Seicul Abdullah Bin Isa Al-Khalifa, presedintele Federatiei de Motorsport din Bahrain a deschis saptamana trecuta intalnirea World Motor Sport Council. La acesta intalnire a fost prezent si presedintele FIA care alaturi de WMSC au adoptat urmatoarele decizii:
Puterea disciplinara:
WMSC a clarificat procedurile sale in luarea deciziilor pentru a demonstra separarea de puterea de acuzare precum si functiile de decizie in problemele disciplinare.
Presedintele FIA excercita puterea de acuzare. El conduce anchetele si ia decizia de investigatie inainte de intrunirea WMSC, decizie care o poate lua de fiecare data cand acesta considera de cuvinta.
Comisia de judecata a WMSC este formata din toti membrii consiliului, cu exceptia celor care au luat parte la ancheta initiala.
Orice decizie a comisiei de judecata este luata in absenta presedintelui FIA, a reporterilor, a persoanelor care au luat parte la investigarea anchetei.
Orice decizie disciplinara a WMSC este supusa unui apel inainte de intrunirea Curtii de Apel a FIA.
Formula 1:
In legatura cu neparticiparea echipei USF1 Team in F1, in sezonul 2010, WMSC l-a mandatat pe presedintele FIA, in legatura directa cu noul cod de buna practica, sa adopte cea mai rapida decizie.
WMSC a aprobat initierea unui nou proces de selectie, cu un potential de 13 echipe in sezonul 2011 din F1.
Avand in vedere testele sale precedente si participarea sa in GP2, WMSC a adoptat acordarea unei super licente pilotului Karun Chandhok.
Michael Schumacher a fost numit reprezentantul pilotilor in Comisia Circuitelor.
World Rally Championship:
WMSC a informat presedintele FIA, presedintele Comisiei Mondiale de Raliuri, precum si promotorul WRC de a lua in considerare calendarul WRC pana la data de 16 aprilie.
Consiliul Mondial a adoptat noi reguli de omologare, care permit folosirea motoarelor turbo de 1,6L cu injectie directa (bazat pe actualele reglementari ale masinilor Super 2000). Motorul poate deriva din motorul de productie al masinii sau poate fi omologat in concordanta cu regulile tehnice.
Pentru a imbunatatii siguranta concurentilor, echipele pot folosi “safety cars”. Acest lucru va fi posibil doar pe probele de asfalt.
World Touring Car Championship:
WMSC a adoptat noi reguli de omologare, care permit folosirea motoarelor turbo de 1,6L cu injectie directa (bazat pe actualele reglementari ale masinilor Super 2000). Motorul poate deriva din motorul de productie al masinii sau poate fi omologat in concordanta cu regulile tehnice.
GT:
Campionatul European de GT2 a fost amanat pana in 2011. In 2010, o singura cupa europeana de GT2 va fi tinuta, cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps.
Sistemul de punctaj:
FIA GT1 World Championship, FIA GT3 European Championship, campionatele: European, African, Asian Pacific Regional Rally Championships, European Rally Cups precum si FIA Formula 2 Championship au adoptat noul sistem de punctaj adoptat recent in F1 si WRC.
Punctele vor fi acordate dupa cum urmeaza:
1- 25 puncte
2- 18 puncte
3- 15 puncte
4- 12 puncte
5- 10 puncte
6- 8 puncte
7- 6 puncte
8- 4 puncte
9- 2 puncte
10- 1 punct