Trei intrebari pentru : Xavier Mestelan-Pinon

Cum te simti tinand cont ca niciun Citroën DS3 WRC nu a terminat pe podium in Raliul Suediei?

Nu cred ca ar trebui sa ne grabim sa tragem concluzii atunci cand analizam rezultatul raliului. In conditii egale pentru toate echipajele, masinile noastre au fost cel putin la fel de rapide ca ale concurentei. In cifre, modelul DS3 WRC a castigat zece probe speciale din 22 posibile. Exista un singur raliu pe zapada in calendar, iar dupa aceasta etapa cred ca am descoperit cateva lucruri care ne vor fi utile in viitor.”

Modelul Citroën DS3 WRC a fost dezvoltat mai mult pentru macadam?

In campionatul mondial se merge aproape numai pe macadam. Nu se pune problema sacrificarii etapelor pe zapada sau asfalt, dar este foarte important sa ai o masina competitiva pe macadam inca de la inceputul sezonului. Etapa din Mexic este prima, dintre serie de sapte, care se desfasoara pe astfel de suprafata. Am testat foarte mult pe aceasta suprafata si o vom face si in viitor pentru a gasi cele mai bune setari pentru noile anvelope Michelin.”

Principala caracteristica a raliului din Mexic este ca se desfasoara la o altitudine de peste 2000 metri peste nivelul marii. Trebuie sa setati masinile intr-un fel anume pentru a compensa lipsa de aer?

Avem multa experienta in Mexic unde am castigat atat cu Xsara, cat si cu C4. Pentru a fi rapid aici ai nevoie de o suspensie buna si frane care tin. In ceea ce priveste altitudinea trebuie sa modifici rapoartele in cutia de viteze si sa te joci cu setarea motorului. Motorul nu este diferit fata de cel din Suedia, deci totul tine de modul in care se seteaza totul.”