Ogier a adus victoria pentru Citroen in Iordania

Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au reusit sa castige Raliul Iordaniei in Power Stage, ultima speciala a raliului. Echipajul Citroën Total s-a impus cu un avans de doua zecimi, cel mai mic inregistrat la finalul unei etape din Campionatul Mondial de Raliuri. Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat pe locul trei si au preluat conducerea in clasamentul pilotilor. In acelasi timp, Citroën se afla, la egalitate de puncte cu concurentul sau, pe prima pozitie in clasamentul constructorilor.

 

Raliul Iordaniei, etapa a patra din Campionatul Mondial de Raliuri, a inceput cu o zi mai tarziu din cauza problemelor de ordin logistic. Organizatorii raliului au decis anularea totala a probelor de joi asa ca actiunea a inceput direct cu speciala a saptea. Echipajele Citroën Total au inceput in forta si, la finalul zilei de vineri, se aflau pe primele doua locuri in ierarhia generala. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au mers la limita si au terminat ziua cu un avans de peste 30 de secunde fata de Sébastien Loeb si Daniel Elena, trebuind in ultima zi a raliului sa curete drumul pentru toti cei din spatele lor.

 

 

Cu 115 kilometri de proba speciala, ziua a doua din Raliul Iordaniei se anunta extrem de disputata, patru piloti avand sanse reale la victorie: Sébastien Ogier, Sébastien Loeb, Jari-Matti Latvala si Petter Solberg. Loeb a stabilit cel mai bun timp pe speciala Yakrut (PS13), dar apoi Jari-Matti Latvala a fortat si a urcat un loc in clasament. La primul parc de service, Sébastien Ogier era lider cu un avans de aproximativ 20 de secunde fata de Latvala. „Am mers destul de tare pe prima proba, dar cand am vazut timpul stabilit de Seb mi-am dat seama ca trebuie sa fortez si mai mult pe urmatoarele probe. Tinand cont ca suntem primii la start, am incercat sa mergem cat se poate de tare. Avem un usor avantaj dar nu cred ca este suficient de mare Daca vreau sa castig aici va trebui sa merg cu pedala la podea”, a spus Ogier, in primul parc de service din ultima zi a raliului.

 

Nu renunt la lupta, dar am tendinta de a face mici greseli in incercarea de a gasi limitele. Vom modifica setarea masinii pentru ca suntem mai lenti pe portiunile virajate, adica exact acolo unde am crezut ca voi fi mai rapid. Voi lupta pana la final”, a spus si Loeb.

 

Petter Solberg, unul dintre cei patru piloti implicati in lupta pentru victorie, a iesit in decor in speciala a 17-a si a fost nevoit sa abandoneze. In aceste conditii, Ogier, Latvala si Loeb aveau asigurata prezenta pe podium, dar nimeni nu avea cum sa stie in ce ordine. Dupa ce a castigat trei probe la rand (PS17-19), Jari-Matti Latvala a redus diferenta fata de Ogier si a preluat apoi conducerea, cu un avans de cinci zecimi, inainte de Power Stage. Loeb a decis sa nu riste nimic si s-a multumit cu pozitia a treia, in timp ce Latvala  si Ogier s-au luptat pana pe ultima suta de metri. Pilotul echipei Citroën Total a avut un final fantastic si s-a impus cu un avans de doar doua zecimi. „Sébastien Ogier continua sa ne surprinda! La trei saptamani dupa victoria din Portugalia, Ogier a reusit sa aduca modelul DS3 WRC pe cea mai inalta treapta a podiumului, dovedind astfel ca avem si anul acesta o masina extrem de rapida si de fiabila. Suntem incantati si de performanta lui Sébastien Loeb, performanta pe care a obtinut-o in conditii dificile tinand cont de faptul ca si el a fost nevoit sa curete drumul pentru cei din spatele sau. In urma clasarii pe podium, Loeb a urcat pe prima pozitie in clasamentul pilotilor si acest lucru este cel mai important”, a spus Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing.

 

Chiar daca am mers la limita, Jari-Matti a fost un adversar greu de invins”, a spus Ogier, incantat de victorie. „Pe final, a stabilit timpi incredibili si am crezut ca nu mai putem face nimic. Tinand cont ca pe ultima proba s-a plecat in ordine inversa, curatarea drumului nu a mai avut nicio influenta si amandoi am fost pe picior de egalitate. A fost dificil, dar niciodata nu am renuntat la victorie si norocul ne-a zambit astazi. Este incredibil ca am reusit sa castigam cu o diferenta atat de mica, dar este important acum ca am adunat maximum de puncte aici. Am revenit in lupta pentru titlu si cred ca vom avea un sezon fantastic de acum incolo.”

 

 

Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si modelul DS3 WRC este Raliul Sardiniei, programat in perioada 05 – 08 mai 2011.

 

Rezultate Raliul Iordaniei (etapa a 4-a din 13)*


1 S. Ogier / J. Ingrassia – Citroën DS3 WRC 2h48m28.2s
2 JM. Latvala / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +0.2s
3 S. Loeb / D. Elena – Citroën DS3 WRC +27.7s
4 M. Hirvonen / J. Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC +2m44.7s
5 M. Wilson / S. Martin – Ford Fiesta RS WRC +5m44.9s
6 K. Räikkönen / K. Lindström – Citroën DS3 WRC +6m14.9s
7 F. Villagra / J. Perez Companc – Ford Fiesta RS WRC +.9m18.7s
8 K. Al Qassimi / M. Orr – Ford Fiesta RS WRC +9’m3.7s
9 D. Kuipers / F. Miclotte – Ford Fiesta RS WRC +14m27.5s
10 B. Sousa / A. Costa – Ford Fiesta S2000 +15m05’.

 

Clasament general – PILOTI dupa Raliul Iordaniei (etapa a 4-a din 13)*


1. Sebastien Loeb 74 p, 2. Mikko Hirvonen 72 p, 3. Sebastien Ogier 69 p, 4. Jari-Matti Latvala 66 p, 5. Petter Solberg 31 p, 6. Mads Ostberg 28 p, 7. Matthew Wilson 22 p, 8. Kimi Raikkonen 18 p, 9. Frederico Villagra 12 p, 10. Henning Solberg 10 p, 11. PG Andersson 6 p, 12. Martin Prokop 6 p, 13. K. Al Qassimi 5 p, 14. Juho Hannien 4 p, 15. Berbardo Sousa 1 p, 16. Ott Tanak 1 p.

Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Iordaniei (etapa a 4-a din 13)*

1. Citroen Total World Rally Team 130  p, 2. Ford Abu Dhabi 130 p, 3. M-Sport Stobart Ford 43 p, 4. Ice 1 Racing 26 p, 5. Petter Solberg WRT 22 p, 6. Munchi’s Ford WRT 20 p, 7. Team Abu Dhabi 13 p, 8. FERM Power Tools 10 p, 9. Monster WRT 6 p.

*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.