, fie oficialii au fost "ghidonati" in directia enuntata la pct. 2
    Concluzia: vinovatii sunteti in primul rand voi si in al 2-lea oficialii, degeaba il faceti cu ou si otet pe GXG! Si el a fost exclus ca a luat-o pe alta strada din Rasnov pe legatura, si nu cred ca a fost avantajat cat de o c.v. secventiala pe 100 km de proba. Ca nu a fost – probabil – o contestatie ci o soapta la urechea potrivita e iarasi alta discutie. Nu cunosc detaliile regulamentare, dar in locul vostru jur ca as cauta o chichita sa le cer macar banii de inscriere inapoi pt ca au validat inscrierea, au verificat masina si ulterior s-au razgandit! Just for fun (poate prindeti un loc pe banca "celor mai iubiti" alaturi de H Savu!) 🙂

  8. Lasand la o parte banii…de inscriere…eu l-as sfatui pe Dl. Mitrasca sa citeasca macar un pic regulamentele sporturilor la care participa ca si sportiv…sa nu confunde presa cu PR-ul…si pana la justa documentare sa nu mai polueze spatiul presei cu opinii si personale si nefondate…pentru ca pana una alta scrie pe un site si nu pe un blog.

  9. Lasand la o parte banii…de inscriere…eu l-as sfatui pe Dl. Mitrasca sa citeasca macar un pic regulamentele sporturilor la care participa ca si sportiv…sa nu confunde presa cu PR-ul…si pana la justa documentare sa nu mai polueze spatiul presei cu opinii si personale si nefondate…pentru ca pana una alta scrie pe un site si nu pe un blog.

  10. De cand in spatiul presei e indicat sa nu ai opinii personale????Ale cu opinii trebuie sa le promoveze cineva care scrie pe un site ??

Comments are closed.