Intr-o zi, o sa fiu pilot platit. Si tot ce va trebui sa fac va fi sa ma antrenez, sa ma documentez si sa castig curse. Intr-o zi, sa fac rost de bugetul pentru o etapa nu va mai reprezenta nici un fel de stres. Pentru ca intr-o zi, motorsportul va fi mult mai mediatizat, spectatorii vor fi mult mai multi si toata lumea va stii diferenta intre raliuri si viteza in coasta.
Intr-o zi, Romania va avea un circuit omologat FIA unde se vor desfasura etape de WTCC, FIA GT, Le Mans Series, Formula Renault, F2 si chiar F1. Pe acel circuit, Mihai Marinescu si Doru Sechelariu vor castiga etape de FIA GT si F2 si vor fi mai cunoscuti in tara ca Monica Columbeanu. Dupa un timp sa vor construi alte doua circuite. Si pe aceste trei circuite se vor desfasura campionate nationale monomarca.
Cupa 500 Abarth, Megane Trophy, Polo TDi Cup si Dementor XBow Super Challenge. Cinci etape intr-un sezon. Trei pe circuit si doua pe circuite stradale. Timisoara si Constanta. In weekendul curselor hotelurile vor avea pret dublu, restaurantele vor castiga cat intr-o luna iar Timisoara si Constanta vor gazdui peste 50.000 de turisti din tara si nu numai.
Vor exista filiale ale scolilor de pilotaj de renume din strainatate si oricine isi va putea inchiria un Lotus Elise pentru o jumatate de zi de “forja” pe pista. TVR1 va transmite in direct principalele competitii iar industria motorsportului o va intrece pe cea a telefoniei mobile. In WRC va fi o chipa “Romania Rally Team” cu Claudiu David si Vali Porcisteanu. Ei il vor bate pe Ogier in Raliul Japoniei. Si pe Latvala. Amandoi. Asa se va intampla!
Stiu ca o sa spuneti ca trebuie schimbata mentalitatea. Ca oamenii trebuie sa intelegea una, alta, cat de benefice ar fi toate astea pentru economie, pentru conduita pe sosele etc. Nu trebuie schimbat nimic, zic eu. Motorsportul ca si politica, presa si toate celelalte sunt exact acolo unde trebuie sa fie. Acolo unde le-am pus impreuna. Si ne meritam OTV-ul si presedintele si falimentele si fraudele si … stirile sportive.
Dar intr-o zi o sa fie mai bine. Cu o singura conditie. Ca cei care-si apara cu darzenie incompetenta din pozitiile de sefi, coordonatori, “specialisti” si responsabili sa inceapa sa mai piarda din lupta cu cei care chiar vor sa faca treaba. Deocamdata multi dintre acestia au abdicat si fac treaba in strainatate. Acolo unde sunt circuite si unde exista piloti platiti.
Intr-o zi, o sa fiu pilot platit. Sau doar un om platit. Nu stiu insa daca in Romania!
Esti optimist daca crezi ca ti se va imtampla asta in Romania! Never!