Graham Jarvis la un pas de cel de al patrulea titlu în Red Bull Romaniacs

Britanicul a fost cel mai rapid în cea de a treia zi de offroad a celui mai dificil raliu hard enduro din lume, iar la finalul celor 155 de km care i-au adus pe rideri de la Petroșani la Sibiu și-a consolidat avansul pe care îl are în clasamentul general. Graham Jarvis va porni primul pe traseu în ziua a patra și ultima din raliu. Sâmbătă se anunță o zi în stilul extrem al Red Bull Romaniacs la care unul din ”track mangeri” este ploaia, aceasta îngreunând traseul gândit inițial. La ora 11:30, la finișul de pe dealul Gușteriței, vom afla dacă riderul britanic este noul rege al Carpaților și daca a depășit recordul de trei titluri stabilit în 2007 de Cyril Despres. 

Red Bull Romaniacs
Graham Jarvis #1: După service pointul din Voineasa am mers împreună cu Letti și Paul însă până la Appetiser (aproximativ 15 km înainte de final) ne-am despărțit. Nu m-am gândit că appetiserul, pe care anul trecut l-am parcurs în urcare, va fi așa de greu la coborâre. Nu mă așteptam ca după service point să avem un track atât de greu. Cei mai dificili, în prima parte a zilei, au fost kilometri de sus, din golul alpin, unde nu vedeai nimic din pricina ceții. Acolo l-am urmat pe Letti pentru că este foarte bun la navigație în condițiile acestea extreme.” 

 

În pofida dificultății, traseul de întoarcere la Sibiu a inclus peisaje unice în Parâng, startul fiind într-o locație extrem de apreciată de rideri, chiar lângă lacul Jieț. Acest lac apărut artificial în urma desfințării carierei Petrila Sud le-a sugerat riderilor că ziua a treia va fi una rapidă în care track managerii au avut grijă să le arate frumusețile zonei. Totuși, ne aflăm la cel mai dificil raliu hard enduro din lume, așa că fiecare dintre cele șase clase a avut ingrediente care i-au readus pe riderii cu capul pe umeri.

 Red Bull Romaniacs

”Plimbarea” s-a încheiat după service point și cum unii riderii au avut ghinionul să fie prinși de ploaie au avut de înfruntat un traseu mult îngreunat. Ploaia a transformat rădăcinile și pietrele în adevărate patinoare. După ce au trecut peste calea ferată de pe Valea Oltului mulți au crezut că lucrurile dificile s-au încheiat, dar a urmat trecerea printr-un pârâu care se varsă în Olt chiar pe sub drumul european E81 și evident urcarea malului. Cum aderența a fost o problemă pentru mulți, din pricina ierbii ude, mai puțin de un sfert din rideri au izbutit să ajungă la finiș fără să beneficieze de ajutorul spectatorilor. Au fost rideri care nu a ajuns în punctul de finiș de la Râul Vadului în timpul maxim admis și au fost în pericol să fie descalificați. Totuși, pe 6 iulie, ediția a 10-a a Red Bull Romaniacs se încheie și li se va da o șansă tuturor să își depășească limitele pe ultimii zeci de kilometrii extremi din munții Făgăraș. 

 

Jonny Walker a recuperat astăzi din diferența care îl desparte de al doilea podium din carieră însă mâine va trebui să forțeze la fiecare pas pentru a dobândi locul trei deținut în prezent de Andreas Lettenbichler. Britanicul a încheiat cei 155 de km cu al doilea timp parcurgând traseul în 6h05min06sec. Jonny Walker #3: Mi-a plăcut această a treia zi chiar dacă dimineață m-am rătăcit aproximativ 1 km din pricina ceții. Voi lupta până la ultimii metri. Nu renunț la podium atâta timp cât mai am o șansă. Dacă nu voi izbuti atunci măcar știu că m-am bucurat de traseu.” 

Red Bull Romaniacs

Alfredo Gomez a încheiat penultima zi a Red Bull Romaniacs cu al treilea timp și rămâne pe doi la general. Riderul spaniol a avut o zi plină de peripeții însă a beneficiat, hai să îi spunem, și de norocul începătorului pentru că nu a pierdut foarte mult timp, fiind în permanență ajutat de unul din veteranii raliului. Andreas Lettenbichler și Graham Jarvis sunt riderii care l-au scos din ceață pe Alfredo Gomez și putem spune că riderul german a fost îngerul său păzitor în această a treia zi. Pilotul spaniol a căzut pe coborârea din Appetizer (un pârâu abrupt cu foarte multă piatră) și a stat secunde bune cu motocicleta peste el până când Andreas Lettenbichler l-a ajuns din urmă și a dat motocicleta la o parte. Ajutat să meargă mai departe Gomez a avut de înfruntat o altă problemă. În timp ce motocicleta se afla deasupra lui pe pantaloni s-a scurs benzină și a fost nevoit să ruleze 15 km până la finiș cu pantalonii îmbibați în carburant. 

 

Paul Bolton și Andreas Lettenbichler completează top cinciul zilei ultimul pierzând foarte mult timp în ultima parte a traseului din pricina unor probleme la motor care îl forțau să oprească și să completeze în permanent apa din radiator. 

 

Ultima zi din raliu le rezervă riderilor de la clasa Pro un traseu de 120 km și un finiș în care, după ce izbutesc să facă urcarea de pe dealul Gușteriței, se vor amuza cu obstacolul extrem pregătit chiar înainte de arcul care marchează finalul raliului. Vor avea de trecut printr-un mic lac artificial a cărui lungime de 20m reprezintă punctual de atracție. Chiar dacă are doar un metru adâncime obstacolul acvatic este o mică capcană. Doar cu motocicleta la viteza potrivită vor putea parcurge acest lac fără să le intre apă în motor. 

Vakulka20130705_RBR13_0016_Michel Dumoulin

Mani Gyenes a avut o zi dificilă chinuindu-se mult să se orienteze după benzi și ceilalți rideri având în vedere că de la jumătatea traseului a rămas fără GPS. La traversarea unui râu cu multă piatră, sătmăreanul aflat la doar 6 minute de primul loc înainte zilei nr 3, a căzut și GPS-ul a cedat în urma impactului cu pietrele. Acum rămâne doar ca în ultimii 100 de km ai raliului să lupte pentru menținerea poziției a doua.