Xavier Mestelan-Pinon ne dezvaluie progresele facute cu C-ELYSÉE WTCC


Directorul tehnic si totodata directorul adjunct al Citroën Racing, Xavier Mestelan-Pinon, a vorbit despre progresele facute de echipa franceza in ceea ce priveste modelul C-Elysée WTCC, model alaturi de care echipa campioana de opt ori in WRC isi va face debutul in competitiile de turisme in acest an. 72653_Mestelan-Pinon Xavier03Jordan2010-405

Va aduceti aminte de fazele principale ale proiectului C-Elysée WTCC de pana acum?

In iarna lui 2012 am transformat un DS3 WRC intr-o masina laborator pentru a ne da seama de necunoscutele pe care le aveam despre construirea unei masini de circuit. Acest lucru ne-a permis sa fim mai eficienti in timpul crearii modelului C-Elysée WTCC, care a efecutat primele teste la jumatatea lui iulie 2013. Pana la sfarsitul anului trecut am continuat sa imbunatatim performantele modelului prin dezvoltarea de noi piese. De la inceputul acestui an partea tehnica este aproape completa si acum vrem sa vedem pana unde o putem exploata. Acum lucram la set-up, pneuri si stil de pilotaj pentru piloti.

Yas Marina Citroen test

Care sunt circuitele unde ati testat?

In loc sa folosim sistematic circuite din campionat, am cautat piste care sa ne ofere conditii pe care le vom intalni in timpul sezonului competitional. Am fost la Hungaroring si Monza doua circuite complet diferite, iar la inceputul anului partenerul nostru Abu Dhabi ne-a oferit posibilitatea de a testa pe Yas Marina. Am profitat de temperaturile mai ridicate decat cele din Europa si am avut parte si de ploaie. 

 

Care sunt principalele lectii pe care le-ati invatat in timpul procesului de dezvoltare?

 

Odata cu noile reglementari tehnice FIA WTCC din acest an, toti parametrii s-au modificat. Masinile din 2014 sunt mai late, mai usoare si mai puternice. Pana si experimentatul Yvan Muller duce lipsa de puncte de referinta. Ne-am dat seama de importanta aerodinamicii, dar nu credeam ca este atat de importanta. Am muncit foarte mult in aceasta zona prin CFD si cateva vizite in tunelul de vant. Pachetul final nu a fost inca vazut pe circuit si nu il vom arata pana la ultimul test inainte de startul sezonului.

Citroen C-Elysee test

 

Cu siguranta nu doar aerodinamica este zona in care ati facut progrese

Asa este, fiecare punct a necesitat o atentie deosebita. De exemplu suspensia, am inceput geometria de la ce cunosteam mai bine, Xsara Kit-Car, tractiune fata construita pentru asfalt. In ceea ce priveste viteza si obstacolele intalnite de cele doua modele sunt foarte diferite si ne-am chinuit pana am ajuns la eficienta si siguranta dorita. La motor munca a fost mai usoara.  Motorul de pe C-Elysée WTCC este o evolutie a motorului folosit pe DS3 WRC si a fost folosit pentru al patrulea sezon in raliuri. Anumite tehnologii precum ‘fresh air’ nu au fost asa de sensibile si am obtinut rezultatele dorite imediat. Chiar si cu cei 50 de cai putere suplimentari nu am avut probleme de fiabilitate. 

 

Care sunt urmatoarele termene limita?

Mai avem trei teste programate inainte de startul sezonului. In unul dintre ele vom testa doua modele C-Elysée WTCC si ne vom concentra pe pneuri foarte mult. Aceste teste vor permite si cimentarea relatiilor dintre piloti si inginerii lor. Vom vedea daca metodele de lucru functioneaza, echipamentele si tot ce e specific acestei competitii.  

Loeb wtcc

Cand va fi omologat modelul C-Elysée WTCC? 

Il vom prezenta celor de la FIA la jumatatea lunii martie. Dupa acea data dezvoltarea anumitor componente va fi inghetata si vom putea face modificari doar cu wildcard-uri, asa cum e sistemul si la raliuri. Dincolo de aceste reglementari dorim sa pregatim o masina sigura si competitiva inca din prima cursa. Trebuie sa fim gata la Marrakech!   

Comentarii

comentarii