In calitate de director organizatoric al Danube Delta Rally®, Mihai Tanase a adresat cateva intrebari celor 6 candidati la postul de presedinte al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Norris Mageanu a raspuns acestor intrebari si in cele ce urmeaza va redam in integralitate intrebarile si raspunsurile celor doi.
Mihai Tanase: 1.Tinand cont de situatia actuala, a amanarii Adunarii Generale a FRAS, ce masuri veti lua pentru ca aceasta situatie sa nu se repete in viitor? Care este solutia pentru ca anumite cluburi, care desi indeplinesc conditiile de praticipare, sa fie “amendate” in cazul neparticiparii la Adunarea Generala?
Norris Mageanu: Cred ca este o greseala sa consideram ca cluburile sunt vinovate de situatia actuala. Sa nu uitam ca majoritatea dintre aceste cluburi sunt conduse de persoane care au alte activitati principale, care lucreaza in alte domenii si care nu sunt conectate zi si noapte la activitatea federatiei noastre. Nu este normal sa te astepti ca acele persoane sa tina minte date si prevederi din statut, dar ar fi normal sa tii o legatura mai stransa cu aceste persoane(cluburi). Din acest punct de vedere, ca masuri necesare si pe care le voi si implementa (daca voi avea ocazia), as aminti: trimiterea facturilor in original prin posta cu confirmare de primire, trimiterea de e-mailuri cu confirmare de primire, retransmiterea automata a e-mailurilor care nu au confirmare de primire pana la primirea confirmarii, afisarea transparenta a tuturor informatiilor despre situatia membrilor care urmeaza sa voteze (daca la aceste alegeri am fi stiut cu o saptamana inainte cate cluburi nu au trimis mandat, am fi putut sa ii avertizam-desi asta trebuia sa o faca secretariatul), afisarea unui regulament electoral cu 6 luni inaintea alegerilor (acum nici nu exista asa ceva, se poate inscrie oricine, in orice conditii). Nu in ultimul rand, as vrea sa spun ca in ciuda senzatiei create, eu consider ca membrii federatiei s-au mobilizat extraordinar. Sa ne gandim ca sunt 112 cluburi, 13 vor fi excluse, 7 sunt inactive si doar 5-6 nu au platit datoriile. 73 din 86 e un raport foarte bun si eu unul le multumesc tuturor pentru interes, indiferent cu cine voteaza. As mai trage un semnal de alarma cu privire la numarul mare de cluburi care urmeaza sa fie excluse:13. Prin comparatie, anii trecuti numarul acestora era la jumatate. Cred ca federatia trebuie sa fie mai implicata in a afla cauzele pentru care se ajunge in aceste situatii, anul acesta afiliem 11 cluburi, dar dezafiliem 13. Cluburile de offroad erau peste 20 acum 4 ani, acum abia mai sunt 13 active. Nu este imbucurator…
MT: 2. Regulamentul CNR 2015 va ramane in forma actuala si in 2016? Daca nu, ce articole vizati spre schimbare/inlocuire/excludere? Cine va decide noul format al Regulamentului CNR?
NM: Sper sa se modifice si din cauza ca la acel moment ar trebui sa fim afiliati FIA. Sunt oricum adeptul alinierii regulamentelor la normele FIA, pastrand doar exceptii care tin de o perioada de tranzitie pe care o consider normal si unanim acceptata. Imi doresc sa avem comisii indeajuns de puternice pana atunci incat sa isi poata schimba si decide singure regulamentele, urmand ca in Consiliul Federal sa se produca doar verificarea acestora.
MT: 3. Cum si de catre cine vor fi intocmite rapoartele de evaluare ale etapelor din CNR? Care este procedura prin care aceste rapoarte vor fi intocmite fara a exista “conflict de interese”?
NM: Trebuie ajuns la momentul in care oricare dintre oficialii desemnati pentru functia de observator la o competitie, prin prisma pregatirii de specialitate si a breafing-urilor cu ceilalti colegi, sa poata genera rapoarte identice, obiective, argumentate si neatacabile. Este imperios necesar ca organizatorii sa primeasca rapoartele complete pentru a sti exact punctele pozitive si cele unde mai este loc de imbunatatiri.
Trebuie elaborate (traduse si adaptate) ghiduri de completare ale formularelor, tocmai pentru o mai mare transparenta si evitarea tendintelor de “telefoniade”.
Cred ca raportul observatorului (unitar si obiectiv), ar trebui sa fie suficient pentru punctarea unei etape.
MT: 4. Este cunoscut faptul ca sportivii sunt “actorii principali” si ca in programa Dumneavoastra individuala se regasesc diverse forme de sprijinire a lor si performatelor lor, ce veti face pentru sprijinirea organizatorilor?
NM: Mediatizarea competitiilor in general este, cred, primul suport pe care federatia il poate aduce organizatorilor. Mai apoi, imi doresc sa semnez mai multe parteneriate cu sportivi si vedete care sa devina ”suporteri FRAS”, persoane care ne vor sustine in momentele importante, care vor veni la conferinte de presa, la superspeciale, acolo unde este nevoie de suport mediatic.
In plus, imi doresc sa participam la 2-4 expozitii (targuri, saloane) interne anual. De preferinta auto, dar nu numai…La aceste evenimente, vreau sa avem un stand la care rand pe rand sa prezentam masini din diverse discipline si organizatori de diverse etape (nu cred ca putem sa luam un stand la care sa prezentam tot, va trebui sa o facem treptat). De exemplu, Mihai, la salonul auto din aprilie putem promova de minune Raliul Deltei.
Nu in ultimul rand (am mai scris asta undeva), voi merge la Consilii Judetene si Municipale si voi semna parteneriate cu acestea atat pentru responsabilizarea tinerilor in trafic cat si pentru organizarea de evenimente sportive.
MT: 5. Tinand cont de faptul ca absolut toate costurile organizarii unei etape de CNR sunt in sarcina organizatorului si ca veniturile “garantate” de FRAS prin cuprinderea etapelor sub egida CNR reprezinta sub 25% din bugetul unui raliu, care sunt modalitatile prin care veti motiva organizatorii?
NM: La cele de la intrebarea anterioara, as mai adauga ca relansarea etapelor regionale, cresterea interesului pentru Rally Cross si Slalom Paralel nu vor aduce piloti doar in cadrul acestor discipline dar vor fi si o rampa de lansare pentru cresterea numarului de sportivi care vor accede catre raliuri.
In plus, voi incerca aducerea de sportivi straini invitati la fiecare etapa de raliu, intr-un ”schimb de experienta” pe care sa il incepem cu federatii din tarile vecine.
MT: 6. Care va fi metoda de delegare a oficialilor si arbitrilor pentru o etapa din CNR?
NM: Cred ca federatia trebuie sa ramana direct raspunzatoare pentru delegari, cu amendamentul ca una dintre primele masuri pe care trebuie sa le luam este sa recunoastem importanta arbitrilor si sa investim rapid in dezvoltarea dansilor.
MT: 7. Considerati ca nivelul taxelor de inscriere din CNR corespunde cerintelor de siguranta actuale?
NM: Cred ca anul acesta cel putin nu trebuie modificat nimic. Voi incerca sa semnam niste parteneriate media fara sa folosim taxa actuala si as propune folosirea acesteia pentru cresterea calitatii muncii arbitrilor. Deja am discutii in acest sens si cred ca o solutie ar putea fi ca inca de la primul raliu fiecare post de arbitru sa fie dublat de inca unul mai putin pregatit care sa invete ”in focul luptei”.
MT: 8. Considerati oportun ca etape din CNR care sunt si etape internationale din campionatele FIA sa beneficieze de suport aditional din partea FRAS?
NM: As vrea sa subliniez ca interesul nostru primordial este campionatul national si dezvoltarea cu orice pret a campionatului national. Vom fi intotdeauna bucurosi si mandri sa generam interes pentru piloti din campionate externe si cred ca dorinta aducerii de piloti de afara la noi este o dovada buna. Daca pe langa implicarea si desavarsirea unor etape nationale fara cusur, putem sa aducem un plus si prin sustinerea etapelor internationale, sa fii sigur, Mihai, ca suntem alaturi.
Ce stiu sigur este ca eu, ca presedinte, nu voi pune bete-n roate nimanui care isi doreste sa faca asta si ii voi pune la dispozitie tot ce este legal in puterile mele.
MT: 9. Credeti ca in cadrul Adunarii Generale restul echipei Dumneavoastra ar trebui sa primeasca un vot individual?
NM: Am spus-o mereu, de cand am anuntat ca vreau sa candidez, sunt impotriva participarii in echipa, mi se pare la limita regulamentului si un fel de ”fratie” care pacaleste putin votantul. Dar este doar parerea mea, nu contest decat prin puterea exemplului existenta altor echipe.
MT: 10. Ce intrebare ati adresa contracandidatilor Dumneavoastra?
NM: Ce anume ii face sa creada ca pot sa faca de acum inainte ce nu au facut in ultimii 6 ani. (intrebarea este pentru domnii Mazilu si Ilina). Celorlalti, le doresc bafta si le inteleg nemultumirile si motivatia.
PS intrebarea mea este retorica, stiu ca este fara raspuns…
Ma bucur mult de existenta acestor intrebari din partea sportivilor, organizatorilor, samd. Mai mult sau mai putin (eu sper ca mai mul), ele contureaza o parere de ansamblu atat asupra problemelor existente cat si asupra viziunii candidatilor. Sper ca am fost prompt si la obiect si mi-as dori sa apara intrebari si din alte discipline. Nu as vrea sa se spuna ca acordam atentie numai raliurilor, dar nici nu pot sa ma refer la karting cand raspund despre raliuri. Multumesc!