Dacia Duster ” No Limit ” este gata pentru cursa de la Pikes Peak

  • Dacia a decis să ia cu asalt cea mai celebră, cea mai dificilă şi cea mai cunoscută cursă de coastă din lume: Pikes Peak International Hill Climb, care se va desfăşura pe 26 iunie la Colorado în Statele Unite.

 

  • Dacia va participa la această cursă cu Dacia Duster „No Limit”, un model unicat de 850 CP şi pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu învingător la Trofeul Andros. Obiectivul e simplu şi ambiţios: lupta pentru victorie.

 

 

În creştere constantă în ultimii 7 ani, marca Dacia a devenit un nume important pe piaţa auto. Cu vehicule bine concepute, foarte spaţioase, Dacia oferă un raport imbatabil preţ/prestaţii fără a face concesii în ceea ce priveşte fiabilitatea. Dacia este astăzi un adevărat succes.

 

Lansat în aprilie 2010, al şaselea vehicul al mărcii, maşina de teren Dacia Duster, s-a bucurat de un succes imediat  (până în prezent, la nivel mondial, s-au înmatriculat aproape 127.000 Dacia Duster). Este vehiculul cu care marca se lansează în competiţii sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obţinut două titluri de vicecampion), la Raliul Aïcha des Gazelles (unde a obţinut locurile 2 şi 3 în 2011)… şi, în curând, la „Pikes Peak International Hill Climb”.

 

DACIA DUSTER „NO LIMIT”: UN VEHICUL FOARTE SPECIAL

 

Dacia Duster „No Limit” este un vehicul de excepţie cu performanţe extraordinare. Este adaptat de către echipele de la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare) şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care oferă expertiză unică în ceea ce priveşte competiţiile auto pe toată durata proiectului şi care furnizează anumite piese.

 

Dacia Duster „No Limit” este conceput conform regulamentului tehnic din categoria „Unlimited” unde concurează vehiculul: fără limitări de putere sau de cilindree, fără constrângeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica maşinii.

 

Sub caroseria din fibră de sticlă, Dacia Duster „No Limit” ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:

 

Un motor foarte puternic, de 850 CP:

 

Pregătit de către Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al  Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No Limit” este conceput pentru a maximiza performanţele vehiculului în ciuda altitudinii la care urmează să se desfăşoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).

 

O cutie de viteze specifică:

 

Motorul este cuplat la o cutie de viteze secvenţială Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru a putea să folosească la maxim puterea motorului permiţând schimbări de viteză precise şi rapide.

 

– O aerodinamică foarte avansată:

 

Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit” nu sunt decât arareori permise de regulamentele de concurs. Prezintă particularităţi care au fost validate în tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevărat impresionante.

 

 

 

JEAN-PHILIPPE DAYRAUT: PILOTUL CARE VISA

 

Jean-Philippe Dayraut visa de multă vreme să participe la competiţia de la Pikes Peak cu un vehicul excepţional. El i-a convins pe cei de la Dacia şi pe echipele Renault Sport Technologies să se lanseze împreună în această aventură extraordinară.

 

Cursa de coastă de la Pikes Peak este o probă unde motricitatea este foarte importantă şi unde aderenţa variază în funcţie de porţiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt şi 50% din tronsoane neasfaltate. Doar piloţii profesionişti cu experienţă pe circuit şi pe gheaţă pot avea pretenţia să câştige cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care deţine 6 titluri de Campion al Franţei în circuit (monopost şi Super Touring), as pe gheaţă, triplu câştigător şi deţinător al titlului Trofeul Andros, este un pilot stăpân pe situaţie.

 

Pentru un pilot, să îmblânzească un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteză de 200 km/h… ei bine, e ceva care nu i se poate întâmpla decât dacă e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care să poată lua startul o maşină cu un astfel de motor.” Jean-Philippe Dayraut

 

[nggallery id=168]