Lucian Hora a câștigat Trofeul Râșnov 2015

Trofeul Râșnov, prima etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă 2015, s-a desfășurat în memoria fostului campion Victor Baldescu plecat dintre noi in urma cu putin timp si a oferit un adevărat show automobilistic. Un traseu clasic pentru cursele din România, Valea Cetății a atras nu mai puțin de 77 de concurenți la start, iar frumoasele mașini și vremea deosebit de plăcută au făcut că spectatorii să fie prezenți în număr foarte mare pe marginea probei.

Lucien Hora Trofeul Rasnov 2015
foto: RallyCow

Lucien Hora a confirmat așteptările, câștigând Trofeul Râșnov Serus Total. La volanul unui monopost Lola B99/50, pilotul reșițean a fost cel mai rapid atât în antrenamentele de sâmbătă cât și în ambele manșe de concurs de duminică. Dificultățile financiare pun sub semnul întrebării participarea lui Hora în celelalte runde ale campionatului. “Aș dori să le mulțumesc tuturor celor care ne-au sprijinit să ajungem aici și să câștig.” a spus Lucien Hora la finalul cursei. “Mă bucur pentru victorie și sper să mai prindem măcar o etapă în acest sezon. Le doresc baftă celorlalți concurenți și fie ca cel mai bun să câștige!” a adăugat multiplul campion național.

Lucien Hora Rasnov 2015
Podiumul final: 1.Lucien Hora, 2.Lucian Radut, 3. Ovidiu Zaberca Foto: Dan Terea

 
Al doilea loc pe podiumul clasamentului OPEN și primul în grupa H i-a revenit lui Lucian Răduț (Mitsubishi Lancer EVO IX), în urma unui frumos duel cu Ovidiu Zaberca. Răduț a fost mai rapid decât Zaberca (Mitsubishi Lancer EVO 8.5) pe ambele urcări ale concursului, diferența cumulată dintre cei doi fiind de aproape o secundă și jumătate. Cei doi au impresionat prin rezultatele obținute, fiind alături de Hora singurii care au urcat cei 4 km ai traseului în mai puțin de 2 minute. Iar acest lucru l-au reușit în toate manșele de antrenamente și de concurs. “Întotdeauna mi-a plăcut Râsnovul și celelalte trasee din zona Brașovului.” a declarat Lucian Răduț. “A fost foarte greu dar sunt bucuros, pentru că nici nu speram la acest rezultat.” a adăugat câștigătorul grupei H.

 

Ultima poziție pe podiumul “de la H” a obținut-o Paul Andronic (Mitsubishi Lancer EVO IX), care a încheiat în fața lui Armando Battocchi (Ferrari 458 Challenge), Cornel Gardean (Subaru Impreza) și a lui Dan Prepeliță (Audi RS4). Andrei Cașcaval (Subaru Impreza) a câștigat grupa N, devansându-i pe Călin Manitiu (Subaru Impreza) și pe pilotul de raliuri Manu Mihalache (Mitsubishi Lancer EVO IX). Un al pilot al Campionatului Național de Raliuri Dunlop, Sebastian Barbu, a fost împiedicat să participe în concurs de problemele tehnice al cutiei de viteze, deși avusese cele mai bune rezultate ale grupei N pana în acel moment. 

 

 

Localnicul Liviu Savu (Mitsubishi Lancer EVO IX) și-a trecut în cont prima victorie a anului la grupa A.  George Crețu, cel care a impresionat pe urcarile precedente a avut probleme tehnice în manșa secundă de concurs și a încheiat pe un dezamăgitor loc șapte în clasamentul grupei A. Alături de Savu, pe podium au mai urcat Ciprian Ciobotaru (Mitsubishi Lancer EVO IX) și Radu Ortelecan (Mitsubishi Lancer EVO VI).

 

 

Întrecerea râșnoveană a avut pe lista de înscrieri și câteva bijuterii clasice. Alfa Romeo Alfetta GTV pilotată de Cătălin Cedric Ghigea a fost cea mai rapidă “istorică”. Eduard Tontsch a terminat pe doi iar Lorincz Borbely pe trei în această categorie, ambii pilotând câte un BMW 2002. Rally Dream Team a câștigat primul loc în clasamentul echipelor, în față celor de la ACM Sport și Autotehnica.

 
Următoarea etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop este programată să se desfășoare la Albă Iulia în perioadă 23-24 mai.

 

Trofeul Râșnov a fost susținut de partenerii principali ai evenimentului, Total Lubricants România și SERUS – Reprezentant autorizat Dacia, Renault, Nissan. Partenerii evenimentului: ProX, DMS Drinks, Silnef Security, Olmedo, Masita. Consiliul Local și Primăria Râșnov sunt parteneri oficiali iar Dunlop România, partener asociat.

 
Trofeul Râșnov a fost organizat de Auto Blic sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și s-a desfășurat cu sprijinul Poliției Rutiere Brașov, al Brigăzii de Jandarmi Mobilă Brașov și al Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Brașov.