Citroën vrea o victorie in Raliul Iordaniei

Echipa Citroën Total a castigat ultimele doua etape din Campionatul Mondial de Raliuri cu Sébastien Loeb si Daniel Elena in Mexic si Sébastien Ogier si Julien Ingrassia in Portugalia. Cele doua echipaje sunt pregatite sa se lupte pentru o noua victorie in Raliul Iordaniei, etapa a patra din calendarul competitional. Sébastien Loeb si Daniel Elena  cunosc deja acest raliu aflat la Marea Moarta unde au si obtinut o victorie sezonul trecut.

 

Dupa zapada si gheata din Suedia, specialele la altitudine din Mexic si traseul traditional din Portugalia, echipele implicate in Campionatul Mondial de Raliuri se vor lupta pentru puncte in Iordania. Editia a treia a raliului din Orientul Mijlociu se va desfasura pe acealasi traseu ca in anii precedenti. Parcul de service este amplasat chiar la Marea Moarta, iar startul se va da din vechiul oras Jerash. Probele speciale sunt amplasate in desertul iordanian cunoscut ca si leagan al umanitatii. Sapte din cele zece probe sunt identice cu cele din 2010, iar celelalte trei au fost selectate din traseul folosit in 2008.

 

Sébastien Loeb se simte deja ca acasa pe acest tip de suprafata si singurul sau obiectiv este sa obtina a 64-a victorie din cariera aici. „Lupta pentru titlu este una foarte stransa, dar acest lucru nu este deloc o surpriza. Sunt cel putin cinci piloti care pot emite pretentii la victorie, deci Raliul Iordaniei va fi unul foarte disputat”, spune Loeb. La fel ca majoritatea raliurilor pe macadam, cei care sunt pusi in situatia de a curata drumul au un mic handicap. „In functie de specificul probei, aceasta este acoperita cu un strat mai subtire sau mai gros de praf. Cu cat trec mai multe masini cu atat suprafata devine mai rapida. Este mai bine sa nu pleci printre primii pe proba pentru ca vei fi penalizat de aceste conditii. Noi vom pleca din pozitia a doua in prima zi si trebuie sa incercam sa nu pierdem foarte mult timp daca vrem sa ne pastram sansa de a castiga”, a mai adaugat Sébastien Loeb.

 

Specialele sunt destul de rapide, iar suprafata este dura”, spune si Sébastien Ogier. „Pe masura ce linia ideala este curatata, aderenta e din ce in ce mai buna, aproape identica cu cea pe asfalt. Pe de alta parte, in desert este foarte greu sa gasesti puncte de orientare, deci dictarea este extrem de importanta. Plecand din pozitia a patra in prima zi avem un usor avantaj, dar cei din spate vor fi intr-o pozitie si mai buna. Va fi o lupta stransa si obiectivul nostru este sa adunam cat mai multe puncte atat la piloti cat si la constructori”. 

Initial, startul in Raliul Iordaniei ar fi trebuit sa se dea joi, dar din cauza unor probleme logistice acesta a fost reprogramat pentru vineri. La fel ca in Portugalia, echipa Citroën Racing Technologies se va alinia la start cu echipajele Petter Solberg/Chris Patterson, Kimi Räikkönen/Kaj Lindstrom si Peter van Merksteijn Jr/Eddie Chevaillier, toate cu modelul Citroën DS3 WRC.

 

Trei intrebari pentru… Sven Smeets, managerul echipei Citroën Racing

 

A existat vreo urma de indoiala in ceea ce priveste participarea echipei Citroën Racing in Raliul Iordaniei? 

„Am monitorizat foarte atent situatia din regiune impreuna cu managementul grupului PSA, cu Ministerul Afacerilor Externe, cu FIA si cu organizatorii Raliului Iordaniei. Prioritatea noastra erste siguranta personalului si a tuturor celor implicati in proiect. Doar in momentul in care am obtinut garantii solide am confirmat participarea la eveniment.”

 

Ce schimbari ati facut din punct de vedere logistic?

 

„Cele mai mari probleme le avem cu transportul echipamentului pe care-l folosim in Europa. Camioanele noastre sunt prea mari pentru a fi transportate cu avionul, deci suntem nevoiti sa folosim transportul marin. Planul initial prevedea sa traversam canalul Suez si sa ajungem la Aqaba, in sudul Iordaniei. Situatia din Egipt a facut ca trecerea prin canal sa fie mai dificila, asa ca am decis sa mergem la Tartous in Siria. Tinand cont de desfasurarea evenimentelor in zona, nici aceasta alegere nu mai putea fi pusa in practica. Impreuna cu cei de la Ford, Northone Sport, Michelin si cateva echipe private am inchiriat un vapor pentru Haïfa, in Israel. Echipamentul ar fi trebuit sa ajunga luni seara, dar a ajuns abia joi.”

 

In aceste conditii, cum crezi ca se va desfasura Raliul Iordaniei?

 

„Tinand cont ca totul s-a schimbat este destul de greu sa prevezi cum se va desfasura totul. Michelin va aduce aici pneuri mai dure, dar care nu au fost testate suficient de mult timp. Sunt sigur ca va fi o lupta interesanta in Iordania si cred ca putem repeta performantele din ultimele doua etape.”