Nico Rosberg a castigat Marele Premiu al Austriei

Plecat de pe pozitia a treia a grilei, germanul a luat startul din spatele celor doi piloti ai echipei Williams, dar pentru ca a intrat de fiecare data mai repede decat ei la boxe – maximizand astfel beneficiul pneurilor noi – el a reusit sa preia conducerea cursei dupa prima oprire la standuri.

 F1AUT2014_JK1587598

Lewis Hamilton, colegul sau de echipa, a folosit strategia de cursa si mai eficient. Hamilton a plecat cu pneurile P Zero Rosu supersoft si a schimbat de doua ori pe P Zero Galben soft, iar in final a terminat la doar 1,9 secunde in spatele colegului sau de la Mercedes, dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a noua. Ambii piloti s-au luptat pana la final cu Valtteri Bottas, finlandezul urcand pe podium pentru prima oara in cariera.

 

Sergio Perez (Force India) a plecat in cursa de pe pozitia a 15-a a grilei, cu pneurile de compozitie soft, a schimbat in turul 29 tot pe sfot si apoi pentru ultimele tururi a trecut pe supersoft, cea mai moale compozitie din gama Pirelli dezvoltata pentru Formula 1. Aceasta strategie diferita l-a ajutat sa termine cursa pe locul 6.

 F1AUT2014_JK1586153

Chiar daca temperatura asfaltului a depasit 40 grade Celsius, pilotii echipei Marussia, Jules Bianchi si Max Chilton, precum si Kamui Kobayashi de la Caterham au terminat cursa cu o singura oprire.

 

Performanta pneurilor a fost conform cu asteptarile noastre, chiar daca temperaturile din timpul cursei au fost mai ridicate. Ca urmare, degradarea a fost mai mare decat ceea ce am vazut in sesiunile anterioare asa ca echipele au ales o strategie cu doua opriri, una cu o singura oprire fiind prea ambitioasa pentru majoritatea echipelor. A fost o cursa interesanta unde strategia schimbarii pneurilor a jucat un rol important si este extraordinar cand vezi un pilot care urca in premiera pe podium. Felcitari Valtteri, felicitari echipelor Williams si Mercedes pentru performanta din acest sfarsit de saptamana”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.