CITROËN RACING: Totul incepe de la zero

Citroën Total World Rally Team va arunca in lupta, in sezonul 2011 din Campionatul Mondial de Raliuri, doua modele noi DS3 WRC pentru a-si apara titlurile mondiale la constructori si piloti. Dupa cateva luni bune in care echipa tehnica a lucrat intens la dezvoltarea noii masini, echipajele Sébastien Loeb / Daniel Elena si Sébastien Ogier / Julien Ingrassia sunt pregatite pentru prima confruntare, pe zapada si gheata, in Raliul Suediei.

Dupa succesul inregistrat de modelele Xsara WRC si C4 WRC, ambele incoronate cu cate trei titluri mondiale la constructori, Citroën vrea sa-si apere titlurile cu noul DS3 WRC, model care corespunde noilor reguli impuse de FIA pentru sezonul 2011 in Campionatul Mondial de Raliuri.

DS3 WRC este un model mai scurt si mai compact decat versiunile anterioare folosite de Citroën in mondialul de raliuri si va fi propulsat de un motor turbo, cu injectie directa, de 1,6 litri care a fost dezvoltat de inginerii de la Citroën Racing. Noua generatie de masini din Campionatul Mondial de Raliuri, concepute pentru a reduce costurile in acest sport, vor scoate si mai mult in evidenta talentul pilotilor.

Aflati la cel de-al 11-lea sezon in echipa de uzina Citroën, Sébastien Loeb si Daniel Elena incep campionatul cu ambitia de a castiga, si anul acesta, un nou titlu mondial. Perechea franco-monegasca, detinatoare a 7 titluri mondiale, este nerabdatoare sa faca fata unei noi provocari. Alaturi de cei doi, in echipa de uzina, va concura si echipajul Sébastien Ogier /Julien Ingrassia, care si-a castigat locul in Citroën Total World Rally Team dupa un sezon 2010 extrem de promitator.

Raliul Suediei, prima etapa din cele 13 incluse in calendarul din 2011, este un eveniment unic. Este singurul raliu din calendar care se desfasoara exclusiv pe zapada si gheata si care, pentru o perioada lunga de timp, a fost o afacere exclusiv scandinava. De la prima editie, programata in 1950, singurul pilot care a reusit sa-i invinga pe nordici in Suedia a fost Sébastien Loeb, pilotul Citroën castigand acest raliu in anul in care a devenit pentru prima oara campion mondial.

Probele speciale din 2011 sunt amplasate in regiunile Värmland si Dalarna, in timp ce parcul de service este in Hagfors. Anul acesta, pilotii din campionatul mondial vor intra si pe teritoriul Norvegiei, speciala Lovhaugen (PS4/7) fiind in afara granitelor Suediei.

Abia astept sa vad timpii pentru a vedea daca echipa a facut o treaba buna sau nu. Totusi, Raliul Suediei nu este neaparat reprezentativ pentru noi, tinand cont de specificul acestei etape, in ceea ce priveste restul raliurilor din acest sezon. Echipa noastra stie ce are de facut si am incredere totala ca la final vom avea motive de bucurie”, a spus Olivier Quesnel, directorul echipei Citroën Racing.

Raliul Suediei este si scena unde vom vedea, in premiera, asa numita Power Stage. Proba speciala Gustavsfors, lunga de 4,16 kilometri, va fi transmisa in direct la tv, iar primele trei echipaje vor primi puncte – dupa sistemul 3,2, 1, care vor fi contabilizate in lupta pentru titlul mondial.

Doua modele Citroën DS3 WRC vor fi folosite si de echipajele Petter Solberg / Chris Patterson si Kimi Räikkönen / Kaj Lindström. Atat Petter Solberg, cat si Kimi Räikkönen au parcurs cate 250 kilometri de teste pe o suprafata similara cu cea din Suedia. Solberg a reusit sa-si seteze masina in functie de stilul sau de pilotaj si s-a aratat incantat si entuziasmat de performantele noului motor. Räikkönen a fost si el multumit de comportamentul masinii la primul test, unde a incercat setari diferite, obiectivul sau fiind sa termine cat mai aproape de cele doua echipe de uzina.