La doua saptamani dupa primul test al pneurilor pentru sezonul 2012, Pirelli se indreapta spre Barcelona. 367 de seturi de pneuri va aduce Pirelli pentru cele patru zile de teste programate in perioada 21 – 24 februarie, cu 73 de seturi mai multe decat la Jerez. Fiecare echipa isi poate alege orice compozitie doreste din totalul de 100 de seturi pe care le au alocate pentru teste pe parcursul unui sezon si, asa cum a fost cazul la Jerez, pneurile P Zero Albe, de compozitie medium, s-au dovedit a fi cea mai populara alegere cu 110 seturi selectate.
Pneurile P Zero Galbene, de compozitie soft, sunt pe locul doi in topul solicitarilor cu 82 de seturi pentru testele de la Barcelona. In plus, Pirelli va aduce 69 de seturi P Zero Argintii (hard), cate 36 seturi Cinturato Verzi (intermediare) si Cinturato Albastre (de ploaie), si 34 seturi P Zero Rosii (supersoft), compozitie care va fi folosita aici pentru prima oara, niciuna dintre echipe nesolicitand aceasta compozitie pentru testele de la Jerez.
Circuit de Catalunya, locul de desfasurare al celei de-a doua sesiuni oficiale de teste pentru sezonul 2012, este un circuit cu viraje variate si linii lungi, fiind astfel ideal pentru testarea a numerosi parameteri pentru cursa. Anul trecut testele de iarna desfasurate pe circuitul din Barcelona, lung de 4,65 kilometri, au fost afectate de temperaturile scazute, factor ce are un impact semnificativ asupra comportamentului pneurilor.
„Toata lumea spera ca la Barcelona sa fie mai cald, saptamana aceasta, decat a fost la Jerez. Informatiile de dupa prima sesiune de teste au fost foarte pozitive, pilotii fiind multumiti cu timpul de incalzire, performantele si durabilitatea pneurilor noastre care au fost concepute pentru a respecta noile reguli din sezonul 2012. Barcelona este un circuit diferit, in comparatie cu cel de la Jerez, care solicita mai mult pneurile, in general, datorita vitezelor de top mai mari, si pneul stanga-fata in particular, datorita numarului mare de viraje de dreapta. Cu siguranta, fiecare echipa se va concentra pe dezvoltarea noilor monoposturi si apoi vor testa modul in care acestea interactioneaza cu noile pneuri”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.