Loeb si Elena sunt in al noualea cer


Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au imbunatati recordul impresionat de cele mai multe victorii intr-o etapa castigand pentru a noua oara Raliul Germaniei. La zece ani dupa prima victorie din Campionatul Mondial de Raliuri, Loeb si Elena sarbatoresc a noua victorie in aceasta etapa. Tinand cont ca aceasta este a cincea victorie consecutiva pentru echipajul Loeb/Elena, iar Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au terminat si ei pe podium, echipa Citroën Total a mai facut un pas spre cel de-al optulea titlul mondial la constructori.

 

Programata pe specialele din zona viticola Mosel, prima zi a Raliului Germaniei a fost una perfecta pentru Sébastien Loeb si Daniel Elena. Aflat pe suprafata favorita, Loeb, de opt ori campion mondial, si-a confirmat statutul de favorit si s-a instalat pe prima pozitie in clasamentul etapei. In schimb, Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au avut un inceput mai dificil si au incheiat ziua pe sase, la 48,9 secunde in spatele colegilor de echipa.

 

Invincibili pe ploiae si cu o evolutie incredibila pe specialele din zona militara Baumholder, Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au extins avansul in ziua a doua a Raliului Germaniei. Echipajul Citroën a terminat ziua cu un avans de 1m 42s si a facut un pas mare spre cea de-a noua victorie in aceasta etapa. Ziua a fost una pozitiva pentru intreaga echipa Citroën Total dupa ce Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au urcat pana pe locul3 inclasamentul general.

 

Cu doua treceri pe speciala Dhrontal plus Power Stage, ultima zi a Raliului Germaniei a fost cea mai scurta. Tinand cont si de diferentele mari dupa primele doua zile, era destul de greu sa se mai schimbe ceva. La iesirea din parcul de service, toata lumea era cu ochii pe cer. Toti pilotii au ales pneurile soft Michelin Pilot Sport, care sunt mult mai eficiente pe asfalt ud. Aflat primul la start, Sébastien Loeb a profitat de trasa curata si a castigat speciala a 13-a. Cronometrat cu cel de-al treilea timp pe proba, Mikko Hirvonen a ales o abordare mai prudenta. Tinand cont ca pe ultima speciala se pleca in ordine inversa, pilotii Citroën Total au avut o abordare strategica la cea de-a doua trecere pe Dhrontal si au terminat pe locurile sase, respectiv sapte.

 

Programata pe strazile din Trier, asa numita proba „Circus Maximus” a fost ultima din programul Raliului Germaniei. Sébastien Loeb si Mikko Hirvonen au terminat pe primele doua locuri si au primit trei, respectiv doua puncte bonus acordate in Power Stage. „Am fost in vacanta intre etapele din Finlanda si Germania si se pare ca mi-a prins foarte bine. Totul a functionat perfect in cele trei zile, dar datorita conditiilor meteo nu a fost deloc un raliu usor. Am fost cei mai rapizi, dar si cei mai constanti. Unii dintre ei au reusit sa tina pasul cu noi in anumite momente, dar au cazut victime capcanelor acestui traseu. Dupa ce am avut un avans confortabil am incercat sa nu fac greseli. Pe masura ce ne apropiem de finalul sezonului ne apropiem si de obiectivul nostru de a castiga cel de-al noualea titlu mondial. Cu un avans de 54 de puncte si patru raliuri ramase in calendar situatia arata foarte bine”, a spus Loeb, la finalul etapei din Germania.

 

Inainte de start am spus ca voi fi fericit daca voi termina pe podium, deci trebuie sa fiu acum fiindca am terminat pe trei. A fost insa un weekend complicat pentru mine. A fost o cursa dificila de la start la sosire. Nu au fost tocmai conditiile care imi plac mie, dar acestea sunt raliurile”, a spus si Mikko Hirvonen.

 

Suntem mandri ca masinile noastre au terminat pe podium”, a spus Yves Matton, directorul Citroën Racing. „Ne-am extins avansul in clasamentul mondial al constructorilor si putem castiga inca un titlu chiar in Raliul Marii Britanii. Pentru noi a fost un weekend excelent.

 

Intreaga echipa i-a adus, in Germania, un omagiu lui Philippe Bugalski, care a murit accidental in urma cu cateva saptamani. In 2001, „Bug” a castigat Raliul Germaniei – cu un an inainte de a fi inclus in calendarul mondial – cu modelul Xsara T4. Jean-Paul Chiaroni, copilotul sau de atunci si acum coordonatorul departamentului de recunoasteri la Citroën Racing, a urcat pe podium pentru a primi trofeul dedicat constructorului castigator al raliului.

 

Nasser Al-Attiyah si Giovanni Bernacchini (Qatar World Rally Team) au sarbatorit revenirea in WRC, dupa castigarea bronzului olimpic la Londra, cu o clasare in puncte pe locul 8. Dupa ce la un moment dat au fost implicati in lupta pentru un loc pe podium, Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team) au terminat pe locul12 infinal. 

Comentarii

comentarii