Walles Rally GB : Loeb ramane lider si la finalul zilei a doua

Peter Solberg 1 – 3 Sebastien Loeb este scorul victoriilor de proba speciala din partea a doua a zilei de sambata a Raliului Marii Britanii . Asa cum era previzibil , lupta pentru victorie in acest raliu este deschisa pentru un numar considerabil mai mare de piloti spre deosebire de alte raliuri din acest sezon .

Chiar daca Ogier a abandonat, lupta pentru locurile pe podium este cea mai captivanta dintre toate etapele din 2010 . Pentru locul 1 cei doi campioni mondiali sunt despartiti la capatul zilei ( doar Superspeciala Cardiff Bay ramanand de disputat) de doar 4,6 secunde dupa 281,6 km de proba speciala parcursi pana acum . Ultimul loc pe podium este disputat de pilotii Ford, Mikko Hirvonen si Jari-Matti Latvala , ecartul intre cei doi fiind sub 10 secunde .

Clasamentul general dupa Ps 15 :

Poz Nr Pilot Timp Dif.
Ant.
Dif.
Loc 1
1. 1 S. LOEB 2:31:08.5 0.0 0.0
2. 11 P. SOLBERG 2:31:13.1 +4.6 +4.6
3. 3 M. HIRVONEN 2:32:35.4 +1:22.3 +1:26.9
4. 4 J. LATVALA 2:32:44.7 +9.3 +1:36.2
5. 7 D. SORDO 2:32:59.6 +14.9 +1:51.1
6. 6 H. SOLBERG 2:36:07.0 +3:07.4 +4:58.5
7. 5 M. WILSON 2:37:55.5 +1:48.5 +6:47.0
8. 8 K. RÄIKKÖNEN 2:39:38.7 +1:43.2 +8:30.2
9. 14 M. ØSTBERG 2:42:08.6 +2:29.9 +11:00.1
10. 21 A. MIKKELSEN 2:42:08.6 0.0 +11:00.1

Plan orar duminica :

* Romania +2h

Ps.Nr.

PS17

Nume

Resolfen

Km

29.99

Start

7:47

PS18 Margam Park 1 8.08 9:05
SERVICE PARK
PS19 Resolfen 2 29.99 12:12
PS20 Margam Park 2 8.08 13:30

Vettel în pole pentru ultima cursă din sezon

Sebastian Vettel va lua startul din pole position în cursa decisivă de la Abu Dhabi, cu marii rivali Fernando Alonso şi Mark Webber al treilea şi respectiv al cincilea.

Piloţii Red Bull au ales să iasă doar o singură dată în Q3, cu cei de la McLaren deja în primele doua poziţii la jumătatea ultimei părţi.Vettel face imediat pole provizoriu şi apoi îşi imbunătăţeste timpul, în vreme ce Webber se luptă să ţină pasul cu coechipierul său şi ramîne în spatele celor două McLaren, dar în faţa lui Alonso.

Spre deosebire de cei de la Red Bull, McLaren şi Ferrari s-au întors în pistă pentru încă o încercare. Lewis Hamilton a rămas pe prima linie alături de Vettel, iar Alonso reuşeşte in extremis să treacă de Jenson Button şi de Webber, obţinînd poziţia a treia. Webber a rămas pe locul 5, cu Felipe Massa al şaselea, lîngă el pe grilă.

Hamilton a trecut cu emoţii în ultima parte a calificărilor după ce era gata să fie acroşat de Felipe Massa.

Cei de la Mercedes au folosit cauciucurile mai dure în primele două părţi, cu rezultate foarte bune, în special pentru Rosberg care a fost al doilea în Q1 şi al treilea în Q2, dar în partea a treia au iesit o singură dată şi Schumacher a obţinut locul opt, în faţa coechipierului său.

Rubens Barrichello şi-a plasat Williams-ul pe locul 7 înaintea celor două Mercedes, în timp ce Vitaly Petrov a completat top-ul 10.

Coechipierul lui de la Renault, Robert Kubica a rămas în afara primilor zece pentru prima oară în acest sezon! Sauber-ul lui Kamui Kobayashi va fi alături de Kubica, pe 12, cu Adrian Sutil (Force India) şi Nick Heidfeld în linia a  şaptea.

Sebastien Buemi pe Toro Rosso a ratat milimetric intrarea în partea a doua, ramînînd în ultimii şapte, alături de piloţii echipelor care au debutat anul acesta.

Rezultatul calificărilor îl aduce şi mai aproape de titlu pe Fernando Alonso, care poate sosi şi pe locul 4 în cazul în care Mark Webber nu cîştigă această cursă.

Poz  Pilot                           Echipa                         Q1              Q2              Q3

1    Sebastian Vettel  RBR-Renault  1:40.318   1:39.874   1:39.394  
2    Lewis Hamilton  McLaren-Mercedes  1:40.335   1:40.119   1:39.425  
3    Fernando Alonso  Ferrari  1:40.170   1:40.311   1:39.792  
4    Jenson Button  McLaren-Mercedes  1:40.877   1:40.014   1:39.823  
5    Mark Webber  RBR-Renault  1:40.690   1:40.074   1:39.925  
6    Felipe Massa  Ferrari  1:40.942   1:40.323   1:40.202  
7    Rubens Barrichello  Williams-Cosworth  1:40.904   1:40.476   1:40.203  
8    Michael Schumacher  Mercedes GP  1:41.222   1:40.452   1:40.516  
9    Nico Rosberg  Mercedes GP  1:40.231   1:40.060   1:40.589  
10    Vitaly Petrov  Renault  1:41.018   1:40.658   1:40.901  
11    Robert Kubica  Renault  1:41.336   1:40.780    
12    Kamui Kobayashi  BMW Sauber-Ferrari  1:41.045   1:40.783    
13    Adrian Sutil  Force India-Mercedes  1:41.473   1:40.914    
14    Nick Heidfeld  BMW Sauber-Ferrari  1:41.409   1:41.113    
15    Nico Hulkenberg  Williams-Cosworth  1:41.015   1:41.418    
16    Vitantonio Liuzzi  Force India-Mercedes  1:41.681   1:41.642    
17    Jaime Alguersuari  STR-Ferrari  1:41.707   1:41.738    
18    Sebastien Buemi  STR-Ferrari  1:41.824      
19    Jarno Trulli  Lotus-Cosworth  1:43.516      
20    Heikki Kovalainen  Lotus-Cosworth  1:43.712      
21    Timo Glock  Virgin-Cosworth  1:44.095      
22    Lucas di Grassi  Virgin-Cosworth  1:44.510      
23    Bruno Senna  HRT-Cosworth  1:45.085      
24     Christian Klien  HRT-Cosworth  1:45.296      

Walles Rally GB : Loeb revine la conducere

Peter Solberg 3 – 1 Sebastien Loeb , acesta este scorul victoriilor de proba speciala din prima jumatate a zilei de sambata .  In ciuda acestui scor, septuplul campion mondial este cel care se afla la conducerea raliului, ce-i drept cu un avans minor de doar doua secunde si jumatate .

Prima speciala a zilei , Ps8 , a adus pe langa abandonul lui Sebastien Ogier si schimbarea liderului, Solberg trecand inaintea lui Sebastien Loeb . Norvegianul a semnat impreuna cu pilotul Ford Jari – Matti Latvala scratchul acestei probe, ambii fiind cronometrati cu timpul de 7:31.5 .

Ps 10 Four Ways Crychan este o proba speciala mixta, primii 15 km desfasurandu-se pe asfalt . Dezavantajul lui Loeb, primul la start la acest raliu de macadam, s-a transformat in avantaj si francezul a atacat fiind cel mai rapid si trecand din nou la conducere inaintea lui Peter Solberg . Sebastien Loeb venea dupa un moment delicat intamplat pe Ps9 cand a ratat o intersectie, motorul Citroenului C4 WRC oprindu-se .

Clasament dupa Ps 11 :

Poz Nr Pilot Timp Dif.
Ant.
Dif.
Loc 1
1. 1 S. LOEB 1:53:17.3 0.0 0.0
2. 11 P. SOLBERG 1:53:19.8 +2.5 +2.5
3. 3 M. HIRVONEN 1:54:19.8 +1:00.0 +1:02.5
4. 4 J. LATVALA 1:54:31.0 +11.2 +1:13.7
5. 7 D. SORDO 1:54:37.4 +6.4 +1:20.1
6. 6 H. SOLBERG 1:57:08.6 +2:31.2 +3:51.3
7. 5 M. WILSON 1:58:12.7 +1:04.1 +4:55.4
8. 14 M. ØSTBERG 1:58:43.8 +31.1 +5:26.5
9. 8 K. RÄIKKÖNEN 1:59:46.2 +1:02.4 +6:28.9
10. 43 K. BLOCK 2:01:08.2 +1:22.0 +7:50.9

Sebastien Ogier iese in decor pe prima proba a zilei

Sansele lui Sebastien Ogier de a termina acest sezon in postura de vicecampion mondial au fost spulberate in urma iesirii in decor pe care a avut-o in aceasta dimineata pe prima proba speciala a zilei  in Raliul Marii Britanii .

Ogier era implicat in lupta pentru locul 1 al clasamentului general pentru acest raliu si cu doar 500 de metri inainte de finishul probei speciale Radnor ( PS8) a iesit in decor. Sebastien si copilotul sau Julien Ingrassia sunt nevatamati dar masina lor a suferit daune serioase si se pare ca nu vor putea continua raliul .

Am venit prea repede in acest viraj si asta a fosta declarat dezamagit Ogier . ” Masina s-a dat peste cap o data – dar incet- iar acum suntem intepeniti si nu putem relua startul. Aderenta este foarte mica exact asa cum ma asteptam. Sunt un prost a mai adaugat Sebastien .

Walles Rally GB : Loeb revine la conducere dupa prima zi

Daca la jumatatea primei zile pilotul Ford – Jari Matti Latvala se afla pe prima pozitie a clasamentului general provizoriu , acesta a cazut dupa ultima proba a zilei ( PS7 ) pana pe pozitia a sasea , pierzand peste 1 minut datorita unei pene suferite la doar 5 km de la start, proba insumand 27.88 km .

Sebastien Loeb a devenit astfel noul lider al Raliului Marii Britanii dupa ce a realizat si scratchul pe ultima proba a zilei . Intreg podiumul provizoriu este monopolizat din nou de catre trei echipaje Citroen, pozitiile a doua si a treia fiind ocupate de Petter Solberg si Sebastien Ogier , toti trei aflandu-se intr-un ecart mai mic de 4 secunde la capatul a 128,56 km de probe speciale parcurse astazi .

Clasament general dupa Ps7 :

Poz Nr Pilot Timp Dif.
Ant.
Dif.
Loc 1
1. 1 S. LOEB 1:15:34.6 0.0 0.0
2. 11 P. SOLBERG 1:15:36.4 +1.8 +1.8
3. 2 S. OGIER 1:15:38.2 +1.8 +3.6
4. 3 M. HIRVONEN 1:16:16.8 +38.6 +42.2
5. 7 D. SORDO 1:16:23.5 +6.7 +48.9
6. 4 J. LATVALA 1:16:41.6 +18.1 +1:07.0
7. 6 H. SOLBERG 1:18:05.1 +1:23.5 +2:30.5
8. 5 M. WILSON 1:18:53.9 +48.8 +3:19.3
9. 14 M. ØSTBERG 1:19:12.9 +19.0 +3:38.3
10. 8 K. RÄIKKÖNEN 1:20:01.7 +48.8 +4:27.1

Program orar sambata :

*Romania +2h


Ps .Nr.

PS8

Nume

Radnor 1

Km

14.78

Start

9:03

PS9 Monument Hill 1 10.14 10:19
PS10 Four Ways Crychan 1 25.14 10:43
PS11 Halfway 1 18.37 11:22
SERVICE PARK
PS12 Radnor 2 14.78 14:07
PS13 Monument Hill 2 10.14 15:23
PS14 Four Ways Crychan 2 25.14 15:47
PS15 Halfway 2 18.37 16:26
PS16 Cardiff Bay 2 1.7 18:34

Primele antrenamente libere la Abu Dhabi

Deşi este situat în deşert, circuitul Yas Marina din Abu Dhabi a avut parte de ploaie în această dimineaţă!

Totuşi, la începutul primei sesiuni, ploaia se oprise, iar căldura tipica zonei a uscat repede pista. Ca de obicei în asemenea cazuri, echipele mari nu şi-au trimis piloţii pe circuit decît după jumătatea şedinţei, aşteptînd ca pista să fie “curăţată” de ceilalţi. Timpii pe tur au început să scadă treptat, astfel că la finalul primei şedinţe Sebastian Vettel a fost cel mai rapid, urmat de cei doi britanici de la McLaren cu Hamilton în faţa lui Button, apoi venind Mark Webber, Robert Kubica şi Fernando Alonso.

In partea a doua, totul s-a desfăşurat normal, la final Hamilton obţinînd cel mai bun timp. El a fost urmat de Vettel, Alonso, Webber şi din nou Robert Kubica, cu o evoluţie excelentă ca de obicei. Felipe Massa a obtinut al şaselea timp, iar Jenson Button al optulea. Vitaly Petrov, încă nesigur pe viitorul său la Renault, a reuşit un bun loc 7, şi Nico Rosberg a fost al zecelea, foarte puţin în faţa coechipierului Schumacher.

Deocamdată nu se poate trage nici o concluzie cu privire la lupta la vîrf, singurul lucru cert e că protagoniştii bătăliei pentru titlul mondial au fost din nou cei mai rapizi. Ne vom putea face o idee mai bună abia mîine, după a treia sesiune de antrenamente. Calificările încep la ora 15, ora noastră.

Wales Rally GB: Latvala lider la jumatatea primei zile

Raliul Marii Britanii, ultima etapa a Campionatului Mondial de Raliuri 2010 si a erei WRC 2.0, a debutat ieri seara cu superspeciala din Cardiff Bay. Pentru ziua de azi au fost programate 3 probe distincte, fiecare urmand sa se parcurga de cate 2 ori.

Ziua a debutat cu speciala Hafren (32.14), proba pe care s-a impus Jari-Matti Latvala, urmat de Petter Solberg si Sebastien Loeb. Multumita acestei victorii de speciala, Latvala devine al doilea lider al raliului, in timp ce Loeb cade pe 3. A doua speciala, Sweet Lamb (4.26km), se incheie cu revenirea lui Loeb in fotoliul de lider, loc pe care il pierde iar in favoarea lui Latvala dupa a treia proba, Myherin (27.88km). Astfel, la mijlocul zilei Loeb se afla la 1.4 secunde de prima pozitie, urmat la jumatate de secunda de Petter Solberg. Mai jos in clasament modificari apar doar dupa prima proba a zilei, Ogier si Sordo retrogradand pe 4, respectiv 5, iar Hirvonen, Henning Solberg si Mads Ostberg urcand pe 6, respectiv 7 si 8.

Ziua continua cu a doua parcurgere a probelor Hafren, Sweet Lamb si Myherin, startul pe Hafren urmand sa se dea la 15:51 (ora Romaniei).

Clasament general dupa PS 4:

1. Jari-Matti Latvala 38:33.0
2. Sebastien Loeb +1.4
3. Petter Solberg +1.9
4. Sebastien Ogier +7.1
5. Dani Sordo +23.7
6. Mikko Hirvonen +25.7
7. Henning Solberg +1:20.9
8. Mads Ostberg +1:38.8
9. Matthew Wilson +1:45.7
10. Kimi Raikkonen +2:17.5

In competitia rezervata masinilor S2000, SWRC, Andreas Mikkelsen conduce la jumatatea zilei cu un avans de 12.3 secunde, urmat de Jari Ketomaa si Patrik Sandell. In cadrul PWRC Patrik Flodin conduce ostilitatile, fiind urmat la 46.1 secunde de Martin Semerat si la 47 secunde de Armindo Araujo.

Via| Rallymax.ro

Clasament SWRC dupa PS 4: Clasament PWRC dupa PS 4:
1. A. Mikkelsen 40:56.9
2. J. Ketomaa +12.3
3. P. Sandell +26.4
4. X. Pons +1:19.2
5. E. Brynildsen +1:32.0
6. C. Breen +2:44.2
7. M. Kosciuszko +3:22.8
1. P. Flodin 42:27.3
2. M. Semerad +46.1
3. A. Araujo +47.0
4. H. Paddon +54.2
5. O. Tanak +54.7
6. A. Grondal +1:08.2
7. A. Raschi +1:44.4

Ultima bătălie, la Abu Dhabi

Niciodată în istoria de 60 de ani a Formulei 1 nu s-a întîmplat ca titlul mondial să poată fi adjudecat de patru piloţi înainte de ultima cursă din campionat. În acest weekend se încheie unul din cele mai frumoase şi mai echilibrate sezoane de Grand Prix, într-un decor de poveste, în portul de iahturi de la Abu Dhabi.

Circuitul este foarte spectaculos de privit, cu clădiri futuriste care înconjoară pista, care trece la un moment dat chiar pe sub un hotel. Nu este însă printre cele mai iubite de către piloţi, el fiind relativ plat şi cu multe viraje lente urmate de linii drepte.

În săptămîna care a trecut de la cursa din Brazilia toată lumea a făcut calcule şi supoziţii, şi cîteva lucruri sînt clare. Fernando Alonso are destinul în mîinile lui, fiind singurul pilot care poate să cîştige titlul dacă obţine victoria sau locul 2, indiferent de ce fac adversarii. Mark Webber, chiar dacă iese învingător, pentru a cîştiga titlul are nevoie ca Alonso să vină cel mult pe locul 3, iar pentru ca Vettel să ia titlul, el trebuie să bată în cursă şi să spere că Alonso nu se clasează mai sus de locul 5. Al patrulea pilot cu şanse teoretice este Lewis Hamilton, care are nevoie să cîştige cursa şi să spere ca toţi adversarii să abandoneze sau să se claseze foarte slab.

Situaţia celor doi piloţi Red Bull este cea mai interesantă. În cazul (destul de probabil) în care Alonso este pe locul 3 la final, doar Mark Webber poate să cîştige titlul, dar pentru asta trebuie să fie pe locul 1, ceea ce ar putea impune ca Vettel să-i cedeze acest loc coechipierului. A fost însă evident pe tot parcursul sezonului că echipa l-a favorizat pe german şi între cei doi nu prea sînt sentimente de prietenie, iar ultimele declaraţii ale şefilor Red Bull susţin că nu vor interveni în nici un fel în ordinea de sosire.

Toate semnele arată însă că piloţii ştiu ce au de făcut, şi nici ceilalţi nu ar avea nimic impotrivă ca Vettel să cedeze locul 1 lui Webber în cazul în care numai aşa ar aduce şi titlul piloţilor la echipa Red Bull.

Cursa de la Abu Dhabi va avea startul la ora locala 17 şi se va termina în nocturnă, ceea ce va amplifica şi mai mult spectacolul. În România o vom putea urmări de la ora 15, fiind şi ultima transmisă pe TVR, care nu mai deţine drepturile de transmisie începînd cu anul viitor.

Miscari de trupe in IRC

Echipa Peugeot Marea Britanie si-a prezentat noul pilot care va alerga in 2011 pe modelul 207 S2000. Britanicul Guy Wilks dublu campion de raliuri al Marii Britanii, va alerga un sezon complet pentru Peugeot.

Sunt foarte emotionat sa fac parte din echipa Peugeot Marea Britanie in sezonul 2011. Pentru mine a fost o decizie dificila pe care a trebuit sa o iau si sa plec de la echipa Skoda Marea Britanie, dar oportunitatea de a veni in cadrul echipei Peugeot Marea Britanie care beneficiaza si de suportul celor de la Kronos a fost una prea mare sa pot sa ii rezist. Sunt foarte motivat pentru noul sezon care urmeaza in IRC.” a declarat Guy Wilks.   

Locul ramas vacant odata cu plecarea lui Guy Wilks echipa Skoda Marea Britanie va fi ocupat in sezonul 2011 de catre Andreas Mikkelsen care a terminat pe locul sapte in clasamentul general din IRC la volanul unui Ford Fiesta S2000 din cadrul echipei M-Sport. La cei doar 21 de ani Mikkelsen este privit ca una dintre cele mai stralucite perspective din raliuri, demonstrandu-si potentialul in Raliul Scotiei unde a terminat pe pozitia a doua si prin castigarea in Raliul Ciprului a Golden Stage-ului.

Sunt foarte bucuros ca am fost intrebat daca vreau sa fac parte din familia Skoda si ca cei de la Skoda Marea Britanie mi-au oferit aceasta sansa pentru noul sezon 2011. Este un pas important pentru cariera mea in raliuri unde voi beneficia de experienta celor de la Skoda Motorsport. Obiectivul meu pentru sezonul 2011 este sa castig campionatul.” a declarat Mikkelsen la prezentarea oficiala care a avut loc la dealer-ul Skoda din Cardiff, White Dove Motor Group.

Loeb conduce dupa PS 1 din Raliul Marii Britanii

Sebastien Loeb s-a instalat la conducerea Raliului Marii Britanii dupa desfasurarea primei probe speciale, Superspeciala Cardiff Bay.

Pe o vreme ploioasa , septuplul campion mondial a terminat scurta proba pe asfalt in 1 min 16,1 sec, cu 7 zecimi de secunda mai rapid decat coechipierul sau Sebastien Ogier. Dani Sordo s-a clasat pe locul trei, pilotand deasemeni tot un Citroen C4 WRC .

Superspeciala desfasurata joi seara desi nu putea sa aduca vreun mare avantaj, putea insemna terminarea raliului datorita conditiilor atmosferice neprielnice . Marea majoritate a pilotilor a adoptat o abordare atenta a probei care a reprezentat prologul celor sase probe speciale care se vor desfasura astazi .

Clasament dupa PS1 :

Poz Nr Pilot Timp Dif.
Ant.
Dif.
Loc 1
1. 1 S. LOEB 1:16.1 0.0 0.0
2. 2 S. OGIER 1:16.8 +0.7 +0.7
3. 7 D. SORDO 1:17.3 +0.5 +1.2
4. 11 P. SOLBERG 1:17.7 +0.4 +1.6
5. 4 J. LATVALA 1:17.9 +0.2 +1.8
6. 8 K. RÄIKKÖNEN 1:19.4 +1.5 +3.3
7. 3 M. HIRVONEN 1:19.5 +0.1 +3.4
8. 5 M. WILSON 1:20.1 +0.6 +4.0
9. 43 K. BLOCK 1:20.4 +0.3 +4.3
10. 21 A. MIKKELSEN 1:21.6 +1.2 +5.5
Ps. Nr. Numele Distanta (km) Prima

masina

PS2 Hafren 1 32.14 9:38
PS3 Sweet Lamb 1 4.26 10:19
PS4 Myherin 1 27.88 10:37
SERVICE PARK
PS5 Hafren 2 32.14 13:51
PS6 Sweet Lamb 2 4.26 14:32
PS7 Myherin 2 27.88 14:50

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor