Balet si control perfect la lansarea noului Lexus IS

Ieri, 24 septembrie, ne-am intalnit cu Valentin Porcisteanu, campion national de raliuri in 2011. Intalnirea nu a fost intamplatoare si s-a petrecut la lansarea celui mai asteptat model Lexus, noul IS. Chiar daca se pregateste pentru penultima etapa a Campionatului National de Raliuri, in joc fiind titlul de vicecampion al sezonului 2013, Vali si-a facut timp si pentru un test cu noul model Lexus. In premiera am putut afla chiar de la el impresiile despre tinuta de drum a modelului in versiunea F SPORT, dupa ce l-a pilotat in prealabil pe un circuit de karting din Bucuresti. Raportul greutatii de 50/50 pe care inginerii de la Lexus au reusit sa il obtina la acest model, s-a transpus intr-un control perfect la volan in orice moment, de care Vali s-a aratat extrem de incantat.

 

Cu o lungime totală de 4.665 mm, noul IS este cu 80 mm mai lung şi 10 mm mai lat decât predecesorul său. Consola frontală a fost mărită cu doar 10 mm, iar ampatamentul a fost extins cu 70 mm, ajungând la 2.800 mm. Astfel a fost crescută capacitătea portbagajului şi a fost mărit spaţiul destinat locurilor din spate, iar noile scaune rabatabile fracţionat 60:40 oferă ocupanţilor un spaţiu pentru picioare cu 50% mai amplu.

 IS 300H F SPORT

În interiorul habitaclului, materialele şi finisajele de înaltă calitate transmit o senzaţie de rafinament şi aspect modern, obţinute prin atenţia la detalii pentru care Lexus se bucură de reputaţie mondială. Panoul de comandă conţine in premieră butoane tactile, acţionate electrostatic. La versiunile F SPORT tabloul de bord cuprinde un inel central mobil care glisează in lateral, element preluat de la supercar-ul LFA, iar designul exclusivist al scaunelor utilizează o metodă de fabricaţie cu „spumă integrată”, care oferă o susţinere laterală excelentă.

 

Sistemul integral hibrid de propulsie al noului Lexus IS 300h combină un motor electric puternic de 105 kW/143 DIN CP, cu un motor pe benzină de 2,5 litri. Puterea totală a sistemului este de 164 kW/223 DIN CP, asociată unui consum mixt de combustibil de 4,3 l/100 km şi unui nivel de emisii CO2 de 101 g/km pentru versiunea de baza. Noul IS 300h este de asemenea primul Lexus hibrid integral cu acumulatorul instalat sub panoul din podeaua portbagajului, oferind astfel o capacitate a portbagajului de 450 litri, similară cu cea a modelelor cu motor pe benzină. Localizarea acumulatorului hibrid asigură noului IS 300h şi  distribuţia perfectă, 50:50, a maselor. 

 

Lexus este lider de piata in privinta autovehiculelor hibride cu peste 600.000 de unitati vandute la nivel mondial pana in prezent. „Noul Lexus IS reprezintă o alternativă unică in segmentul său, alternativă care se evidenţiază prin performantul sistem de propulsie Lexus Hybrid Drive, prin designul expresiv, prin dinamica excelentă şi manevrabilitatea superioară. Este opţiunea potrivită pentru persoane dinamice, hotarâte, care fac alegeri conform propriilor convingeri, care iubesc maşinile frumoase, iubesc maşinile puternice şi sunt conştiente că puterea nu reprezintă mare lucru dacă nu deţii cu adevărat controlul asupra ei,“ a declarat Anca Dumitrescu, Senior Brand Manager Lexus in cadrul Toyota Romania.

 Lexus Diana

Seara a fost incheiata de o reprezentatie exceptionala a prim balerinei Teatrului National de Opereta, Diana Ferencz, care pret de cateva minute bune a reusit sa creeze un adevarat moment de magie, purtand audienta intr-o frumoasa calatorie imaginara. Reprezentatia oferita de subsidiara Toyota din Romania, s-a armonizat perfect campaniei mondiale, gandita si conceputa pentru noul Lexus IS. Si, ca pachetul sa fie complet, comparatia cu gratia si mobilitatea unei balerine a modelului este completata si la interior de un sistem audio premium Mark Levinson de 835 waţi cu 12 canale şi 15 difuzoare la care s-a lucrat patru ani de zile, obiectivul fiind furnizarea unui sunet de puritate echivalentă celei oferite de o sala de concerte.