Sebastien Ogier si-a trecut in cont prima victorie intr-un raliu pe asfalt, castigand weekendul acesta Raliul Germaniei. Seb 2.0 a reusit sa-si mentina duminica avantajul de peste un minut avut in fata colegului sau Sebastien Loeb, care a facut o pana pe ultima proba speciala a zilei de sambata cand a pierdut sefia cursei. Succesul lui Ogier pune capat sirului de opt victorii al lui Loeb in Germania, alsacianul castigand toate editiile Raliului Germaniei de la revenirea acestuia in campionat in 2002. Loeb ramane lider in clasamentul general si dupa aceasta runda iar Ogier urca pe locul doi in fata lui Hirvonen, aflandu-se la 25 de puncte distanta de locul intai.
In clasamentul Constructorilor, Citroen si-a marit avantajul in fata celor de la Ford, 89 de puncte fiind diferenta intre cei doi manufacturieri. In urma victoriei lui Ogier, Citroen trece in fata celor de la Ford si in clasamentul All-Time al victoriilor in raliuri, cu 78 de etape castigate, din care 8 in sezonul 2011.
In urma celor doi piloti de la Citroen, ultima pozitie pe podium a fost obtinuta de catre Dani Sordo, pilotul MINI WRC obtinand in premiera acest rezultat pentru nou infiintata echipa, aflata d-abia la al treilea raliu in campionat si primul pe asfalt. Din pacate, coechipierul lui Sordo, Kris Meeke a fost silit la abandon pe penultima proba speciala in urma unor banale probleme electrice la alternatorul masinii sale MINI John Cooper Works WRC.
Cel mai bun rezultat al celor de la Ford a fost obtinut in Germania de Mikko Hirvonen care s-a clasat doar pe locul patru la finalul raliului in timp ce colegul sau J.M. Latvala a terminat competitia pe locul 14, punand capat unui weekend plin de probleme tehnice.
Atentia a fost atrasa si in acest sfarsit de saptamana de cei doi piloti Citroen, Loeb si Ogier primind in a doua zi indicatii ferme pentru a pastra cele doua pozitii in fruntea clasamentului general in ordinea mentionata. A urmat pana lui Loeb pe ultima speciala de sambata, apoi Ogier a rabufnit “Pana la urma este dreptate in acest sport!”. Rugat sa comenteze, a completat: “Oamenii care cunosc cu adevarat acest sport pot intelege ce am vrut sa spun. Altceva nu vreau sa comentez pe aceasta tema.”. Copilotul sau, Julien Ingrassia a incercat sa clarifice aceasta rabufnire, adaugand la finalul raliului ca” Uneori colegul meu spune niste lucruri fara sa se gandeasca prea mult. O descriere mai potrivita ar fi fost aceea ca roata se invarte“. Firesc, replica lui Loeb nu a intarziat: “Se pare ca vorbeste prea mult uneori. Pana la urma, el nu are vreo vina, eu am facut pana, iar el poate spune ce vrea”.
Clasment final :
1. Sebastien Ogier Citroen 3:32:15.9
2. Sebastien Loeb Citroen +39.8
3. Dani Sordo Mini +1:55.6
4. Mikko Hirvonen Ford +2:43.7
5. Petter Solberg Solberg Citroen +3:48.0
6. Kimi Raikkonen Ice 1 Citroen +7:24.6
7. Henning Solberg Stobart Ford +7:45.9
8. Armindo Araujo Italia Mini +9:29.8
9. Peter van Merksteijn Van Merksteijn Citroen +10:01.6
10. Dennis Kuipers FERM Ford +10:09.0