Publicitate

Scotianul in varsta de 24 de ani Paul Di Resta, a reusit duminica sa se incoroneze campion in DTM. Acesta a ocupat cea de-a doua pozitie a podiumului, in cursa de la Shanghai si a reusit astfel sa il devanseze pe Bruno Spengler care se afla in fruntea clasamentului general provizoriu inaintea cursei din China.

Cine este Paul Di Resta? Pai a inceput karting-ul la varsta de 8 ani, in anul 2000 a castigat competitia “McLaren Mercedes viitorii campioni”, in 2003 a debutat in  British Formula Renault, iar un an mai tarziu castiga titlul de debutantul anului in McLaren Autosport BRDC. In 2005 isi facea aparitia in competitia Formula 3 Euro Series, pe care avea sa o castige anul urmator in fata unui alt mare campion din acest an  Sebastian Vettel. 2007 avea sa devina anul in care Paul debuta in DTM reusind sa termine sezonul pe locul 5 la general, dar cu o masina de generatie mai veche cu un an. In 2008 a beneficiat de o masina noua reusind si primele victorii in cursa,  iar in 2009 a terminat campionatul pe locul 3 si a devenit pilot de teste pentru echipa Force India Mercedes din Formula 1. Paul este varul cunoscutului pilot Dario Franchitti si el fost pilot DTM pentru Mercedes-Benz si actualul campion din IndyCar si castigatorul cursei din acest an Indy 500.

Di Resta tinteste un loc in Formula 1: “Am avut o oportunitate extraordinara in acest an datorita celor de la Force India pentru care am testat si alaturi de care am facut lucruri minunate pe tot parcursul anului. Dintotdeauna visul meu a fost acela de a concura in F1 si voi face tot ce voi putea sa imi indeplinesc acest vis. Este extraordinar ca am castigat DTM-ul care este un campionat foarte important si puternic. Este extraordinar ca am reusit sa il ajungem si in final sa il depasim pe Bruno Spengler, care la jumatatea sezonului avea un avans considerabil majoritatea considerand ca nu va mai putea fi prins.

Timo Scheider din tabara Audi a reusit sa mai aplaneze dezastrul pentru constructorul din Ingolstadt prin ocuparea ultimei pozitii a podiumului in cursa de la Shanghai, dupa ce in noaptea dinaintea cursei, mecanicii au avut parte de o noapte alba trebuind sa repare masina dupa incidentul pe care Timo l-a avut in calificari.  

Miguel Molina tot pe Audi a reusit sa castige titlul de cel mai bun debutant si sa se claseze pe locul 5 in cursa de la Shanghai. 

Cu siguranta rezultatele nu au fost pe masura asteptarilor sefului de la Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich, care nu a reusit in acest an nici  titlul la constructori nici pe cel la piloti, insa vice-presedintele Mercedes-Benz Motorsport Norbert Haug poate spune ca anul 2010 a fost anul Mercedes-Benz, cu trei masini pe primele trei pozitii in clasamentul general si titlul la constructori.

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro