Drifterii de pe aeroport


Abia dezmeticiti din scurta vacanta, prilejuita de sarbatorile Pascale, pilotii din Campionatul National de Drift au revenit pe traseul de concurs in weekend-ul care tocmai s-a incheiat. Cea de-a doua etapa a campionatului s-a desfasurat in Bucuresti intr-o locatie absolut noua, aeroportul Baneasa.

 

Traseul de concurs a luat un pic prin surprindere pilotii si si-a cerut tributul, care a fost platit de concurenti printr-un numar mare de anvelope folosite. Suprafata de beton, extrem de abraziva, a dat peste cap planurile de acasa ale pilotilor care s-au vazut nevoiti sa dubleze numarul de pneuri folosite. Spatiul generos de concurs, pus la dispozitie de organizatori, a dat ocazia unor frumoase dueluri, initieri la viteze de peste 100 de km/h si a unor unghiuri agresive care au facut deliciul fanilor.

 

Marco Blasutta
Marco Blasutta

Din lista pilotilor romani am putut remarca revenirea in campionat a lui Dobre Niculae si Marius “KNS” Mitrache cei doi absentand in prima etapa de la Iasi. Gabriel Onofrei a reusit sa vina la Bucuresti cu masina sa de concurs Nissan Silvia S15. Din pacate problemele tehnice, care se pare ca se tin scai de brasovean, nu l-au iertat nici de aceasta data. Razvan “DOI” Tica a bifat inca o prezenta la etapa de la Bucuresti, dupa ce initial se parea ca el va absenta din campionat. Masina sa BMW E30 echipata cu un motor V12 a functionat perfect si rezultatul obtinut de Razvan putea fi unul mai bun el fiind eliminat in Top 8 pe fondul unor greseli personale. Audio Class Drift Team a venit si de aceasta data sa atace podiumul prin Catalin Trifan. Ambreiajul BMW-ului E30 folosit atat de Catalin cat si de Alin Botis a cedat si Catalin s-a vazut nevoit sa foloseasca masina lui Razvan LKN Fratianu. In Top 16 masina lui Razvan a cedat si ea Diego Quaranta fiind beneficiarul direct, calificandu-se in Top 8. Italienii au venit din nou in Romania de aceasta data intr-o echipa marita. Marco Blasutta si Diego Quaranta au declarat inca de la inceputul sezonului ca vor fi prezenti in acest campionat etapa de etapa, iar celor doi li s-au alaturat la Bucuresti Jean Pierre Penaroli si Monica Alessandrini cea de-a doua prezenta feminina la aceasta etapa alaturi de romanca Ramona Rusu. Iulian Gherasim a parasit competitia in Top 16 retragandu-se dupa problemele tehnice aparute in duelul cu Bogdan Padurariu. 

 

Bogdan Padurariu a reusit locul patru, un rezultat execelent tinand cont ca acesta a fost obtinut la volanul masinii BMW E36 a lui Maxim Mihai, Audi-ul Quattro cedand in dimineata zilei de duminica pinionul treptei a treia a cutiei de viteze spargandu-se.

Calin Bucuresti 2013
Calin Ciortan

 

Calin Ciortan s-a aliniat la etapa de casa cu Nissan-ul Silvia S14 echipat cu un motor AMG Mercedes – Benz de 5.5 litri care dezvolta aproximativ 500cp. Considerat unul dintre principalii favoriti la locul 1, Calin a fost eliminat de Marco Blassutta care avea sa il intalneasca in finala pe Sorin “HAI” Ene.

 

Pentru Sorin Ene weekend-ul de la Bucuresti a fost unul perfect. Sorin si-a mentinut forma buna si constanta afisata la etapa precedenta. Dupa un “One More Time”, dictat de arbitri, Sorin a reusit sa se impuna in fata italianului Blasutta si sa urce pe treapta cea mai inalta a podiumului, reusind victoria acasa.

Haiu Bucuresti 2013
Sorin “HAI” Ene

 

Cu doua podiumuri consecutive, locul 2 la Iasi si locul 1 la Bucuresti, Sorin Ene devine unul dintre principalii pretendenti la titlul de campion in acest an.

 

Fair Play-ul este cuvantul care a caracterizat si de aceasta data o etapa din Campionatul National de Drift – Gtt Drift Championship. Concurentii si-au imprumutat din nou masinile unora altora si in final festivitatea de premiere a fost asemenea unei atmosfere pe care o intalnesti intr-o familie care sarbatoreste un eveniment special. 

 Podium CND Bucuresti 2013

Urmatoarea etapa din Campionatul National de Drift va avea loc la sfarsitul lunii iunie in perioada 28-29 iunie pe circuitul Prejmer din Brasov. Totodata in aceasi perioada va avea loc la Brasov cea de-a patra etapa care va conta in campionatul international de drift KOE Pro Series.  

 

Credit Foto: Laurentiu Isaila – EvLSkillZ 

Comentarii

comentarii

4 thoughts on “Drifterii de pe aeroport”

  1. Foarte bun articolul. Foarte multa informatie, scrisa succint, numai bun.
    Aveam dubii in privinta betonului, dar vad ca a fost spectacol, asta cu pretul unui numar dublu de anvelope. Nu-i nimic. Insa, ce se intampla cu masinile? Nu tin nici macar o etapa cap coada? Intr-un singur paragraf, 5 masini stricate…

  2. cu masinile e destul de simplu sa zic asa, masinile de competitie sunt duse in general la extrem, ele necesita in mare parte revizii serioase dupa fiecare cursa, baietii astia cam toti se dau cu bani de acasa si este greu de multe ori sa le intretina si sa cumpere piese la timp, evident ca cedeaza la solicitarile care sunt daca nu schimbi piesele la timp…asta e, fara sponsori care sa ajute e greu si pentru ei, dar fac tot posibilul si de asta am si subliniat mereu fair play-ul care exista intre ei si se ajuta impumutandu-si masinile cand pot…. tocmai ca sa existe acest campionat

  3. Cam asta e, lipsa sponsorilor pune piedici mari unui sport. Mai ales ca Romania e o tara unde se traieste relativ greu si sunt greu de gasit si locurile in care sa se desfasoare fiecare etapa. De aceea aplaud si initiativa GSP care a facut o treaba foarte buna televizand aceasta etapa, si facand-o intr-un mod profesional, cu comentariile de rigoare. Astfel poate se vor castiga si fani noi, crescand popularitatea si implicit aparitia sponsorilor.
    Mult succes participantilor si voua, ca faceti treaba buna.

  4. Felicitari pentru articol!! Vreau sa-mi exprim bucuria fata de faptul ca in sfarsit am vazut acest eveniment mediatizat si de un program TV. Daca se va continua astfel si pe viitor, vor incepe sa apara si sponsorii.
    Toti pilotii merita felicitati, in special cei care reusesc sa faca performanta etapa de etapa cat si cei ce fac o figura frumoasa pe o masina de imprumut.

Comments are closed.