Sebastien Ogier – cel mai rapid la shakedownul Raliului Marii Britanii

Pentru prima oara din 2001 pana in prezent, shakedownul unui raliul din Campionatul Mondial de Raliuri s-a desfasurat miercurea . Situat langa Cardiff Bay, locul unde vor avea loc cele doua probe superspeciale ( PS 1 si Ps16 ) , aceasta sesiune de teste a permis echipajelor sa parcurga cativa km de asfalt .

“Podiumul”  a fost monopolizat de trei echipaje Citroen , primul dintre acestea fiind format din Sebastien Ogier si Julien Ingrassia . Al doilea s-a situat deja septuplul campion mondial Sebastien Loeb , ultima pozitie a “podimului” fiind ocupata de norvegianul Peter Solberg care piloteaza un Citroen C4 WRC in cadrul echipei sale private .

Rezultate shakedown :
Ogier 1.14,2
Loeb 1.14,3
Petter 1.15,7
Hirvonen 1.16,7
Latvala 1.16,7
Wilson 1.16,7
Sordo 1.16,9
Raikkonen 1.17,3
Henning 1.19,4

Raliul Marii Britanii – ultima runda a WRC 2010

O constanta a Marii Britanii o reprezinta drumurile de macadam amplasate la nord de Roald Dahl Plass. Fanii spun despre Finlanda si Noua Zeelanda ca sunt raliuri frumoase si rapide, dar si Raliul Marii Britanii este acolo, langa ele . Anul acesta englezii le-au pregatit o surpriza echipajelor care vor lua startul in acest weekend, probele speciale de sambata continand si unele portiuni de asfalt in zona militara de la Epynt . Totusi , in mare parte, raliul este concentrat in zonele impadurite ; asa a fost in ultima jumatate de secol.  In anul 1960 s-a desfasurat prima editie a carei probe speciale au fost inchise pentru circulatia publica. A fost o proba de aproximativ 3 km de-a lungul padurii si pe langa Monumentul Hill . Deasemeni si in 2010 una din probele speciale se numeste Monument Hill , denumirea sa fiind asa simpla doar pentru a rememora o parte a istoriei raliului .

Cine va castiga ?

Aceasta intrebare este mult mai potrivita pentru Raliul Marii Britanii decat pentru multe dintre etapele din acest sezon. Sebastien Loeb este in cautarea unui hatrick la acest raliu, dar Peter Solberg este cel care detine recordul in Anglia, el castigand in anii anteriori de patru ori acest eveniment.

Norvegianul este cel care cunoaste cel mai bine acest raliu; dintre candidatii la victorie, nici un pilot nu a luat startul de mai multe ori in Anglia decat Solberg – si Anglia este un raliu unde experienta poate face diferenta . Nivelul aderentei se poate schimba de multe ori si brusc, mai ales daca ploua .

Un alt pilot care concureaza pe Citroen C4 WRC si care se poate situa la final pe podium este Sebastien Ogier. Acest sezon a fost unul fantastic pentru francez ; care totusi se afla d-abia la al doilea sezon complet in WRC . Acesta a fost cel mai rapid pilot pe suprafetele cu aderenta redusa din a doua jumatate a sezonului, castigand in Japonia si luptandu-se pentru victorie in Finlanda .

Ogier se afla in fruntea grupului de piloti care se pot situa pe locul doi la finalul acestui sezon, avand un avans de 11 puncte inaintea pilotului Ford – Latvala si inca 5 puncte fata de Peter Solberg . Coochipierul lui Loeb, pentru ca Ogier va lua startul in echipa “mare” la acest raliu, a declarat ca pentru el nu este asa important pozitia in clasamentul final al sezonului ci mult mai importanta ar fi a treia victorie intr-un raliu WRC . Dintre pilotii Ford, Latvala este cel mai in forma in acest an, dar si Mikko Hirvonen este unul dintre fostii castigatori in Marea Britanie.

Dirt Bike Zone – Lucky Seven

Numarul sapte al revistei moto online Dirt Bike Zone raspunde la doua dintre intrebarile care-i framanta pe pasionatii de enduro si de motocros: cum e sa petreci o saptamana pe munte alaturi de vice-campionul mondial la enduro juniori, Benoit Fortunato, venit in Romania pentru a dezvalui secretele acestui sport la un curs organizat de Patrick Moto dar si cum e sa te dai pe o Yamaha YZ250F model 2011, pe noul circuit de motocros de la Prundu.

Desi e toamna, Dirt Bike Zone nu a ramas fara subiecte, revista prezentandu-va pe larg competitiile care au marcat sfarsitul sezonului competitional: Moto X Country Busteni, Enduro Maniaco Depresiv V, Cupa Mohos Lazareni sau Adventure Cup Baia Mare. Pe langa stiri si comentarii din actualitatea off-road interna, pasionatii primesc si un articol care trateaza pe larg ultima editie a Raliului Marocului.

Revista Dirt Bike Zone poate fi comandata si in varianta tiparita, pentru suma de 25 de lei plus taxe postale, pe adresa [email protected]

Marc Sandu

Peugeot 90X si Audi R18 noile modele pentru LeMans 2011

Celebrul model Peugeot 908 HDi FAP si-a incheiat cariera cu un succes in cursa de la Zuhai desfasurata pe 07 noiembrie in China, cursa ce a contat in Cupa Intercontinentala LeMans aflata la prima editie in acest an. Peugeot a reusit sa castige titlul la constructori in fata rivalilor de la Audi, care au contat pe deja celebrul Audi R15 cu care s-au si impus in acest an in legendara cursa de anduranta de la LeMans 24H.  

Insa sezonul 2010 s-a incheiat si ambii constructori deja se afla in pregatiri cu noile modele ce vor fi aliniate la start in sezonul 2011. Noua arma secreta a celor de la Peugeot poarta denumirea de 90X si a fost dezvoltata in atelierele Peugeot Sport din Vélizy. “Ne-am atins obiectivul si anume de a rula cu noul prototip pana la sfarsitul anului. Drumul este lung totusi si mai avem mult de munca pentru a fi gata in sezonul 2011.” a declarat Olivier Quesnel, directorul Peugeot Sport.

90X respecta reglementarile ACO 2011 cel mai vizibil element nou aparut fiind o aripa de rechin pe capota spate, acest nou element avand rolul de a preveni o eventuala decolare a masinii in cazul unui tete a queue la viteze mari. La fel ca in cazul lui 908 Hdi FAP Cei de la Peugeot Sport au optat tot pentru o caroserie cu cockpit inchis.

Cei de la Audi au reusit locurile 2 si 3 in cursa de la Zuhai, fiind la un pas de castigarea primei pozitii cu modelul R15 TDi Mr. LeMans Tom Kristensen fiind “tinut” de Sébastien Bourdais de la Peugeot sa faca un tur rapid in momentul in care Stéphane Sarrazin se afla la boxe. Audi Motorsport pregatesc si ei un nou model pentru noul sezon 2011 si anume modelul R18 Tdi care se pare ca va folosi tot un cockpit inchis la fel ca rivalii de la Peugeot acest lucru ar fi o noutate pentru Audi care a aliniat la startul competitiilor de anduranta numai prototipuri cu cockpit deschis.

Atat Peugeot cat si Audi se pare ca vor folosi tehnologia de recuperare a energiei KERS, asadar vom avea parte de 2 modele diesel-hybride.

 

CITROËN ROMANIA, PARTENER OFICIAL LA JAZZ IN THE CITY

Citroën continua implicarea in evenimentele culturale din Romania, devenind in luna noiembrie masina oficiala a concertului Jazz in the City.

SIMN2010 prezinta o editie intr-un format cu totul nou unde muzica dar si arta contemporana isi gasesc forme de expresie neconventionale prin spectacole si performance-uri, intr-un cadru cu totul original. Modelul CITROËN C5 se integreaza perfect in peisajul festivalului prin caracterul elegant si rafinat. CITROËN C5 combina o personalitate puternica, cu performante dinamice, statut si calitate. Deopotriva in versiunea berlina si versiunea break, C5 se remarca printr-un stil distinctiv si o personalitate eleganta. Liniile sale dinamice si mai ales linia mediana scoasa mult in evidenta fac ca aceasta masina sa fie remarcata imediat.

In acasta toamna, Citroën Romania este partener oficial al concertului Jazz in the City, ce aduce in Romania cativa dintre cei mai importanti interpreti de jazz ai momentului: Damian Draghici, Diane Schuur si Eddie Daniels.

In cadrul concertului, Damian Draghici va prezenta o premiera absoluta: naiul in muzica de jazz, denumit „bebop.” La fel ca si acest muzician roman de mare succes, ce urmeaza sa cante la un nai electric construit special pentru el, marca Citroën este cunoscuta pentru curajul de a experimenta, creand astfel modele unice pe piata auto mondiala, precum  Citroën DS4, al doilea model din gama DS dupa Citroën DS3, model care va fi disponibil si in Romania incepand din 2011.

Cu adevarat stilat, Citroën DS4 foloseste cele mai atractive componente de design pentru a forma un nou concept de automobil. Noul vehicul imbina curajos elemente de stil care, in mod normal, erau privite drept antagonice. Reinterpretarea reperelor de design a deschis noi posibilitati, aducand solutii practice si surprinzatoare lumii auto.

Evenimentul, pentru organizarea caruia se vor folosi sase masini marca Citroën, se va desfasura pe scena Salii Palatului, pe 12 noiembrie, orele 20.00, sub egida Festivalului International al Artelor Spectacolului Muzical “Viata e frumoasa”, editia a III-a, organizat de Teatrul de Opereta “Ion Dacian”.

Citroën este un sustinator la nivel international al artei in toate formele sale de manifestare, Marca asociandu-se Saptamanii Creatorilor de Moda de la Paris, Festivalului liric Aix en Provence, precum si la numeroase festivaluri de film. In Romania, Citroën a sustinut Festivalul International Geroge Enescu, Festivalul de Film DaKINO, Iarmaroc Fest si Festivalul „Saptamana Internationala a Muzicii Noi”.

Laura Antonov

Regal de motorsport la versiunea din România a ”Race of Champions”

Competiția care are rolul de a stabili campionul campionilor, fiind un eveniment ce se adresează în principal piloților din Campionatul Național de Raliuri, a fost în 2010 un adevărat regal de motorsport. Pe lângă duelul mașinilor de raliu, Dementor Rally Show a încins publicul datorită evoluțiilor demonstrative cu motociclete și atv-uri.

Show-ul echipei Dementor formată la acest rally show din Dan Tatoiu, Sidonia Tatoiu, Adrian Răduță, Julian Răduță și Ciprian Popescu a pigmentat evoluțiile concurenților de la auto. Între manșele grupei N (în cadrul acestei grupe au evoluat mașini cu tracțiune integrală), grupei A (în cadrul acestei grupe au evoluat mașini cu două roți motrice), grupei N2 și grupei H+K pe circuitul al cărui tur complet măsoară 2,5 km, echipa Dementor a arătat ce se poate face cu câteva din motocicletele de off-road KTM. La finalul competiției auto, Sidonia Tatoiu – debutantă în Campionatul Național de Raliuri Dunlop, a participat la Rally Show pe un Subaru Impreza N12 ocupând un mertios loc patru în duelul grupei H+K – s-a alăturat show-ului făcut de echipa Dementor lăsând mașina pentru o demonstrație cu ATV-ul KTM 525 XC.

Dan Tatoiu a încins atmosfera când a coborât din mașina pe care a pilotat-o în cadrul competiției și a urcat în șaua unor motociclete precum KTM 450 EXC, KTM 250 EXC Six Days, KTM 250 SX-S. În showul demonstrativ, Dan a fost însoțit de Adrian Răduță, dublu campion est european de motocross, care a evoluat pe un KTM 350 SX-F, de Ciprian Popescu care a evoluat pe un KTM 250 SX-S și de Julian Răduță, care deși este campion național de motocross, a surprins publicul cu evoluția sa pe atv-ul KTM 525 XC.

De-a lungul zilei a doua din Dementor Rally Show, piloții Dementor au realizat și evoluții demo în paralele pe ATV-uri KTM 525 XC, dar și o serie de trick-uri aflându-se în șaua unor modele precum KTM 350 SX-F, KTM 300 EXC sau KTM 250 SX-S.

Pentru ca publicul să guste cât mai mult din acest show de motorsport, în manșele de calificare în care o mașină nu avea pereche, fiind înscris în competiție un număr impar (cum a fost cazul grupei A) sau pentru că de-a lungul evoluțiilor au fost avariate (grupa N, grupa N2 și grupa H+K), piloții Dementor au pornit pe traseu în paralele cu mașina de raliu. Și pentru că circuitul era unul de rallycross mașinile au fost avantajate, însă la capitolul spectacol balanța a înclinat net în favoarea motocicletei sau a ATV-ului.

Deși este câștigător al Campionatului de Raliuri al României atât în 2009 cât și în 2010, Gergo Szabo nu a rezistat tentației când a văzut motocicletele prezente la Dementor Rally Show. Pilotul maghiar a ales să urce în șaua KTM-ului 350 SX-F, pilotat de Adrian Răduță în Campionatul Est European de Motocross. Prin evoluția sa pe două roți, Szabo a reușit să își surprindă colegii din campionatul de raliuri dovedind că se descurcă și pe motocicletă nu doar la volan.

Premiile Dementor

Pentru că fondatorul Dementor, Dan Tatoiu, a dovedit în 2010 că este un pilot polivalent, trecând la volanul unei mașini de raliu după o carieră de peste 20 de ani în sportul moto, la Dementor Rally Show echipa Dementor KTM a acordat distincții altor doi piloți polivalenți. Este vorba despre Adrian Răduță și Gergo Szabo. Adrian Răduță, multiplu campion de motocross, a evoluat în prima zi a Dementor Rally Show în competiția mașinilor utilizând o Dacia Logan, pe care a concurat și în două etape din Campionatul Național de Raliuri Dunlop. Iar Gergo Szabo, un titrat pilot de raliuri care este și endurist, a lăsat pentru câteva minute lupta de la Grupa N a Dementor Rally Show părăsind volanul Mitsubishiului Lancer Evo IX pentru o evoluție demo pe un KTM 350 SX-F.

Cei care au încercat să imite figuri din motocross freestyle folosind mașina, au primit din partea echipei Dementor KTM titlul de freestyleri. Este vorba despre piloții Adrian Răduță, Bogdan Năstase, Marius Herăscu, Octavian Popa și Alex Krepelka.

Câștigătorii Dementor Rally Show (lupta pentru titlu de campion al campionilor în sportul auto)

1.         Grupa N  – David Botka

2.         Grupa A – Danny Ungur

3.         Grupa N2 – Vali Porcișteanu

4.         Grupa H+K – Titi Aur

Dementor KTM – Your Actions Shop

Dementor este dealer unic KTM pentru România și și-a propus ca prin acțiunile sale să aducă publicul mai aproape de motociclisim și de gama produselor constructorului austriac, care pe lângă motociclete mai include atv-uri și mașinile X-BOW.  Showroom-ul Dementor KTM este situat în București pe Șos. Pipera la Nr.48.

Credit foto: Simcat

Castigatorul Rompetrol Racing Challenge incepe antrenamentele pentru 2011

Grupul Rompetrol impreuna cu Napoca Rally Academy anunta startul oficial al pregatirilor pentru Campionatul National de Raliuri 2011, competitie in care castigatorul Rompetrol Racing Challenge 2010, Cristian Rus, va participa in calitate de pilot.

Rally show-ul din Sibiu este o ocazie excelenta pentru a-l introduce oficial pe tanarul nostru castigator in lumea motorsportului romanesc. Cristian Rus va fi anul viitor exponentul Rompetrol Racing Challenge, el castigand marele premiu al competitiei, respectiv un pachet de sustinere in valoare de 50.000 Euro oferit de Grupul Rompetrol care include masina oficiala de raliu, echipamentul, coordonarea, la care se adauga cursuri de pilotaj si instruire oferite de Napoca Rally Academy,” spune Petrian Radulescu, director marketing Rompetrol Downstream.

Dupa ocuparea unui loc pe podiumul etapei Rompetrol Racing Challenge din Cluj, pe 11 septembrie, Cristian Rus a castigat Marea Finala a competitiei, doua saptamani mai tarziu, la Bucuresti, unde i-a avut ca si oponenti pe cei mai buni 9 concurenti din etapele locale.

Evolutia lui Cristian a fost una impresionanta, mai ales daca ne gandim ca nu a pilotat niciodata o masina de raliu pana la Rompetrol Racing Challenge. Are in spate o pregatire virtuala, fiind unul dintre cei mai buni concurenti la nivel international in materie de pilotaj pe simulatoare auto. A pierdut podiumul in etapa de la Timisoara, a revenit insa in competitie la Cluj, cu o atitudine complet schimbata, pentru a urca pe podium, iar mai apoi, pentru a castiga Finala. Are vointa, putere de concentrare si auto control, caracteristici necesare unui pilotspune Bogdan Marisca, pilot Napoca Rally Academy si partener Rompetrol Racing Challenge.

In rally show-ul de la Sibiu, Bogdan Marisca a alergat pe unul dintre cele mai spectaculoase circuite de rally cross din tara, avandu-l ca si copilot pe Cristian, o experienta absolut necesara pentru ca acesta sa inteleaga importanta deciziei pe care o va lua in primavara anului 2011, cand isi va alege la randul sau un copilot pentru Campionatul National de Raliuri.

Participarea in acest eveniment ca si copilot anticipeaza sirul de antrenamente pe care Cristian le va urma sub indrumarea lui Bogdan Marisca, cu sprijinul Napoca Rally Academy. Noi punem un accent deosebit si pe pregatirea sa psihologica, deoarece raliurile, poate mai mult decat alte sporturi, necesita un simt dezvoltat al responsabilitatii fata de sine, fata de coechipier si fata de fanii care participa la astfel de competitii. Nu oricine poate ajunge sa piloteze un bolid cu sute de cai puterea adaugat Petrian Radulescu.

Standardele competitionale ridicate impuse de Grupul Rompetrol si Napoca Rally Academy in Rompetrol Racing Challenge au atras atentia publicului pasionat de motorsport, din randul caruia nu mai putin de 600 de concurenti au luptat pentru titlul de pilot in Campionatul National de Raliuri. O platforma de inscrieri online, un juriu format din profesionisti in domeniu, 90 de concurenti selectati pentru cele 3 etape locale, 30 de tineri antrenati pentru a alerga pe circuitele speciale amenajate la Constanta, Timisoara si Cluj, 10 concurenti pregatiti pentru Marea Finala si un castigator reprezinta structura piramidala complexa care a permis lansarea unui viitor pilot in Campionatul National de Raliuri.

Am fost foarte bucuros sa ma implic in Rompetrol Racing Challenge, pentru ca este o initiativa unica pentru lumea motorsportului romanesc. Declaram in luna iulie ca sunt increzator ca vom gasi acel om care sa poata deveni pilot. Astazi deschidem un al doilea drum, pentru ca incepem pregatirile si antrenamentele efective pentru Campionatul de anul viitora adaugat Bogdan Marisca.

Catalina Chirica
PR Manager
Odyssey

Valentin Porcisteanu la Dementor Rally Show: Doua finale si o victorie

Dupa ce a incheiat Campionatul National de Raliuri Dunlop 2010 pe pozitia secunda, obtinand cel mai bun rezultat al carierei, Vali Porcisteanu a probat ca rezultatele sale din acest an nu au fost intamplatoare si in varianta romaneasca a Cursei Campionilor, Dementor Rally Show. In prima zi a competitiei el a decis sa participe in intrecerile de la Grupa N2, izbutind sa-si treaca in cont victoria intr-o competitie la startul careia s-au regasit, intre adversari, nu doar nume importante din Cupa Dacia, ci si campionul ultimilor doi ani in CNRD, Gergo Szabo.

Este prima oara cand am mers cu un Logan pe macadam si am avut nevoie de putin timp de acomodare. Apoi lucrurile au mers perfect si as vrea sa le multumesc celor care au facut posibila participarea mea si la aceasta grupa. Trebuie sa mai recunosc si ca mi-a placut foarte mult cum a mers Raul Badiu aici”, avea sa declare, la finele intrecerii, Vali. Cel care, mai mult, a stabilit recordul intrecerii la Grupa N2, oprind acele cronometrului, in ultima mansa a finalei, in 1:45.705.

Raul Badiu a fost principalul adversar al lui Porcisteanu, izbutind cel mai bun timp in prima faza a competitiei, apoi pe cel de-al doilea in actul secund, pentru ca in semifinale sa-l elimine cu scorul de 2-1 pe Szabo. In aceasta faza a competitiei, dar si in finala pierduta cu 1-2 in fata lui Vali, Raul a concurat cu parbrizul spart!

Si a doua zi, atunci cand a concurat in disputa la Grupa N, Vali a fost intre protagonisti.In prima mansa a obtinut al patrulea timp, pentru ca in cea secunda sa-si imbunatateasca performanta cu aproape trei secunde, calificandu-se in semifinale de pe pozitia intai. Si-a doborat apoi recordul si in confruntarea cu Marisca, adjudecata cu 2-1, atunci cand, cu 1:31.731, a stabilit recordul zilei.

Insa, in finala cu David Botka, dupa ce si-a adjudecat prima mansa, avea sa se rastoarne in chiar ultimul viraj. “Era   o zona in care s-au format sleauri, masina s-a ridicat pe doua roti instantaneu si nu am mai avut posibilitatea sa reactionez”, spunea Vali. El s-a aliniat la startul ultimei manse cu bolidul lui Bogdan Marisca, insa avea sa piarda intrecerea in fata lui Botka. “Ii multumesc lui Bogdan pentru gestul sau si ii felicit pe organizatori ca au salutat si ei acest exemplu de fair-play, oferindu-i un premiu pe care-l merita”, a declarat Porcisteanu, la finele intrecerii.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor