Marele Premiu al Bahrainului programat sa ia startul weekendul acesta, este prima cursa in nocturna din acest sezon. Prima cursa din Bahrain a fost in anul 2004 si de atunci Formula 1 a poposit in fiecare an la Sakhir, mai putin in 2011 cand din cauza protestelor Marele Premiu al Bahrainului a fost anulat. Circuitul este unul modern, cu numeroase linii drepte urmate de viraje stranse, locuri perfecte pentru depasiri. Turul de circuit se poate descrie astfel:
Dupa start, urmeaza o perioada de franare foarte dura pentru primul viraj, numit “Michael Schumacher”, ceea ce lasa loc pentru eventuale depasiri la start, dar si in timpul cursei. La iesirea din acest viraj, pilotul trebuie sa fie atent la forta cu care apasa pe pedala de acceleratie, deoarece monopostul poate derapa foarte usor, lucru ce duce la o degradare prematura a pneurilor.
In virajele al doilea si al treilea pilotul incearca sa treaca peste vibratoare, cat mai mult posibil, pentru a-si asigura o viteza cat mai mare pe linia dreapta care urmeaza.
Cel de-al patrulea viraj reprezinta inca o posibilitate de depasire, cu o zona dura de franare urmata de o iesire larga spre virajul 5.
Virajele 6 si 7 sunt poate cele mai semnificative, deoarece aripa fata este reglata pentru a tine masina pe trasa de-a lungul acestor doua viraje.
Intrarea in virajul cu numarul 10 este una dificila. Pilotul trebuie sa fie in pozitia corecta pe circuit dupa virajul 9. In plus este foarte usor sa blochezi roata stanga-fata. O viteza considerabila trebuie sustinuta de-a lungul virajului 9, pentru a asigura o intrare corecta in cel de-al 10 viraj. La iesire, vibratoarele trebuie evitate.
Inca o zona de franare violenta o reprezinta ultimele doua viraje, urmate de linia de start-sosire, insemnand ca orice greseala la intrarea in viraj, penalizeaza viteza de pe linia dreapta. Poate aparea supravirarea care dauneaza vitezei la iesirea din viraj.
Setarea monopostului
Motorul
Cu patru linii drepte intr-un tur de circuit, MGU-H va avea destule oportunitati de reincarcare, pe cand zonele de franare violenta de la capatul liniilor drepte vor asigura incarcarea bateriilor sistemului MGU-K. Una dintre provocarile majore ale acestei curse o reprezinta temeraturile inalte ale desertului din Bahrain, care va pune serios la munca sistemele de racire ale motoarelor.
Aripa fata
Setarile aripii fata sunt optimizate pe virajele 6 si 7.
Aripa spate
Nivel relativ mare de forta de apasare este necesar in Bahrain, asadar ungiul aripii spate este reglat nu atat de radical precum la Monaco, dar la o valoare asemanatoare cu Albert Park sau Malaezia. Temperaturile mari inseamna un aer mai putin dens si eficient din punct de vedere aerodinamic.
Suspensia
Suspensia este reglata pentru a ajuta la obtinerea tractiunii necesare pe pista. Tractiunea necesara in virajele de viteza scazuta este obtinuta utilizand la maximum aderenta mecanica oferita de pneuri. Vibratoarele sunt folosite in virajul al doilea pentru a oferi o viteza cat mai mare pe linia dreapta urmatoare. Se evita iesirea larga din virajul 10, peste vibratoare, deoarece se poate pierde tractiunea foarte usor.
Franele
Bahrain reprezinta primul test pentru frane in adevaratul sens al cuvantului, din acest sezon. Linii drepte cu o lungime considerabila care duc spre viraje stranse, determina o temperatura ridicata a franelor si un nivel de uzura pe masura.
Pneurile
Pirelli a nominalizat pneurile de compozitie medie (indicator de culoare alb) si pneurile de compozitie moale (indicator de culoare galben). In ciuda desertului care inconjoara circuitul, nisipul nu prea isi face aparitia pe pista datorita sistemelor de curatare ale circuitului. Asfaltuul este unul foarte abraziv, care determina o aderenta foarte buna, dar si o uzura ridicata a pneurilor. Pana acum pneurile de anul acesta s-au dovedit a fi putin mai greu de manageriat in timpul cursei, avand o degradare asemanatoare cu cea de anul trecut, in ciuda faptului ca sunt fabricate dintr-o compozitie putin mai dura.
Uzajul ansamblului propulsor (1 cel mai putin – 5 cel mai mult):
MOTOR | 3 |
MGU-K | 3 |
MGU-H | 3 |
BATERII | 3 |
CONSUM DE CARBURANT | 2 |
ENERGIE RECUPERATA | 3 |