Pilotii independenti in WTCC


Doar doua echipe reprezinta oficial doi constructori in WTCC in acest an. Restul pilotilor sunt considerati piloti independenti care sunt eligibili pentru a puncta in clasamentul Yokohama. Yokohama Trophy este un trofeu dedicat exclusiv pilotilor independenti, iar in acest an trofeul a fost confirmat fiind pusa la bataie suma de 480.000 euro. Sunt premiate primele sase locuri obtinute in cursa si diferenta fata de anul trecut este ca premiile se vor acorda dupa fiecare cursa nu dupa etapa asa cum se intampla in 2012. Primii sase piloti care trec linia de sosire vor fi remunerati astfel:

 

Locul 1 – 6,000 euro
Locul 2 – 5,000 euro
Locul 3 – 4,000 euro
Locul 4 – 2,500 euro
Locul 5 – 1,500 euro
Locul 6 – 1,000 euro

Engstler WTCC

Sistemul de punctare in acest trofeu este cel vechi, sa zicem asa, cu 10 puncte pentru locul 1 pana la 1 punct pentru locul 8. Cate un punct extra mai obtin cel mai bun pilot in calificari si cel care obtine cel mai rapid tur in cursa. In ultima cursa a sezonului de la Macao este acordat punctaj dublu.

 

Liqui Moly Team Engstler este prima echipa din acest an care a confirmat cei doi piloti pentru stagiunea 2013 acestia fiind Franz Engstler si Charles Ng Ka Ki. Cei doi vor pilota aceleasi doua masini BMW 320 TC de anul trecut, Engstler terminand pe locul 4 in Yokohama Trophy anul trecut, iar Ng pe 16. Castigatorul trofeului in 2012, maghiarul Michelisz discuta posibilitatea de a schimba masina sa BMW 320 TC din 2014 sau chiar din acest an, echipa sa Zengo Motorsport fiind in discutii cu cei de la Chevrolet si Seat, dar si posibilitatea Honda in viitor. “Acum un an nu am putut sa raspund la intrebarea in ce masina ma simt mai confortabil sa pilotez, in una cu tractiune fata sau spate. Acum pot spune ca tractiunea spate este favorita mea, este un pic mai dificil insa este mult mai placut.  Chiar daca BMW-ul se va dovedi competitiv si in 2013 din 2014 se schimba regulamentul tehnic si probabil vom trece la alta masina cu mai mult potential pentru a ne bate la titlu in WTCC, chiar daca mie imi place tractiunea spate.” declara Norbert Michelisz.

Michelisz BMW WTCC

BMW s-a oprit cu dezvoltarea masinii dupa momentul omologarii, concentrandu-se pe programul din DTM, cam la fel intamplandu-se si in WRC cu MINI. Daca echipa de uzina nu va acorda atentie acestui campionat este mai mult ca sigur ca isi vor pierde clientii din WTCC care se vor orienta spre Honda, Chevrolet, Seat si de ce nu Lada.       

Comentarii

comentarii

One thought on “Pilotii independenti in WTCC”

  1. LADAAAAA he he he he, ce dezvolte Lada, ca abia acu au mai luat si ei niste motoare de pe la Renault

Comments are closed.