Ploaia, principalul adversar în lupta pentru terminarea primei zile a Red Bull Romaniacs 2010

Graham Jarvis, Chris Birch și Andreas Lettenbichler au fost cei mai rapizi piloți de la clasa PRO, în prima zi din munți a celei de a șaptea ediții a Red Bull Romaniacs. Graham a avut nevoie de 7h și 25 de minute pentru a parcurge traseul de 186 de km îngreunat din cauza ploilor.

După ce a fost elementul principal la Prolog, ploaia nu a renunțat să influențeze modul în care au decurs ostilitățile în cel mai dificil raliu hard enduro al lumii și în prima zi din munți i-a făcut pe riderii de la clasa PRO să ajungă aproape de limită. Traseul extrem a fost îngreunat foarte mult din cauza ploilor căzute în ultimile zile și în noaptea precedentă, iar mai mult de 75% din piloții care au luat startul dimineață nu au reușit să parcurgă întregul traseu. Problemele provocate de ploaie au apărut chiar în prima parte a zilei, când după primul punct de alimentare riderii aveau de trecut printr-un râu. Primii piloți de la clasa PRO, inclusiv Mani Gyenes, au reușit să îl traverseze însă ulterior, hidrologii de la barajul Sadu au decis să dea drumul la o parte din apă, iar debitul râului a crescut mult prea mult pentru ca acesta să mai poată fi traversat de către concurenți. Apoi a urmat momentul critic pentru foarte mulți dintre piloți. Aproape de al doilea punct de alimentare al zilei, care a și coincis cu punctul se service, multora li s-a terminat carburantul. Motocicletele au consumat, în condițiile de vreme ploioasă, mult mai mult decât s-a estimat, și mai ales cei care au utilizat motociclete cu motor în doi timpi au fost nevoiți să își împingă motoarele. Unii dintre piloți, cum este și cazul riderului TipTil Team, Dani Oțil au achiziționat carburant de la localnicii din Rășinari.

Din cauza dificultății traseelor de la Red Bull Romaniacs există un timp maxim dat pentru parcurgerea lor. Astfel, dacă se consideră că un anumit sau anumiți rideri nu au cum să se încadreze în acest timp aceștia sunt îndrumați de la primul punct de control orar către drumul care îi duce cel mai repede în oraș. Această măsură este luată pentru a evita diversele incidente care ar putea apărea dacă piloții sunt prinși de noapte în pădure.

Ploaia a făcut în această primă zi din munți și prima victimă din rândul piloților de la clasa PRO. Taddy Blazusiak a alunecat pe o urcare și s-a accident la umăr fiindu-i imposibil să mai continuie acest raliu hard enduro. Polonezul se afla pe locul trei după Prolog și deși era la prima sa competiție, unde era nevoit să se orienteze după GPS, era unul din favoriții la victorie.

Luni 28 iunie, raliul părăsește pentru o noapte Sibiul, având în vedere că în această a doua zi în munți se va merge la Petroșani.

Clasa Trial și clasa PRO vor avea de parcurs – 183 de km, clasele Expert Single și Expert Team vor avea 164 de km, iar cei de la Hobby și Hobby Single 126 de km.

Vom reveni cu rezultatele primei zile în munți, când se vor cumula timpii tuturor celor care nu au parcurs întregul traseu.

Renatta Stepanov

Media Relations Red Bull Romaniacs 2010

credit foto: Mihai Stetcu, Pedrag Vukovic