Napoca Rally Academy, prezenta “in corpore” la Dementor Rally Show

  • Bogdan Marisca a ratat “la mustata” podiumul la grupa N2
  • Finala NRA la grupa A

Pilotii Napoca Rally Academy, Tempesta, Bogdan Marisca, Danny Ungur, Vlad Cosma si juniorul Simone Tempestini, au participat, in 5 si 6 noiembrie, la Sibiu, la Dementor Rally Show, evenimentul care a pus capat sezonului 2010 al Campionatului National de Raliuri.

La grupa N4, Bogdan Marisca a ajuns pana in semifinale, unde, dupa o lupta stransa, in trei manse, a trebuit sa se incline in fata lui Vali Porcisteanu. Apoi, in finala mica, pilotul Napoca Rally Academy, chinuit de probleme tehnice, i-a cedat ultima treapta a podiumului lui Csaba Spitzmuller.Pentru mine, Dementor Rally Show a insemnat o revenire la Mitsubishi, masina mea. A fost o atmosfera foarte frumoasa, m-am simtit foarte bine. Pot spune si ca am mers bine, cu cateva mici exceptii, una dintre ele fiind a treia mansa a semifinalei impotriva lui Vali Porcisteanu. Am facut o greseala, am iesit prea tare intr-un viraj si a castigat Vali pe buna dreptate. Il felicit, a mers foarte tare. In finala mica, in prima mansa mi s-a rupt prinderea coloanei volanului si mi-a cazut volanul in poala. Am revenit, dar in a doua mansa am avut foarte putin carburant si masina intrerupea deja. Ii felicit pe castigatori, noi ne bucuram ca am ajuns atat de sus intr-o companie mai mult decat selecta”, a declarat Bogdan Marisca

Daca vineri a ajuns in finala grupei H+K, finala pe care a pierdut-o dupa o lupta stransa cu Titi Aur, sambata, la grupa N4, Tempesta, care a venit la Sibiu cu Subaru, s-a oprit inainte de semifinale. Liderul Napoca Rally Academy se declara insa multumit, ba chiar a “scapat” o surpriza pentru sezonul 2011.Sunt multumit, am mers foarte tare cu Subaru, ne-a lipsit mai putin de o jumatate de secunda pentru a accede in semifinale. Masina merge foarte tare in acesta “versiune” si, daca federatia va permite folosirea bietanolului, cu siguranta vom merge anul viitor in campionatul intern cu o masina de grupa N, probabil Mitsubishi”, a anuntat Tempesta. In ceea ce priveste show-ul de la Sibiu, nu pot decat sa fiu multumit: Dumnezeu ne-a facut cadou o vreme extraordinara, ne-am distrat, am mers foarte tare si m-am calificat in primii opt”, a mai spus Marco Tempestini.

La grupa A, finala a fost o afacere interna a Napoca Rally Academy: Danny Ungur si Vlad Cosma au transat in ultimul act duelul care a inceput foarte “tare” inca de dimineata. Dupa disputarea a trei manse foarte stranse, castig de cauza a avut Danny, care si-a pastrat astfel locul obtinut anul trecut. Cu totii am venit sa ne distram, e binevenita o astfel de cursa. Asa cum am declarat inainte, am venit la Sibiu sa-mi apar victoria obtinuta anul trecut si sa intru in pauza competitionala dinaintea sezonului 2011 cu un gust bun. Il felicit pe Vlad, dar si pe Sebastian Barbu, care, prima oara pe aceasta masina a lasat in urma multi piloti experimentati si este alaturi de noi pe podium. A fost un show excelent,  de aceasta data Citroenul C2R2 Max a mers foarte bine, sunt multumit, a declarat Danny imediat dupa finala grupei.

Desi si-a dorit mult victoria, Vlad Cosma s-a declarat  multumit cu locul secund obtinut in cele din urma la Dementor Rally Show: Nu sunt deloc suparat, sunt chiar bucuros. Am avut o evolutie buna, dar, de aceasta data, a castigat Danny. Sunt bucuros ca am ajuns in finala, ne-am batut pana pe ultima suta de metri. In ultima mansa, motorul Citroenului meu a intrerupt din nou, dar nu imi caut acum scuze. Danny a fost mai bun de acesta data, il felicit si abia astept sa ne intalnim din nou anul viitor, sa ne luptam pe probele speciale, a spus Vlad.

Si juniorul Napoca Rally Academy, Simone Tempestini, a facut o figura frumoasa la Dementor Rally Show. In ciuda tineretii sale si in ciuda faptului ca a concurat pe o masina inferioara celor folosite de adversari, Simone a surclasat piloti cu experienta si, cu timpul de 1:45,8 s-a clasat al cincelea, doborand si  recordul juniorilor pe circuitul sibian, record care ii apartinea tot lui. A fost o experienta minunata pentru mine. M-am distrat, m-am simtit excelent si am acumulat foarte mult concurand in compania acestor piloti. Sunt onorat ca am fost acolo, alaturi de ei si sunt foarte fericit ca am reusit un timp bun, un nou record pentru juniori pe aceasta pista, a spus la final Simone.

Si Tempesta s-a declarat incantat de evolutia lui Tempestini Junior: Simone a mers foarte tare, sunt foarte multumit de evolutia lui. A reusit un timp excelent, si-a batut propriul record, nu am cum sa nu fiu multumit. Sunt convins ca a fost si o experienta utila pentru el, a spus Tempesta in final.

Berti Panaiot

Credit foto: rallyphoto.ro

Danny Ungur, pe Citroën C2 R2 Max, a castigat Dementor Rally Show

Danny Ungur a terminat in forta sezonul 2010 in Citroën Racing Trophy Romania si s-a impus, la grupa A, in Dementor Rally Show, dupa ce l-a invins in finala pe Vlad Cosma, cel mai bun pilot din acest trofeu in 2010.

Cei 4 piloti inscrisi in Citroën Racing Trophy Romania care au luat startul, in acest weekend, la Dementor Rally Show sau luptat si pentru premii suplimentare de 4.000 Euro. Vlad Cosma, Danny Ungur, Nistor Duval si Alex Filip au concurat pe modelul Citroën C2 R2 Max si, la final, au plecat acasa cu 2.800 Euro din totalul premiilor puse in joc.

Prima mansa a fost una extrem de disputata, Danny Ungur fiind cel mai rapid pilot de la grupa A. Vlad Cosma si Alex Filip si-au asigurat si ei un loc in semifinale, in timp ce Nistor Duval a terminat pe locul 6. „Nu m-am simtit deloc bine aici. Am mers cu un copilot nou si nu mi-am intrat deloc in ritm. As fi vrut sa termin pe podium aici, dar din pacate nu s-a putut”, a spus Nistor Duval, care a castigat 400 Euro.

In prima semifinala, Vlad Cosma, cel mai bun pilot din Citroën Racing Trophy Romania, a trecut, cu scorul de 2 la 1, de Sebastian Barbu, pilot care a concurat tot cu un Citroën C2 R2 Max, dar care nu a participat si in cadrul trofeului. Danny Ungur s-a impus, in cea de-a doua semifinala, in fata lui Alex Filip cu scorul de 2 la 0 si si-a asigurat un loc in marea finala.

In finala mica, Alex Filip a ratat sansa de a repeta performanta din 2009 de la Sibiu Rally Show, cand a terminat pe podium, el fiind invins de Sebastian Barbu. „Sezonul 2010 nu a fost cel mai bun din cariera. Dupa accidentul din Raliul Sibiului nu am mai luat startul la nicio etapa si acest lucru s-a vazut aici”, a spus Alex Filip, care a castigat 600 Euro din fondul de premii.

Vlad Cosma si Danny Ungur, pilotii Napoca Rally Academy, si-a disputat suprematia in ultima cursa inclusa in calendarul Citroën Racing Trophy Romania. Vlad Cosma a inceput in forta si a castigat prima mansa. Danny Ungur a revenit spectaculos si, dupa doua victorii, a reusit sa se impuna, pentru a doua oara, la Dementor Rally Show. „Aici, in 2009, am castigat pentru prima oara in Citroën Racing Trophy Romania. Sunt foarte fericit ca am reusit sa castig din nou si, cel mai probabil, anul viitor voi merge mai departe in acest trofeu tot cu un Citroën C2 R2 Max”, a spus Danny Ungur, care a castigat marele premiu de 1.000 Euro.

Am luptat pana in finala pentru victoria la Dementor Rally Show. Dupa un sezon excelent in Citroën Racing Trophy Romania in Campionatul National de Raliuri as fi vrut sa termin cu o victorie la show-ul de final de an. Din pacate a fost imposibil sa-l inving aici pe colegul meu de echipa. A fost un an frumos in care am obtinut prima victorie la grupa A, iar in 2011 voi merge si eu mai departe in Citroën Racing Trophy Romania”, a spus si Vlad Cosma, recompensat cu 800 Euro pentru evolutia sa.

Invitatul special al pilotilor din Citroën Racing Trophy Romania la Dementor Rally Show a fost Dani Otil, unul dintre cei doi prezentatori ai emisiunii „Neatza cu Razvan si Dani” difuzata la Antena 1. Dupa ce in urma cu un an a condus un Citroën C2 R2, Dani Otil a fost acum copilotul lui Vlad Cosma intr-una dintre mansele din concurs. „Atmosfera in timpul cursei a fost una incedibila. Imi place mult aceasta masina, mai ales ca am si condus-o in urma cu ceva vreme chiar daca nu in regim de cursa. M-am simtiti excelent alaturi de pilotii din Citroën Racing Trophy Romania si eram sigur ca Danny Ungur va castiga aici”, a spus Dani Otil.

Programul Citroën Racing Trophy Romania va continua si in 2011, programul final urmand a fi confirmat dupa stabilirea calendarului in Campionatul National de Raliuri 2011. „Citroën, la nivel mondial, continua implicarea in raliuri. La fel si programul Citroën Racing Trophy. Tinand cont de aceste lucruri ne vom implica si la nivel national in acest sport, iar programul Citroën Racing Trophyva continua si in 2011. Desigur, sper sa atragem un numar si mai mare de piloti”, a spus Didier Gerard, directorul Citroën Romania.

Laura Antonov

Credit foto: Catalin Stoia si Balazs Attila

 

Vettel cîştigă în Brazilia, titlul se joacă în ultima etapă

Cursa de la Interlagos s-a desfăşurat pe o vreme frumoasă, iar spectacolul nu a lipsit. Pole-man-ul surpriză Hulkenberg nu a reuşit să-şi păstreze prima poziţie, el fiind depăşit de Vettel în primul viraj şi de Webber în virajul 3. Alonso a trecut de Hamilton în turul 2, plecînd în urmărirea germanului de la Williams. A durat însă 7 tururi pînă a reuşit să-l depăşească, Hulkenberg reuşind să se apere excelent de atacurile spaniolului de la Ferrari, în timp ce cei doi piloţi Red Bull şi-au creat un avantaj de aproape 10 secunde. A venit apoi rîndul lui Hamilton să se bată cu Hulkenberg, pe care l-a depăşit după încă cîteva ture.

Mai în spate, Jenson Button a luat un start excelent de pe poziţia a unsprezecea, ajungînd pe 8, în faţa lui Schumacher. Confruntat însă cu o lipsă de aderenţă, englezul intră la standuri în turul 12, de pe locul zece. Cu pneurile mai dure, el are un ritm mult mai bun, reuşind să cîştige mai multe pozitii, astfel că după intrarea lui Hamilton la standuri în turul 21 a ajuns exact în spatele coechipierului său şi în faţa lui Schumacher, Kubica şi Hulkenberg.

Piloţii brazilieni au în schimb o cursă de casă cu mari probleme: Massa trebuie să facă două pitstopuri succesive din cauza unei probleme de fixare a unei roţi, iar Barrichello are o pană şi trebuie să facă un tur complet în ritm de melc pentru a ajunge înapoi la standuri.

Nico Rosberg are o cursă foarte bună, optînd pentru o oprire mai tîrzie la boxe şi ajungînd la final pe pozitia a şasea, plecat de pe 13.

Adrian Sutil a fost din nou în centrul atenţiei: plecat cu cauciucuri dure, de pe pozitia a 22-a, a ajuns pînă pe 8, dar ritmul său lent a format un “trenuleţ” de piloţi nervoşi în urma lui.

În turul 51, Tonio Liuzzi iese în decor în virajul al doilea, avariind maşina şi provocînd ieşirea Safety Car-ului în pistă. Cele 2 McLaren intră imediat la standuri pentru schimbarea pneurilor şi reuşesc să-şi păstreze poziţiile 4 şi 5. La fel face şi Nico Rosberg, care însă revine tot sub Safety Car pentru a schimba din nou. Cu toate astea, pînă la final reuşeşte să-l bată din nou pe multiplul campion Schumacher.

Ultimele ture au parte de mai multe lupte pentru poziţii în pluton, pole-man-ul Hulkenberg reuşind un loc 8, urmat de Kubica şi de omul nostru Kamui Kobayashi, care a făcut din nou o cursă agresivă pentru a intra în puncte, după ce luase un start slab.

Cu toată presiunea lui Alonso pe final, Vettel şi Webber şi-au păstrat primele două locuri, cu toate că lumea se aştepta ca ei să aplice o tactică de echipă în favoarea australianului, mai bine plasat în lupta pentru titlu. Dar acest lucru nu s-a întîmplat, ceea ce este în avantajul lui Alonso, înainte de ultima cursă a sezonului de duminica viitoare la Abu Dhabi.

Făcînd calculele, dacă Vettel cîştigă această ultima cursă şi Webber vine al doilea, lui Alonso îi ajunge locul 3 pentru a fi campion. Strategia Red Bull ar putea fi păguboasă şi s-ar putea să asistăm la un nou 2007, cînd cei doi coechipieri de la McLaren au pierdut titlul în ultima etapă în favoarea lui Kimi Raikkonen, tot pe un Ferrari…

Clasamentul final al Marelui Premiu al Braziliei:

1 Sebastian Vettel RBR-Renault 71 t. 1:33:11.803
2 Mark Webber RBR-Renault +4.2 sec.
3 Fernando Alonso Ferrari +6.8 sec.
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +14.6 sec.
5 Jenson Button McLaren-Mercedes +15.5 sec.
6 Nico Rosberg Mercedes GP +35.3 sec.
7 Michael Schumacher Mercedes GP +43.4 sec.
8 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth +1 tur
9 Robert Kubica Renault +1 tur
10 Kamui Kobayashi BMW Sauber- Ferrari +1 tur
11 Jaime Alguersuari STR-Ferrari +1 tur
12 Adrian Sutil Force India-Mercedes +1 tur
13 Sebastien Buemi STR-Ferrari +1 tur
14 Rubens Barrichello Williams-Cosworth +1 tur
15 Felipe Massa Ferrari +1 tur
16 Vitaly Petrov Renault +1 tur
17 Nick Heidfeld BMW Sauber-Ferrari +1 tur
18 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth +2 ture
19 Jarno Trulli Lotus-Cosworth +2 ture
20 Timo Glock Virgin-Cosworth +2 ture
21 Bruno Senna HRT-Cosworth +2 ture
22 Christian Klien HRT-Cosworth +6 ture
NC Lucas di Grassi Virgin-Cosworth +9 ture
Ret. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes Accident

UN NOU SHOWROOM CITROËN IN BUCURESTI

SD Prestige, dealer si reparator autorizat Citroën, a inaugurat la finalul saptamanii trecute inca un showroom al Marcii in Bucuresti. O data cu deschiderea noii locatii, SD Prestige dispune de doua showroom-uri, unul dintre ele in zona Bucuresti Sud, si doua centre de service autorizate Citroën, tot in zona de sud a capitalei.

Inca de cand a devenit dealer al marcii Citroën, SD Prestige a anuntat un program intens de dezvoltare, program care s-a concretizat prin deschiderea unui nou showroom in zona de nord a Bucurestiului. Deschis pe Soseaua Bucuresti Nord, nr. 7, showroom-ul SD Prestige a fost amenajat in decurs de 1 luna pentru a corespunde noilor standarde ale imaginii de marca Citroën. Suprafata totala a complexului este de 600 mp dintre care 400 mp sunt alocati exclusiv spatiului pentru showroom. Investitia in noul showroom este suportata exclusiv de SD Prestige, o companie infiintata ca afacere de familie in 1994 si care are experienta in domeniul auto. In noul showroom Citroën pot fi expuse pana la 7 autoturisme, la etaj fiind amenajata o zona speciala pentru piese de schimb si accesorii.

SD Prestige activeaza pe piata auto din Romania inca din anul 1994 si are la dispozitie o echipa de aproape 160 de specialisti. Personalul este calificat si avizat RAR si are experienta intr-o gama larga de autovehicule. Ca o garantie a calitatii personalului, SD Prestige ofera o garantie de 3 luni pentru reparatiile de autovehicule.

Acest nou showroom Citroen pe care il inauguram in nordul capitalei reprezinta un pas important, o evolutie majora pentru SD Prestige. De astazi, putem deservi, in primul rand, o clientela mai numeroasa. Acoperirea SD Prestige in Bucuresti creste considerabil pentru ca zona de nord are un potential ridicat din punct de vedere al vanzarii de automobile. In plus, vanzarile SD Prestige au crescut exponential de la deschiderea primului showroom Citroen, in iulie 2008. Si toata aceasta experienta pozitiva alaturi de marca Citroen ma face increzator in evolutia noastra in anii urmatori.”, a declarat Dumitru Subtirelu, director general si actionar principal SD Prestige.

Suntem foarte multumiti de colaborarea si de evolutia SD Prestige, este un pilon important in reteaua noastra de dealeri. Sunt convins ca aceasta inaugurare este debutul unei noi cresteri semnificative a vanzarilor SD Prestige si a vanzarilor vehiculelor Citroen – care vine anul viitor cu o gama complet intinerita.”

In prezent, reteaua de dealeri Citroën Romania insumeaza 15 membri activi. La inceputul lui 2011, Citroën Romania va lansa un produs foarte important din gama de autoturisme, noul C4, urmand ca pe parcursul anului viitor sa ajunga in Romania si al doilea model din gama DS, DS4, dar si Citroen C Zero, primul vehicul complet electric al Marcii.

Laura Antonov – Citroen Romania

[nggallery id=77]

IRC Cipru – Nasser Al-Attiyah castiga ultima etapa din acest sezon

Pilotul din Qatar a reusit sa se impuna in ultima etapa a acestui sezon din Intercontinental Rally Challenge. La volanul unui Ford Fiesta S2000 acesta a reusit sa il devanseze pe Martin Prokop, care a avut probleme cu o planetara in speciala cu numarul 10.

Victoria lui Al-Attiyah a insemnat cea de-a treia victorie pentru M-Sport in IRC, care le-a adus celor de la Ford locul 3 in clasamtul general dupa Skoda si Peugeot.

A fost un raliu plin de incidente neprevazute, doua pene de cauciuc si o penalizare de 10 secunde pentru Al-Attiyah i-au adus lui Prokop prima pozitie dupa penultima proba din prima zi. Roger Feghali a debutat in IRC in acest weekend si a impresionat pe toata lumea dupa ce tot raliul a pilotat masina sa Skoda Fabia S2000 cu un brat al suspensiei indoit, ca urmare a lovirii parapetului de beton in Super Speciala de joi seara. Fara piesa de schimb acesta s-a vazut nevoit sa termine raliul cu probleme de manevrabilitate ale masinii si a reusit o clasare pe locul 2 la general. Prokop a prins ultimul loc al podiumului dupa ce s-a aflat la conducera raliului dupa prima zi, insa planetara stricata in speciala 10 i-a adus o intarziere de 3 minute. Al-Attiyah nu a fost lipsit nici el de emotii sambata prin aparitia unei mici probleme la transmisie, insa fara urmari grave. 

Colin McRae IRC Flat Out Trophy a fost acordat in acest raliu lui Bryan Bouffier, care si-a avariat suspensia spate stanga sambata dimineata, insa la scurt timp dupa acest incident acesta isi trecea in cont cea de-a patra victorie intr-o speciala din acest raliu.

Cehul Roman Kresta, care a alergat in WRC pe cand Skoda era prezenta cu modelul Octavia, a fost prezent in Cipru cu un Ralliart Mitsubishi Lancer Evolution IX si adoptand o strategie de constanta fara a-si asuma riscuri prea mari a reusit cea mai buna clasare cu o masina de Grupa N in clasamentul general al raliului.  

Andreas Mikkelsen este pilotul care a castigat Golden Stage, o proba inaugurala in IRC transmisa live de catre cei de la Eurosport. Proba a insumat 25km si a fost parcursa de doua ori Mikkelsen reusind la volanul Ford-ului Fiesta S2000 sa obtina cel mai bun timp de 37m14.3s. Premiile acordate pentru Golden Stage pilotilor au insumat 150.000 euro, cel mai mare premiu fiind acordat lui Mikkelsen 40.000 euro.

Timpii pentru Golden Stage:

1 Andreas Mikkelsen/Ola Floene (M-Sport Ford Fiesta S2000) 37m14.3s
2 Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (M-Sport Ford Fiesta S2000) +8.2s
3 Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +13.8s
4 Martin Prokop/Jan Tomanek (M-Sport Ford Fiesta S2000) +24.6s
5 Nicos Thomas/Angelos Loizides (Peugeot 207 S2000) +1m25.5s
6 Jaromir Tarabus/Daniel Trunkat (M-Sport Ford Fiesta S2000) +2m07.2s
7 Roman Kresta/Petr Gross (Ralliart Mitsubishi Lancer Evolution IX) +2m37.8s
8 Constantinos Tingirides/Panayiotis Shialos (Ralliart Lancer Evolution IX) +3m12.6s
9 Karl Kruuda/Martin Jarveoja (Suzuki Swift S1600) +3m26.6s
10 Panikos Polykarpou/Savvas Laos (Ralliart Mitsubishi Lancer Evolution IX) +3m32.1s

 

Castigatorii concursului organizat de Hatters Motorsport

Un nou concurs marca Hatters Motorsport si Motorsportnews.ro a ajuns la final. Concursul care s-a desfasurat in perioada 1-7 noiembrie are ca premii 3 postere cu autograful campionului absolut din acest an in Campionatul National de Viteza in Coasta, Lucien Hora si 3 sepci inscriptionate Hatters Motorsport, organizatori in 2010 a unei etape in Campionatul National de Raliuri – Raliul Argesului, 4 etape in Campionatul National de Viteza in Coasta  – Muscel Racing Contest, a Cupei FRAS la Karting si toate cele 3 etape in Campionatul National de Karting.

Tot ce trebuia facut pentru a intra in  concurs era sa raspundeti corect la intrebarile :

1. Cate victorii consecutive in Clasamentul Open a obtinut Lucien Hora in Campionatul National de Viteza in Coasta 2010 ?

2. Cate etape de Viteza in Coasta a organizat in acest an Hatters Motorsport?

Raspunsurile corecte pentru a intra in concurs erau :

1. 15 victorii consecutive

2. 4 etape organizate in Campionatul National de Viteza in Coasta de catre Hatters Motorsport

Nu mai putin de 32 de concurenti si-au incercat norocul si ne-au trimis raspunsuri pe adresa de email  [email protected]. Din pacate nu toate raspunsurile au fost corecte si doar cei care au raspuns corect au putut intra in tragerea la sorti care a fost facuta cu ajutorul softului disponibil pe random.org.

Cei trei castigatori ai concursului Hatters Motorsport si Motorsportnews.ro sunt :

Andreoiu Alexandru

Bogdan Malacea

Alexandru Nicula


Multumim tuturor participantilor .

David Botka si Danny Ungur – campionii campionilor la Sibiu

  • David Botka s-a impus la grupa N
  • Danny Ungur a castigat grupa A
  • Echipa Dementor KTM a facut spectacol

David Botka si Danny Ungur s-au impus in ultima zi a Dementor Rally Show la grupa N, respectiv la grupa A. David Botka a trecut in finala de la grupa N de Vali Porcisteanu, iar Danny Ungur l-a invins, la grupa A, pe Vlad Cosma.

20 piloti la grupa N si 7 la grupa A au luat startul in ziua a doua a Dementor Rally Show. In prima runda a competitiei au fost programate cate trei manse, la fiecare grupa, primii opt obtinand calificarea in faza urmatoare a competitiei. Claudiu David a fost cel mai rapid in primul tur, el fiind urmat de David Botka, Csaba Spitzmuller, Valentin Porcisteanu, Gergo Szabo, Bogdan Marisca, Titi Aur si Tempeasta.

La grupa A, in prima faza a competitiei, Vlad Cosma si-a asigurat un loc in semifinale cu cel mai bun timp. Celelalte trei locuri au fost ocupate, in ordine, de Danny Ungur, Alex Filip si Sebastian Barbu, toti concurand pe Citroen C2 R2 Max.

La grupa N, lupta in sfeturile de finala a fost extrem de disputata. Valentin Porcisteanu a fost cel mai rapid, el fiind urmat de David Botka, Csaba Sptizmuller si Bogdan Marisca. Claudiu David, cel mai rapid in turul anterior, a terminat doar pe cinci si a ratat calificarea in semifinale. Gergo Szabo, castigatorul editiei din 2009, a avut cel mai slab timp in sferturile de finala si nu a avut nicio sansa sa-si apere trofeul. Nici Tempesta, castigatorul Cupei Europei de Est la Raliuri, si nici multiplul campion national Titi Aur, nu au reusit sa ajunga in semifinale.

In prima semifinala de la grupa A, Vlad Cosma l-a invins, cu scorul de 2 la 1, pe Sebastian Barbu, iar Danny Ungur a trecut de Alex Filip dupa primele doua manse. Alex Filip a pierdut, cu acelasi scor, si lupta din finala mica in fata lui Sebastian Barbu, aflat la prima sa cursa cu un Citroen C2 R2 Max.

In finala mare de la grupa A s-au intalnit Vlad Cosma si Danny Ungur. Cel mai bun pilot din Citroen Racing Trophy Romania a castigat prima mansa, dar Danny Ungur a revenit in forta si si-a aparat titlul cucerit in 2009. „Sunt extrem de fericit ca am reusit sa ma impun din nou la grupa A, mai ales ca aici am obtinut prima mea victorie cu modelul Citroen C2 R2 Max in 2009. Este un final excelent de sezon pentru mine”, a spus Danny Ungur.

In prima semifinala de la grupa N, Valentin Porcisteanu a castigat prima mansa in duelul cu Bogdan Marisca. Pilotul clujean a egalat scorul in mansa secunda, dar a fost invins in cursa decisiva. In duelul dintre cei doi piloti maghiari, David Botka si Csaba Spitzmuller, castig de cauza a avut David Botka, pilot aflat la prima sa participare intr-o competitie din Romania. Chiar daca a luat startul cu masina lui Gergo Szabo, masina pe care nu a mai pilotat-o pana atunci, Botka l-a invins cu scorul de 2 la 0 pe compatriotul sau si a ajuns in finala. In finala mica, Spitzmuller l-a invins, cu 2 la 0, pe Bogdan Marisca, pilotul Napoca Rally Academy avand si unele probleme la coloana de directie.

Valentin Porcisteanu a inceput finala mare in forta si l-a invins pe David Botka cu peste o secunda in prima mansa. Vicecampionul national de raliuri din 2010 a facut insa o greseala in mansa a doua, s-a rasturnat, si nu a reusit sa treaca linia de sosire. Solutia salvatoare a venit de la Bogdan Marisca, recompensat si cu un premiu pentru fair-play, care i-a cedat masina pentru ultima mansa lui Valentin Porcisteanu. David Botka a mers insa excelent in ultima mansa si a reusit sa castige Dementor Rally Show la prima sa participare.

Spectacolul de pe circuit a fost completat si de demonstratiile echipei Dementor KTM si ale lui Gergo Szabo, care a participat, cu o motocicleta KTM, la o cursa demonstrativa. Dan Tatoiu (KTM 250 SX-S), Adrian Raduța (KTM 350 SX-F), Julian Raduta (KTM 250 SX-S), Ciprian Popescu (KTM 250 EXC Six Days) si Sidonia Tatoiu (KTM 525 XC) au transformat Dementor Rally Show intr-un spectacol total pe doua si patru roti.

Berti Panaiot

Credit foto: Balazs Attila

“The Hulk”, un pole-position surpriză în Brazilia

Penultima rundă a Campionatului Mondial de Formula 1 nu se dezminte şi ne furnizează spectacolul aşteptat.

După ce în antrenamentele de vineri piloţii Red Bull au avut cei mai buni timpi, în a treia sesiune, sîmbătă dimineaţă, disputată de data aceasta pe ploaie, Robert Kubica pe Renault a fost cel mai rapid.

Calificările însă au fost probabil cele mai interesante din tot sezonul. La ora începerii şedinţei de calificări ploaia se oprise, dar pista era încă udă, aşa că toţi piloţii au ieşit în pistă cu pneuri intermediare. După prima parte, Adrian Sutil a fost eliminat surprinzător, în general ştiindu-se că e un pilot care merge foarte bine pe ploaie.

A doua parte a calificărilor a provocat încă şi mai multe surprize: Jenson Button, campionul mondial en-titre, nu a reuşit să treacă şi a ramas doar cu locul 11. Felipe Massa a trecut in extremis cu al 10-lea timp, iar Nico Rosberg a pierdut duelul intern cu Michael Schumacher, rămînînd în afara topului 10. Au trecut mai departe cele doua Red Bull, Ferrari cu ambii piloţi, Renault de asemenea cu ambii piloţi (bună performanţă pentru Petrov, care vineri ieşise în decor), un singur McLaren (Lewis Hamilton) şi un Mercedes GP (Schumi), precum şi cele două maşini Williams, cu Barrichello şi Hulkenberg.

A treia parte a calificărilor avea să aducă cea mai mare surpriză a sezonului. Deşi pista începuse să se usuce pe trasa ideală, toţi piloţii au ieşit la început tot cu pneuri intermediare, Hamilton fiind cel mai rapid. Imediat însă după aceasta au schimbat pe cauciucuri slick, timpii au început să scadă, iar cel mai rapid s-a dovedit debutantul Nico Hulkenberg de la Williams, care a înşiruit cîteva tururi din ce în ce mai bune, obţinînd pole-position-ul cu mai mult de o secundă diferenţă faţă de următorul clasat!

Neamţul de la Williams va fi deci primul pe grilă, urmat de Vettel pe Red Bull, Webber şi Hamilton fiind pe linia a doua, iar Alonso al cincilea, în spatele principalilor concurenţi în lupta pentru titlu. Barrichello împarte linia a treia cu Alonso, fiind urmat de Kubica, Schumacher, Massa şi Petrov.

Pentru cursa de duminică (ora 18 în România) se anunţă vreme bună şi pistă uscată, dar cu o grilă de start atît de interesantă spectacolui e aproape garantat.

David Botka si Danny Ungur invingatorii zilei secunde la Dementor Rally Show

In cea de-a doua zi a Dementor Rally Show, zi rezervata grupelor N4 si A au luat startul 20 de piloti la N4 si doar 7 la A. La grupa masinilor integrale s-a impuns David Botka, cu scorul de 2 la 1 in fata vicecampionului CNR Vali Porcisteanu, acesta din urma rasturnandu-se in a doua mansa a finalei , chiar in ultimul viraj inainte de finish .Porcisteanu a continuat in cea de-a treia mansa a finalei gratie ajutorului venit din parea lui Bogdan Marisca, pilotul NRA imprumutandu-i masina lui. Pe a treia treapta a podiumului la N4 urca Csaba Spitzmuller, ungurul castigand cu 2-0 duelul in fata lui Marisca.

La grupa A se impune, la fel ca si anul trecut, Danny Ungur, clujeanul invingandu-l cu 2-1 pe coechipierul sau Vlad Cosma. Locul 3 ii revine lui Sebastian Barbu, urmat de Alex Filip.

Descarca rezultate clasa N4

mansa1 final N4

semifinale N4

finale N4

Descarca rezultate Grupa A

mansa1 final A

semifinale A

finale A

Via| Rallymax.ro

S-au decis primii doi campioni

  • Vali Porcisteanu a castigat grupa N2
  • Titi Aur s-a impus la grupa H+K
  • Sambata, urmeaza inca o zi plina de spectacol

Vali Porcisteanu si Titi Aur sunt primii campioni la Dementor Rally Show dupa o zi plina de spectacol atat pe doua, cat si pe patru roti.

25 de piloti au luat startul in prima zi la Dementor Rally Show, la cele doua grupe N2 si H+K, si au facut spectacol pe circuitul de rally cross din Sibiu. Titi Aur, multiplul campion national, si Tempesta, castigator al Cupei Europei de Est la Raliuri, s-au luptat pentru victorie la grupa H+K. In final, Titi Aur a avut castiga de cauza, podiumul fiind completat de Tempesta si de Elisei Groza, campionul grupei K in 2010, care a trecut in finala mica de Sidonia Tatoiu. „In fiecare an vin cu placere la Sibiu atat la raliu cat si la rally show. Traseul a fost excelent si m-am simtit foarte bine la volanul acestei masin. Lupta adevarata se va da sambata”, a spus Titi Aur, primul campion la Dementor Rally Show 2010.

La grupa N2 toti pilotii au concurat cu masini Dacia Logan, iar marea surpriza a fost Raul Badiu. Dupa ce a castigat primul tur, pilotul sibian a reusit performanta de a-l elimima pe Gergo Szabo in semifinale. „M-am acomodat foarte repede cu masina si am incerca sa obtin un rezultat cat mai bun. Sunt fericit ca am trecut de Szabo, dar mi-ar fi placut si mai mult sa castig. Poate ca as fi avut mai multe sansa daca masina nu ar fi avut parbrizul spart ”, a spus Raul Badiu, ocupantul pozitiei secunde la grupa N2.

Vali Porcisteanu, vicecampion in 2010 in Campionatul National de Raliuri, a luat si el startul pe o masina Dacia Logan si a reusit sa se impuna. „Este prima oara cand am mers cu un Logan pe macadam si am avut nevoie de putin timp de acomodare. Apoi lucrurile au mers perfect si as vrea sa le multumesc celor care au facut posibila participarea mea si la aceasta grupa. Trebuie sa mai recunosc si ca mi-a placut foarte mult cum a mers Raul Badiu aici”, a spus Vali Porcisteanu. Podiumul grupei N2 a fost completat de Gergo Szabo.

Adrian Raduta, Julian Raduta, Ciprian Popescu si Dan Tatoiu au completat spectacolul din prima zi a Dementor Rally Show cu demonstratii pe doua si patru roti cu motocicletele si atv-urile KTM.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor