Pregătirile pentru participarea excepţională a lui Alessandro Zanardi (Italia) la cursa de 24 de ore de la Daytona (SUA) au intrat în faza finală. Sâmbătă, pilotul oficial BMW a încheiat primul test cu BMW Team RLL la Daytona International Speedway, statul Florida. Zanardi va concura în #24 BMW M8 GTE înscris de BMW Team RLL la clasica de anduranţă (26-27 ianuarie 2019).
În mod tradiţional, “Rolex 24” marchează începerea sezonului în IMSA WeatherTech SportsCar Championship (seria IMSA). În 2019, BMW Team RLL va fi reprezentată din nou în categoria GTLM a seriei de modelele BMW M8 GTE ce poartă numerele de concurs 24 şi 25. În cursa de 24 de ore, Zanardi va împărţi cockpitul #24 BMW M8 GTE cu cei doi piloţi obişnuiţi, John Edwards (SUA) şi Jesse Krohn (Finlanda), precum şi cu Chaz Mostert (Australia).
La primul test la Daytona, pe aceeaşi pistă pe care vor concura împreună în “Rolex 24” peste doar câteva săptămâni, Zanardi şi BMW Team RLL au avut ocazia de a se cunoaşte mai bine şi de a testa BMW M8 GTE care a fost modificat pentru a îndeplini cerinţele lui. Pe lângă pedalierul normal pentru coechipierii lui Zanardi, maşina dispune şi de un levier al frânei de mână care permite pilotului italian, care are amputate ambele picioare, să frâneze cu mâna. De asemenea, el are propriul volan, care va fi montat în timpul schimbului de piloţi şi care îi permite să utilizeze un inel de acceleraţie pentru a accelera.
Testul de la Daytona a avut loc în condiţii schimbătoare. Au fost şi câteva averse, dar şi perioade când piloţii au putut experimenta o pistă uscată. Zanardi şi Edwards au împărţit cockpitul pentru test. De asemenea, ei s-au concentrat pe îmbunătăţirea schimbului de pilot. Obiectivul este de a realiza schimbul cât mai rapid posibil între Zanardi şi coechipierul lui fără dizabilităţi.
“Ei bine, primul lucru pe care vreau să-l spun este că m-am simţit foarte bine primit de BMW Team RLL. Este plăcut să faci parte dintr-o organizaţie atât de mare şi de profesionistă“, a declarat Zanardi. “Şi trebuie să spun că iniţial, când am sosit, am fost impresionat de dimensiunea facilităţii. Pare un regat al motorsportului şi a fost destul de intimidant. Desigur, sunt aici să ajut BMW, dar sunt aici şi să mă distrez, iar situaţia a fost chiar aşa. Şi îndeplinindu-mi misiunea cât mai bine în situaţia mea, fără îndoială reuşesc ambele lucruri.“
“În timpul zilei de teste lungi, ne-am confruntat cu câteva provocări“, a continuat Zanardi. “A plouat, a trebuit să învăţ maşina, să descopăr circuitul, după care să învăţ iar circuitul pe uscat pentru că nu am rulat pe slickuri până când am ieşit pe pistă în timpul nopţii. Desigur, a fost dificil să negociez toate puncte de frânare şi toate trasele diferite pe timpul nopţii, iar ultimul lucru pe care voiam să-l fac era să comit erori şi să distrug maşina. Per total, sunt foarte mulţumit de rezultat, cu ce am învăţat personal. Cred că tot ce am făcut a fost foarte util, am putut să parcurgem programul şi să acumulăm informaţii preţioase. Aşa că a fost o zi pozitivă pentru mine, pentru echipă şi pentru BMW M Motorsport – şi vom progresa de aici.“
În maşina #25, Tom Blomqvist (Marea Britanie), Connor De Phillippi (SUA) şi Colton Herta (SUA) au continuat pregătirile pentru cursa de 24 de ore şi sezonul IMSA 2019. Blomqvist şi De Phillippi sunt cei doi piloţi BMW Team RLL obişnuiţi pentru acea maşină. La cursa de 24 de ore, cei doi vor fi sprijiniţi de Herta şi Philipp Eng (Austria), pilot BMW în DTM.
După o scurtă pauză de Crăciun şi Anul Nou pentru Zanardi, coechipierii lui, BMW Team RLL şi BMW M Motorsport, cu toţii vor revenii la Daytona în primul week-end din ianuarie. “Roar Before the Rolex 24”, testul oficial dinaintea cursei de 24 de ore, este programat să aibă loc în perioada 4-6 ianuarie.