Noul Regulament al pneurilor de Formula 1 pentru 2016

După întâlnirea de la Paris, din 1 decembrie, Consiliul Mondial al Sportului cu Motor al FIA (FIA World Motor Sport Council) a aprobat noul Regulament al Pneurilor de Formula 1 pentru 2016.

 

  • Noile reguli se aplică doar utilizării anvelopelor tip slick. Regulile ce vizează pneurile intermediare și de ploaie rămân neschimbate.
  • Prin introducerea noului pneu de compoziție ultrasoft (care va avea marcaj violet) numărul total al compozițiilor pneurilor slick se ridică la cinci.

Pirelli Purple

NOMINALIZAREA PNEURILOR ÎNAINTE DE CURSĂ ȘI PREGĂTIRILE

  • După consultările cu FIA, Pirelli va decide în avans care selecție de trei compoziții va fi utilizată la fiecare cursă și va comunica acest lucru echipelor.
  • Numărul total de seturi care poate fi utilizat pe parcursul antrenamentelor, calificărilor și în cursă rămâne același: 13.
  • Pirelli va nominaliza două seturi obligatorii de cursă pentru fiecare mașină. Mai mult, unul dintre seturile cu compoziția cea mai soft va trebui păstrat pentru a fi utilizat doar în Q3.
  • Cele două seturi obligatorii alese de Pirelli pot fi două compoziții diferite, din cele trei care au fost nominalizate pentru weekendul de cursă. Aceste seturi vor fi bineînțeles identice pentru fiecare echipă.
  • Restul de 10 seturi pot fi alese de către fiecare echipă, din cele trei compoziții nominalizate pentru weekendul de cursă.
  • Echipele vor trebui să facă nominalizările în intervalul stabilit de Pirelli. Acestea își vor comunica alegerea către FIA, care în schimb va informa Pirelli câte pneuri trebuie să producă. Alegerile pentru fiecare mașină vor rămâne secrete până cu două săptămâni înainte de cursă. Dacă o echipă nu-și va respecta termenul limită, alegerea va fi făcută de către FIA.
  • Odată ce alegerile pentru fiecare mașină au fost făcute, FIA va continua să atribuie pneurile aleator pe baza codului de bare, așa cum se întâmplă și în prezent.
  • Alegerile făcute pentru fiecare echipă pot varia pentru fiecare dintre mașinile acesteia: astfel, fiecare pilot dintr-o echipă poate avea alocări diferite.
  • Pneurile se vor distinge prin marcajele colorate diferit de pe flancuri, așa cum este cazul în prezent.

 

PE DURATA CURSEI

  • Echipele vor trebui să returneze pneurile în conformitate cu o anumită programare, dar pot decide care pneuri se dau înapoi în termenii următori:

–       Un set după primele 40 de minute din FP1

–       Un set la finalul FP1

–       Două seturi la finalul FP2

–       Două seturi la finalul FP3

  • Cele două seturi obligatorii nominalizate de Pirelli nu pot fi returnate pe parcursul antrenamentelor și trebuie să rămână disponibile pentru a fi utilizate în cursă. Cel puțin unul dintre aceste două seturi trebuie să fie utilizate pe parcursul cursei – dar echipele pot decide care dintre acestea.

 

Primii 10 clasați la finalul calificărilor vor trebui să returneze setul din compoziția cea mai soft nominalizată pentru Q3, și să pornească în cursă cu pneurile cu care au realizat cel mai bun timp în Q2 (așa cum se întâmplă în prezent). Toți ceilalți piloți vor putea să utilizeze setul salvat pentru Q3 în timpul cursei.