Publicitate

Daca numele Blomqvist va trimite cu gandul la celebrul Stig, cel original, ei bine aveti toate motivele intemeiate. Tom Blomqvist nu este nimeni altul decat fiul celebrului pilot de raliuri suedez, Stig Blomqvist, campion mondial de raliuri in 1994. 

 

Pentru prima dată, Blomqvist s-a aflat la comenzile unui BMW M4 DTM cu ocazia testului de la Jerez de la Frontera, la începutul lunii decembrie, unde el şi alţi debutanţi au avut parte de prima experienţă cu un model DTM. Tânărul în vârstă de 21 de ani a făcut o impresie excelentă, ceea ce a contat foarte mult în disputa pentru cockpitul vacant pentru sezonul 2015.

Tom Blomqvist

Suntem încântaţi să-l primim alături de noi pe un alt tânăr foarte promiţător, iar acesta este Tom Blomqvist“, a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. “Tom a fost extrem de impresionant la testul de la Jerez şi vine alături de noi cu o bogată experienţă acumulată în Formula 3. Sunt încrezător că are tot ce-i trebuie pentru a se adapta rapid în DTM. Cu felul său de a se face plăcut, el este un câştig mare pentru formula noastră. Până acum alegerile noastre în privinţa debutanţilor au dat rezultate excelente. Îl vom susţine pe Tom cu tot ceea ce putem pentru a avea succes încă de la startul sezonului 2015.

Jens Marquardt

Îmi este greu să exprim în cuvinte cât sunt de încântat că am fost cooptat de BMW Motorsport“, a spus Blomqvist. “După testul din Spania, am putut vedea cum te simţi când eşti pilot oficial BMW şi deseori am fost la limită când am pilotat BMW M4 DTM. Acum am ocazia să fac doar acest lucru – şi este fantastic. Sunt foarte mândru de statutul meu de membru al familiei BMW Motorsport. Pe lângă aspectele sportive interesante, am fost impresionat imediat şi de spiritul de echipă deosebit şi de modul în care să mă simt agreabil la test.

 

Ca fiu al legendei suedeze a raliurilor Stig Blomqvist, câştigător al titlului mondial în 1984, Tom are motorsportul în genele sale. Cu toate acestea, tânărul nu a fost atras de scena raliurilor, după ce iniţial a acumulat experienţă şi a avut succese pe circuitele de karting, ci de competiţiile de monoposturi. El a impresionat în Formula Renault în 2009, după care a câştigat titlul în campionatul Formula Renault al Marii Britanii – la doar 16 ani, el a devenit cel mai tânăr pilot din istoria competiţiei care a obţinut titlul de campion.

 

Apariţiile în Cupa Formula 3 şi campionatul de Formula 3 – ambele în Germania – l-au dus în cele din urmă pe Blomqvist spre Formula 3 Euro Series. În 2010, el a avut o apariţie ca invitat în etapa din Macao a Formulei BMW Pacific, ocazie cu care a ocupat locul al treilea la comenzile unui monopost Formula BMW FB02.

 

În ciuda faptului că este încă la începutul carierei, Blomqvist a fost nevoit să descopere şi latura întunecată a motorsportului, după ce a suferit o fractură de vertebră lombară într-o cursă desfăşurată la Lausitzring în 2011, ceea ce i-a încheiat sezonul înainte de termen. Cu toate acestea, a revenit mai puternic decât înainte şi şi-a croit drum spre elita Formulei 3. În 2014, el a reuşit un total de 420 de puncte, câştigând şase curse şi urcând pe podium de 15 ori. La finalul stagiunii a ocupat locul al doilea în clasamentul piloţilor.

 

Debutant în DTM, Blomqvist va concura în primul său sezon cu BMW Team RBM. El îl va avea drept coechipier un pilot oficial BMW cu experienţă, Augusto Farfus, care a obţinut patru victorii în DTM din 2012. După trei ani alături de BMW Team Schnitzer, campionul DTM din 2012, Bruno Spengler, va reprezenta acum culorile BMW Team MTEK. El va fi coleg cu Timo Glock, care se va afla la cel de-al treilea sezon alături de BMW Team MTEK.

 

Echipele BMW in DTM 2015

Marco Wittmann/Maxime Martin – BMW Team RMG – director Stefan Reinhold

Martin Tomczyk/ António Félix da Costa – BMW Team Schnitzer – director Charly Lamm

Bruno Spengler/ Timo Glock – BMW Team MTEK – director Ernest Knoors

Tom Blomqvist/ Augusto Farfus – BMW Team RBM- director Bart Mampaey

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro