Cum am fost exclusi de la Tess Rally

Prima data am fost la Bacau in dreapta lui Costi. Am abandonat cu o planetara rupta. A incoltit nevoia sa revenim la raliu. Dar cu o masina cu care sa putem emite niste pretentii. A venit momentul Clio-ului. O jucarie cu cutie secventiala care a mai luat un podium la Raliul Argesului in 2010.

 

Raliul Brasovului este locul unde toti ne imaginam sa debutam in raliuri. Iar daca faci o figura frumoasa este ca un vis implinit pe care il vei povesti nepotilor. Asa ca nu a fost nicio supriza sa ne gasim pe lista de inscrieri.  Ca debutanti. Ne-am pregatit ca la carte. Am facut tot cum scrie la carte.  Ma rog, nu chiar totul, stiti de pe acum.

 

Impreuna cu Costi ne incurajam si ne minteam in acelasi timp ca mergem la siguranta, ca cel mai important este sa terminam. Dar stiam amandoi ca vrem sa luam locul intai la debutanti. Initial ne-am inscris la clasa 12 dar am facut investigatii daca masina se poate inscrie la clasa 5 si toata lumea a zis da. Si FRAS, si fisa si FIA si inspectia tehnica initiala. Toata lumea in frunte cu Alex Filip ne indemna la clasa 5. Ca sa se faca clasa. Si noi am vrut la fel. Daca eram mai atenti puteam anticipa ca diferentele intre Clio-ul de cupa si Clio de aceeasi generatie de grupa A nu vor fi trecute cu vederea. Dar in entuziasmul debutului tot ce am vrut a fost sa ne batem cu ralistii. Sa vedem cum e la clasa mare, cu baietii mari.

Si ne-am dat seama cum e. Intr-un fel e mai usor ca la coasta! Pentru ca poti sa faci rezultate si fara sa ai cai multi, suspensii sau anvelope. Iar daca le rezolvi cat de cat pe aceste ultime, poti emite pretentii mari. Ne-a placut mult pe probe. Babarunca a fost un vis. Proba umeda cu mazga, cu geamuri aburite, cu o dictare facuta doar de noi, am reusit al doilea timp la 2 roti motrice. Si al unsprezecelea la general. Iar asta in conditiile in care masina avea suspensie de circuit. Tare ca piatra… pe umed…

 

Cand am vazut ca am recuperat si minutul de penalizare cu care am inceput raliul si minutul pierdut pe PS1 din cauza anvelopelor am decis sa nu mai fortam. In doar trei probe am ajuns de pe 43 pe 15 la general cumulat. Daca stiam ca nu vom apuca sa vedem podiumul la clasa 5 si victoria la debutanti am fi tras si pe urmatoarele trei probe. Mai ales pe poiana uscata in coborare unde daca veneam mai incet cred ca ne intorceam in timp. Si asta doar sa nu riscam rezultatul. Pentru ca asa am invatat noi din greselile altora. Ca la raliu nu e ca la coasta. Nu mergi blana tot timpul. Iti faci strategii, e o competitie de anduranta.

 

Dar uite ca la primul raliu i-am batut pe jocul lor. Acei cativa, aroganti, piloti de raliu care dispretuiesc coasta.

 

Si dupa ce am terminat raliul si s-au afisat rezultatele, multiplul campion George Grigorescu a instrumentat o contestatie cum ca nu suntem de clasa 5. Si i s-a dat dreptate in secunda urmatoare. Nu tu contestatie afisata, nu tu verificare a masinii, FRAS a constatat din camera de sedinta ca masina nu e conforma!

 

Cu toate ca performantele masinii noastre sunt sub cele ale R3-ul lui GxG pe care l-am batut pe Paraul Rece, asta nu l-a impiedicat pe marele campion sa apeleze la arme din afara probelor. Noi stim ca pe Paraul Rece l-am batut din cauza ca a ales el prost gumele. Si suntem constienti ca titlurile de campion nu isi fac loc singure in palmares. Dar, cu toate ca excluderea are temei tehnic, este regretabil ca unui multiplu campion ii vine atat de usor sa se foloseasca de contestatii. Si astfel, cu doua minute inainte de festivitatea de premiere s-au facut schimbarile si ne-au scos din clasamente.

 

Sunt sigur ca am putea gasi incoerente grave in felul in care am fost exclusi si pe motiv de erori de procedura sa cautam cai de a ne face dreptate. Dar acceptam excluderea si consecintele acesteia.

 

Dar nu asta e sportul pe care ni-l dorim. Sportul pe care ni-l dorim e cel in care Puiu Rusu te bate cu un TDI de 220 de cai cand tu ai 500. E cel in care George Grigorescu e la ani lumina de tine cu o masina ca a lui si iti pui intrebarea cati ani iti trebuie ca sa il ajungi. Chiar daca ai aceeasi masina. Realitatea este ca Puiu Rusu ultima oara s-a dat la coasta intr-un an cand l-au scos din categoria “2 roti motrice” doar pentru ca batea tot. Iar Federatia a considerat ca in felul asta rezultatul nu este unul imprevizibil. Si l-au scos din clasamente. Frumos nu? In anul acela am iesit eu campion la diesel. M-am batut pe mine cum ar veni. Iar George Grigorescu se pare ca nu e la ani lumina de nimeni. Poate doar de fair-play. Iar daca multe titluri de campion au fost luate la fel de usor si in aceeasi maniera in care am luat eu titlul de campion la diesel in 2009, e jenant. Nu numai ca nu amintesc de acel rezultat dar nici nu il voi pune vreodata la numar sau in vreo statistica.  

 

Ne-am dus la Brasov sa intram intr-o cusca a leilor dar aveam frica celor care nu stiu decat sa atace viraje asfaltate impecabil. Am gasit altceva decat ne asteptam. Am gasit o competitie unde a fost mult mai usor de intors un rezultat decat ne-am fi asteptat. 

 

E pacat ca unui campion ca Grigorescu ii este frica de debutanti precum Dutescu pe care l-a amenintat de pe acum ca il contesta daca se inscrie cu Clio R3. Dupa experienta de la Brasov sunt foarte aproape sa cred ca Dutescu l-ar bate pe GXG. Daca intre Duta si GXG se va intercala si un Stratnic, un Ghisoi depinde doar momentul in care acestia pun mana pe un R3 si sunt lasati sa se dea.

 

Azi e deja marti. Am venit cu mana goala de la Brasov. Intr-un fel sau altul vom continua. Costi si Mitrasca. Acesti doi nebuni care impreuna sau separat nu pot sa faca doar act de prezenta!    

34 thoughts on “Cum am fost exclusi de la Tess Rally”

  1. nu ma mai mira nimic …pacat, i am zis si lui Costi ati mers foarte bine pentru primul vostru raliu mai ales avand in vedere suspensia ! Cu siguranta experienta cantareste infinit mai mult decat cele 2 cupe de cacat !

  2. Caracterul lui grigorescu nu mai e de mult o surpriza. A ramas acelasi personaj in stare sa trimta pe cineva anticipat intr-un CO ca sa castige niste amarate de puncte.

  3. Neconformitatea masinii cu clasa la care a fost inscrisa trebuia constatata la verificarea tehnica initiala.Daca ea a fost conforma atunci si a devenit neconforma pe parcursul raliului,acest lucru trebuia constatat la verificarea tehnica FINALA,nu la o sedinta…..Fiind insa in Romania,nu e deloc surprinzator ca s-a intamplat asa.Oricum,felicitari pentru cum ati mers la Brasov si ,nu va faceti probleme,nu a fost decat prima data cand ati fost nedreptatiti….

  4. adevarat ca FRAS probbail ca nu a procedat corect (nu stiu, ca nu am fost acolo) dar atata vreme cat GG are dreptate, nu vad de ce sa nu va conteste. Asta este regulamentul dupa care te dai si tu si trebuie respectat.

    1. Ai dreptate. Dupa cum am spus " Excluderea are temei tehnic". Si nu e vorba de un ET de la roti.

  5. Daca FRAS, fisa, FIA si inspectia tehnica initiala au permis inscrierea in clasa 5, desi initial s-a inscris la 12, vina e impartita intre voi si federatie. Voi, pentru ca voi stiti cel mai bine ce are masina pe ea, chestii care pot scapa si fisei si inspectiei initiale, iar FRAS a gresit pentru ca nu trebuia sa admita o masina neconforma cu clasa. GG are dreptatea lui (poate nu morala, dar legal poate contesta si a facut-o). Comportamentul FRAS trebuia sa fie altul, anume sa se tina cont de faptul ca v-ati inscris initial la clasa 12, deci nu poate fi vorba de rea intentie, si sa se asume si vina federatiei si a comisiei tehnice. Nu e prima data cand se intampla tot felul de rahaturi din astea, din care de pierdut au cei cu talent. Din punctul meu de vedere, verificarea tehnica finala trebuie sa dea verdictul asupra masinii, iar ceea ce s-a facut acolo este un abuz. Am prins vremuri in care toti sareau la nea Clementeanu, D-zeu sa il ierte, care s-a dovedit singurul care umbla cu regulamentul in buzunar, si care n-ar fi permis asemenea chestiuni. De ce ne mai miram? Si in Formula 1 se decide totul la boxe…

  6. Oameni buni, chiar nu se poate schimba nimic ? Chiar nu se pot inlatura astfel de practici ? Ok; acceptati decizia de excludere dar cel putin faceti ceva sa-i obligati macar sa-si ceara scuze pentru faptul ca v-au exclus discutand asezati pe scaune fie si in ''camera de sedinta'' ! Pai in ritmul asta vor putea stabili in viitor clasamentele dupa bunul plac. Nu se vede clar ca sunt din ce in ce mai mari problemele in automobilismul romanesc ? Pana unde acceptati sa se mearga ? Opriti-i fratilor !
    In ceea ce-l priveste pe George Grigorescu, imi reamintesc faza de la Sibiu cu Delcour, de la Rally Show ! Deh, omu' nu castigase pe proba si a gasit rezolvarea ! Si parca sunt coechipieri, nu ?
    E trist !
    Aspuneti si voi: Ajunge !

  7. Ati mers bine baieti! Felicitari!
    Despre chestiunile tehnice cam atat:
    1. Masina, Renault Clio Rs in configuratia in care ati luat startul NU este conforma fisei de omologare FIA cu nr. N/A 5637 sau a N/A 5659 (Clio Ragnotti). Iti enumar cateva repere care NU sunt conforme cu fisa de omologare: Cutie de viteze Sadev secventiala, cusca de securitate (roll cage), brate si fuzete punte fata. Mai sunt si altele. Acestea se pot recunoaste de catre oricine avizat.
    2. Vinovati ca v-ati inscris la clasa 5 sunteti VOI. Sigur ca o mare parte din vina ca voi ati fost inscrisi si acceptati la clasa 5 o poarta FRAS, prin dl. Lucian Garbaciu care prin acceptarea si trecerea de verificarile administrative si tehnice, a "legalizat" frauda. George Grigorescu nu a facut altceva decat sa atraga atentia printr-un inscris catre conducerea concursului ca masina voastra NU este conforma cu fisa de omologare. Ca G x G, putea fii oricine, sa sesizeze "frauda" si sa atraga atentia FRAS.
    Inca o data FELICITARI! Ati mers chiar foarte bine! Pacat ca asculti de oameni care te-au sfatuit in felul acesta si aici ma refer la Alex Filip care ar fii trebuit sa stie ca NU este permis sa participi cu o masina neregulamentara.

    Io.

    1. Foarte bine punctat !

      In ceea ce priveste caracterul, sincer, atitudinea domnului Mitrasca de pana acum la curse, pe care o apreciam foarte mult pana acum cateva minute,de data asta ma lasa putin rece. Ma asteptam poate, la o alta maturitate, arata pana acum in articolele scrise. Ai gresit, ti`o asumi, data viitoare ai lectiile facute, indiferent cine ce zice ! Comentariile de dupa mi se par puerile ….cu cine ce a zis, cum a zis, cine a contestat samd. Acest articol cred ca intra la capitolul "ASA NU" …nu vreau sa pun paie pe foc, dar coloana vertebrala imi dicteaza altceva decat vad scris aici.

    2. Adevarul, fara inflorituri de dragul placerii lecturii, probabil ca ar suna asa. Ne-am inscris cu o masina care nu respecta omologarea. Am fost exclusi la final din cauza acestui motiv. A fost o invatatura de minte sa nu luam lucrurile in heirup cand vine vorba de regulament. GXG a fost vocea lui Enache care si-a revendicat un podium castigat pe merit. Excluderea nu a fost facuta cum trebuie dar pana la urma a fost corecta. Imi pare rau ca am pierdut rezultatul la debutanti care ar fi fost acelasi daca am fi fost inscrisi la clasa 12. Daca as fi scris doar asta, nu era un fum era doar un update si nu as fi avut atatea replici. Laszlo Tomas si Mircea, sunt de acord cu voi! … Si inca un lucru. FRAS e praf! 🙂

      1. Nu prietene, GXG a fost vocea care ar trebui sa guverneze totul intr-o societate normala si anume respectarea regulilor si combaterea practicii comform careia ne ascundem sub tot felul de motive pentru a trisa !

  8. Andrei parca nu esti obisnuit cu aceste practici ale acestor " adevarati " piloti . Le este frica ca isi iau bataie cu ceasu de la gara de la niste debutanti si ei acesti monstri ai automobilismului nu pot accepta acest lucru.

  9. Super evolutie pt prima aparitie a voastra in "marele circ romano-unguresc"…. Felicitari sportive!
    Va asteptam la Timisoara! doar asa va puteti dovedi combativitatea.Multa bafta!

Comments are closed.