Pilotul sătmărean Emanuel – Mani- Gyenes a ajuns la Buenos Aires în Argentina pentru cea de a opta ediție sud-americană a Raliului Dakar. Pe 31 decembrie, chiar în ultima zi din acest an, Autonet Motorcycle Team este programată la verificările tehnice care preced startul oficial programat pe 2 ianuarie.
Dublu câștigător al raliului la clasa Maraton (de-a lungul celor două săptămâni de cursă nu este permisă schimbarea mai multor componente iar printre acestea se află și motorul) în 2011 și 2015, Mani va lua pentru a șasea oară startul în cea mai dificilă competiție de anduranță din lume. A decis să se mai înscrie și în acest an la clasa Maraton însă prioritatea va fi o clasare cât mai bună la general. La ediția 2015 pentru a menaja motorul nu a putut forța prea mult în a doua săptămână de raliu și a încheiat cursa pe locul 21 la general.
Dakar 2016 însumează 9.319 km, dintre aceștia 4.701km sunt reprezentați de probelor speciale. Totul va începe pe 2 ianuarie cu startul oficial și un Prolog menit să stabilească ordinea de start pe prima etapă a raliului: Rosario – Vila Carlos Paz (632 km din care 227 km de probă specială). Vor fi 13 etape care se vor desfășura pe teriotoriul a două state: Argentina și Bolivia, iar peste această ediție se va flutura steagul în pătrățele pe 16 ianuarie.
Emanuel Gyenes (#33):”Cred că acest Dakar va fi mai bun ca precedentul având în vedere că am o motocicletă nouă și sunt mult mai bine pregătit. Mă aștept să avem multe zone rapide, fără prea mult nisip în această ediție. Nu sunt nerăbdător să ajungem în Bolivia din cauza altitudinii mari și a frigului care ne așteaptă acolo. Dar traseul este la fel pentru toți și cred că mă voi descurca la fel cum am făcut și în 2015. Cred că cel mai mult îmi vor plăcea probele din Argentina.”
Marea provocare din acest an vor fi cele două etape maraton (nu este permisă asistența tehnică) și probele speciale desfăsurate la altitudini de peste 3.500 de metri. În etapa San Salvador de Jujuy-Uyuni, cea care duce caravana în Bolivia, pe proba specială se va ajunge la 4.600 metri altitudine. Imaginați-vă că sunteți aproape pe vârful Mont Blanc (cel mai înalt vârf din Europa 4.810 m). Aerul rarefiat și cu o cantitate mai mică de oxigen va fi o problemă atât pentru concurenți cât și pentru motoare.
Emanuel Gyenes (#33):”În prima zi de maraton trebuie să fii mai atent și să ai grijă de pneuri și de motocicletă având în vedere că nu vom avea posibilitatea să ducem pneuri de schimb și piese. Probabil voi merge mai prudent acolo și voi încerca să nu pun motocicleta pe jos sau să rup cauciucurile. Sunt pregătit și pentru asta. Cred că cel mai greu va fi cu odihna în acea etapă. Așa cum a fost cazul și în 2015, iarăși vom dormi toți la un loc într-o sală de sport sau hală. A doua etapă maraton va fi un pic mai ușoară pentru că ne este permis să ne luăm piese și pneuri și ne putem pregăti singuri motocicleta pentru ziua următoare.Nu cred că organizatorii ne-au rezervat un traseu foarte ușor în etapele maraton pentru că până la urmă rolul acestei reglui (lipsa ajutorului venit de la echipa de asistență) este de a vedea dacă piloții pot avea grijă singuri de propriile motociclete.”
Mani împreună cu cei doi componenți ai echipei de asistență tehnică Laszlo Olah și Szabolcs Racz au pornit din Satu Mare pe 27 decembrie și au ajuns în Buenos Aires pe 29 decembrie. Pe lângă pregătirea finală a dubei de asistență și a motocicletei cei trei mai au de furcă și cu aclimatizarea și diferența de fus orar. În capitala Argentinei sunt peste 35 de grade Celsius iar diferența de fus orar este de cinci ore.
Evoluția lui Mani de-a lungul Dakar 2016 o puteți urmării pe pagina sa oficială de Facebook: www.facebook.com/ManiGyenes
Să aveți un 2016 așa cum vi-l doriți și sperăm că ne veți urmării de-a lungul odiseei noastre din America de Sud.