Piloti din IRC sunt pregatiti pentru debutul din Romania

Praful s-a asezat pe cea mai recenta batalie din IRC. Dupa San Marino, actiunea se muta, in premiera, in Romania pentru etapa de macadam de la Sibiu.

 

Fost „Supporter Event” in Intercontinental Rally Challenge, Raliul Sibiului Romania a fost organizat pentru prima data in 2001. A devenit apoi unul dintre cele mai importante evenimente sportive din Romania si acest lucru se reflecta si in lista de start din acest an. 59 de masini vor fi la start pentru a parcurge probele dificile din jurul orasului Sibiu, oras amplasat la 280 km de capitala Bucuresti.

 

Fosta Capitala Culturala European in 2007, Sibiul este un oras vibrant, plin de culoare si de oameni primitori. Sibiul gazduieste primul din cele patru raliuri din estul Europei care urmeaza in calendarul IRC. Dupa Romania, concurenții din IRC vor trece in Republica Ceha, apoi Ucraina si Bulgaria. Toate aceste etape vor fi prezentate in transmisiile TV de pe canalul Eurosport.

Raliul Sibiului 2011

Pe lângă faptul ca este etapa in IRC, Raliul Sibiului este runda a cincea din Campionatul National de Raliuri Dunlop, ceea ce va insemna un numar mare de piloti locali la start, dar si etapa eveniment in FIA European Rally Cup. Echipajele vor parcurge 100 de kilometri de proba speciala in fiecare zi, programul incepand in dupa-amiaza zilei de vineri la ora 14:31 cu prima din cele sapte probe ale zilei. Sambata, actiunea incepe la ora 11:12, iar pilotii au de parcurs inca cinci probe speciale. Joi, 19 iulie, incepand cu ora 20:00 va avea loc o demonstratie pe strazile din centrul orasului, iar de la ora 21:00 startul festiv in Piata Mica. Parcul de service este gazduit in premiera de centrul istoric al Sibiului, chiar in inima orasului. Tot aici vor avea loc ceremoniile de start si sosire.

 

ELEMENTE CHEIE

Desi este considerat un raliu pe macadam, Raliul Sibiului Romania are si portiuni de asfalt incluse in probele speciale. Celebra proba Santa Max se va desfasura pe pe ambele suprafete, iar speciala Paltinis, lunga de 10 km, este in totalitate pe asfalt. Probele de macadam de la Sibiu nu sunt cele mai dure din lume, dar pericolul unei pene de cauciuc este prezent la fiecare pas. In plus, temperatura amibinetala va depasi cel mai probabil 30 de grade, asa ca echipajele vor fi solicitate la maximum mai les pe Gatu Berbecului, cea mai lungă proba specială a raliului de 28,5 km.

 

Amenajarea probelor a inceput cu cateva saptamanii in urma pentru ca cel a important eveniment auto gazduit de orasul Sibiu sa fie un succes si la acest capitol.