Participare de bun augur pentru doi piloti romani la Gyula Speedway


Sambata, 29 septembrie, orasul Gyula din Ungaria, aflat la doar 5 kilometri distanta de granita cu Romania, a gazduit o cursa demonstrativa de speedway. Micutul oras este atestat documentar inca din anul 1313, in prezent pastrand in centru o veche cetate datand din secolul al XIII-lea.

 

Doi dintre cei mai buni piloti de speedway (dirt-track) din tara noastra Toma Alexandru (campion national la dirt-track 2012) si Fanica Popa (vice-campion national la dirt-track 2012) ambii sportivi legitimati la clubul CSM Braila, au facut deplasarea la aceasta etapa demonstrativa. Scopul principal al cursei de la Gyula a fost acela de a strange fonduri pentru construirea unui mare stadion dedicat competitiilor de speedway, in Pecs – Ungaria.

 

Cei doi romani au avut prestatii bune, Toma Alexandru reusind locul secund intr-o mansa si locul al treilea intr-o alta. Fanica Popa a avut mici probleme tehnice in timpul antrenamentelor de sambata dimineata, cu un prezon de la ambreiaj care a cedat. Din fericire acesta a reusit sa remedieze problema in timp pentru a putea lua startul in cursa. El a reusit doua clasari pe locul al treilea in doua manse de concurs.

 

Alaturi de cei doi romani alti doi piloti prezenti la etapele de dirt-track din Romania au facut deplasarea la Gyula. Milen Manev si Chavdar Chernev sunt cei doi piloti de nationalitate bulgara cunoscuti publicului din Romania datorita prezentei in cele doua campionate nationale ale Romaniei la dirt-track, cel individual si cel pe echipe. Ambii au reusit evolutii de exceptie reusind sa faca spectacol alaturi de pilotii titrati din Polonia si Ungaria.

 

Evenimentul a debutat la ora 14.00 cu demonstratia in paralel dintre o masina LADA pregatita pentru raliu si alergatorul veteran de speedway  Zoltan Adorjan (50 ani), acesta din urma avand castig de cauza la finalul duelului. A urmat apoi prezentarea tuturor pilotilor si a motocicletelor acestora, startul concursului fiind dat la orele 15.00. Toate mansele s-au desfasurat fara incidente majore pe o pista excelenta, unde polonezii au dominat. Łukasz Kret este neinvins pana la sfarsitul celor 5 manse insa pierde totusi finala in fata lui Dawid Lampart, campion mondial cu echipa Poloniei in 2009 U21 si campion european cu echipa Poloniei in 2009 – U19. 

 

Alaturi de cei doi alergatori romani, au facut deplasarea la Gyula si prietenii nostri de la MotoSpeed.ro care au adus imagini de la acest eveniment, fanilor dirt-track-ului din Romania. (O ampla galerie foto poate fi admirata pe MotoSpeed.ro)

 

Clasamentul final:

 

1. Dawid Lampart (Polonia) 14+3 (2,3,3,3,3)
2. Łukasz Kret (Polonia) 15+2 (3,3,3,3,3)
3. Michał Łopaczewski (Polonia) 12+1 (3,2,3,2,2)
4. Roland Benkő (Ungaria) 12+0 (1,3,2,3,3)
5. Norbert Magosi (Ungaria) 12 (2,3,3,2,2)
6. Chavdar Chernev (Bulgaria) 9 (3,1,2,1,2)
7. Milen Manev (Bulgaria) 8 (3,1,1,0,3)
8. Piotr Dziatkowiak (Polonia) 7 (0,2,2,3,d)
9. Zsolt Bencze (Ungaria) 7 (2,2,1,1,1)
10. Tymoteusz Kasprzyk (Polonia) 6 (2,1,0,2,1)
11. Rafał Konopka (Polonia) 5 (1,2,2,0,u)
12. Mateusz Wieczorek (Polonia) 5 (1,1,1,1,1)
13. Alexandru Toma (Romania) 3 (0,0,1,2,0)
14. Patryk Rumiński (Polonia) 3 (0,0,0,1,2)
15. Fanica Popa (Romania) 2 (1,0,0,0,1)
16. Jannik Klein (Austria) 0 (0,0,0,0,0)
17. Sandor Tihanyi (Ungaria) NS

 

 [nggallery id=330]

   

Comentarii

comentarii

6 thoughts on “Participare de bun augur pentru doi piloti romani la Gyula Speedway”

  1. ai de capul nostru in speedway-ul …est european…chiar nici nu stiu de ce se prezinta ai nostri…pt doar asa …pt figuratie

  2. pai nu cred ca se astepta nimeni la un podium, este de apreciat participarea mai ales ca varsta pe care o au cei doi alergatori romani este una respectabila iar conditiile de concurs in tara noastra pentru a fi competitiv cu cei din Europa sunt practic inexistente. oricum de la anu probabil nu ii vei mai vedea nici in Romania macar asa ca DA este de apreciat participarea alor nostri afara…

  3. ok Edi sunt de acord cu tine…ca nu sunt conditii in Romania..dar hai sa fim obiectivi si sa nu ascundem adevarul care… doare…cei,,doi" au cat de cat motociclete competitive si echipament pe masura si …nu este din banii lor…de ce nu s au dat aceste motociclete si echipamente la alti 2 tineri (dk…tot ai spus ca au varsta,,respectabila"..Fanica cel putin este expirat cu totul)care vor sa se afirme…pacat ca(inca) i se da credit unuia ca Fane Popa care la drept vorbind…nu are nici o performanta serioasa si ca este ,,vicecampion" este doar datorita faptului ca nu are nici un oponent pe masura(dk luam mansele disputate cu bulgarii..no comment are asigurat ultimul loc inca dinaintea startului).Oricum respect pt cei care inca tin in viata acest sport la noi.

  4. inteleg ca ai o problema cu cei doi sportivi sau doar cu Fanica… nu stiu… nu am ascuns niciun adevar, am scris pur si simplu ce s-a intamplat la cursa nu am zis ca au luat vreo medalie, cat despre de ce nu se dau motocicletele la tineri asta tine de conducerea clubului sau ale cui sunt…Fanica este viceampion conform clasamentului in vigoare asta e realitatea… si eu mi-as dori sa fie promovati tinerii in oricare ramura a motorsportului, dar poti sa te uiti si la raliu in afara de NRA care promoveaza cu adevarat doi tineri de vreo 2 ani (nu doar ii mai sustin la cate o etapa), in rest nu prea se agita nimeni si exemplele pot sa continue. oricum dirt-track-ul la noi este mort tocmai ca nimeni nu a sustinut tinerii astia care am vazut ca exista si sunt destul de talentati, si problemele sunt multe de la lipsa stadioanelor pana la un minim de echipament decent, ce sa mai vorbim de motociclete.

  5. ooo nu am nimic personal cu ei…vroiam doar sa subliniez acest aspect…pt ca tocmai de aceea se va duce naibii dirt track-ul la noi,nu sunt sustinuti tinerii…pt ce au primit Toma si Fane costume inscriptionate cu numele lor si motociclete noi..cand ei sunt deja,,pensionari" in acest sport? dar cum ai spus si tu…este problema clubului…pacat,clubul brailean are cativa tineri care ar putea confirma.Inca odata subliniez nu am nimic cu Fane…dar l ai vazut vreodata in concurs?Este ca un zmeu paraleu,cand se aliniaza la start cu pustii aia care nici macar nu stiu sa faca un derapaj(abordeaza curbele de parca ar fi in linie dreapta..este deplorabil ce vedem…cum au transformat dirt-trackul in…nici nu stiu cum sa numesc..poate de aceea si nr de spectatori este tot mai scazut) si termina la un tur in urma lui iar cand este in mansa cu Toma(aici nu mai vb de bulgari ca nu are rost….) nici macar nu sufla….de aceea este vicecampion…..

  6. Sunt un impatimit al acestui sport si sincer nu ma bucura comentariile voastre la adresa unor sportivi, care din prea mult respect pentru acest sport nu au spus inca adio. Toma are merite incontestabile, dar trebuie spus si faptul ca a fost sustinut mai mult de catre finantatorul acestei echipe, fiind primul din echipa care a avut o motocicleta competitiva in comparatie cu Popa F. E adevarat si faptul ca Toma este mai talentat decat Popa, dar si acesta din urma are calitatile lui, calitati care l-au ajutat in competitiilre la care a participat. Eu unul sunt bucuros ca avem asemenea sportivi si imi pare rau ca nu mai sunt si altii care sa ne incante la aceste concursuri. O surpriza placuta la ultima etapa desfasurata la Braila a fost Popa S si Braila are talente dar care trebuiesc slefuite. Tinerii fara un sprijin din partea acestor 2 mari sportivi (Toma si Popa) s-ar zbate in mediocritate. Cred ca ar trebui ca fiecare din cei 2 (Toma si Popa) sa aleaga fiecare cate 2 sau 3 sportivi si sa ii indrume spre marea performanta, sprijiniti de catre FRM si consiliul local. Chiar ar trebui sprijiniti mai mult de consiliul local, consiliu care finanteaza o superba echipa de fotbal cu rezultate extraordinare in faimoasa liga( o echipa de rahat). Rezultatele sportivilor nostri in speedway vor fi mult mai bune daca acesti vor putea sa se antreneze. Stiti ca nu se pot antrena decat cu cateva yile inaintea unu concurs deoarece consiliul local a pus pe primul loc echipa de rahat. Sunt multe motive pentru care dirt-trackul romanesc nu mai este ce a fost si tocmai de aceea trebuie sa dam cezarului ce este al cezarului si sa apreciem eforturile deosebite a celor care s-au implicat pornind de la Nita Nicu de la Braila ., cu cei de la Sibiu, Bucuresti si nu in ultimul rand cu sportivii care fac eforturi deosebite. Sunt foarte multe de spus dar cred ca toti iubitorii de speedway sa se uneasca si sa spijine acest sport asa cum poate fiecare pentru ca altfel acesta va disparea.

Comments are closed.