Publicitate

Saptamana aceasta au debutat inscrierile pentru editia 2016 a celui mai dificil raliu hard enduro din lume. Sute de rideri din intreaga lume aplica pentru a prinde un loc in competitia care va debuta pe 12 iulie la Sibiu.

  

Prologul din centrul orasului, acel show desfasurat in fata a mii de fani care stabileste ordinea de start pentru prima zi din munti, traseele care timp de patru zile pun la incercare atat riderii cat si motocicletele, frumusetea Carpatilor Meridionali, ospitalitatea romaneasca, faptul ca amatorii stau la aceeasi masa cu riderii profesionisti, toate acestea fac ca Red Bull Romaniacs sa fie o aventura pe care si-o doreste orice endurist de pe planeta. 

 Prolog Red Bull Romaniacs 2015

Inscrierile au debutat in aceasta saptamana iar riderii au posibilitatea, in functie de nivelul lor de pregatire, sa aleaga una dintre cele patru clase gandite de organizatori. Astfel clasa Iron este destinata celor care au mai putina experienta in hard-enduro si are cel mai acceibil traseu. Bronze este arpopiata de Iron insa sunt portiuni de traseu mult mai dificile. Clasa Silver este cel mai important pas catre excelenta. Se adreseaza riderilor experimentati care sunt capabili sa dea piept cu surprizele pregatite de catre echipa care ”deseneaza” traseele celui mai dificil raliu hard enduro din lume. Gold este clasa care se adreseaza riderilor profesionisti, de multe ori fiind aproape imposibil sa parcurgi traseul daca nu esti un ”zeu” al acestui sport. Traseul de la Gold este mult mai dur comparativ cu cel al clasei Silver.

 

La editia din 2015 au concurat rideri din 37 de tari iar locurile disponibile s-au epuizat intr-un timp record.

 

 „Ne asteptam la acelasi rezultat ca si anul trecut, ca intr-o foarte scurta perioada de timp evenimentul sa fie sold-out. Interesul pentru aceasta cursa a crescut enorm in ultimii ani. Sa termini cel mai dur raliu de hard enduro din lume a ajuns un titlu de glorie pentru orice impatimit al motociclismului off-road si toata lumea isi doreste sa ia startul la Red Bull Romaniacs”, spune Martin Freinademetz, organizatorul raliului.

 

Selectarea riderilor se face in ordinea inscrierii. „Asteptam la linia de start cat mai multi sportivi romani. In ultimii ani romanii au facut progrese enorme, au inceput sa devina din ce in ce mai buni si sunt convins ca vor putea face fata cu brio traseului pregatit pentru anul urmator”, mai spune Martin Freinademetz. Nu mai putin de 17 rideri romani au luat startul la editia din 2015, cel mai cunoscut dintre ei fiind Emanuel Gyenes, singurul rider ce a participat la toate editiile Red Bull Romaniacs. Dealtfel, cel mai dur raliu de hard-enduro din lume pastreaza locuri pe lista de inscrieri pentru sportivii romani, pentru a impulsiona participarea acestora in competitia mondiala de hard-enduro.

  

Red Bull Romaniacs este unul dintre cele mai bine mediatizate evenimente sportive din lume, ducand Romania si Sibiul in toate colturile lumii. Stirile, reportajele si povestea evenimentului produse de echipa Red Bull Romaniacs au fost difuzate pe toate continentele insumand peste 1200 de ore de transmisie tv. Deutsche Welle, care transmite in 195 de tari, Euronews, in 155 sau CCTV in 202 tari fiind doar cateva dintre numele importante din media mondiala care au prezentat raliul din Carpati. Cunoscutul canal TV american NBC a avut mai multe echipe pe parcursul Romaniacs 2015 care au acoperit evenimentul in totalitate.

 

Red Bull Romaniacs a aparut in anul 2004, la ideea lui Martin Freinademetz, ajungand in cel mai scurt timp o cursa reprezentativa la nivel mondial si in scurt timp cel mai dur raliu de hard enduro din lume. Traseul este creat in fiecare an de o echipa complexa de sportivi profesionisti ceea ce face ca Romaniacs sa isi castige renumele de cursa creata de rideri pentru rideri. Cyril Despres si Graham Jarvis sunt riderii cu cele mai multe titluri in cei 12 ani de Romaniacs.  Editia 2015 a competitiei a fost castigata de britanicul Jonny Walker.

 

Red Bull Romaniacs 2016 se va desfasura in perioada 12-16 iulie.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro