Etapa de campionat mondial din Italia este de departe cea mai animata de la debutul acestui sezon. Vorbim despre 19 automobile in configuratie world rally car prezente la start, Patrick Flodin luand startul pana la urma pe versiunea S 2000 a MINI-ului. Echipa oficiala a englezilor si-a facut debutul odata cu acest raliu, Kris Meeke si Dani Sordo fiind pilotii de uzina. In cursul dupa amiezii de ieri a venit si anuntul oficial al intrarii celor de la VW in WRC incepand cu sezonul 2013, modelul ales fiind Polo R WRC.
Dupa ce s-a impus in shakedownul premergator raliului, Petter Solberg a semnat si primul scratch pe Ps 1, dar atentia a fost atrasa de pilotul Ford, J.M. Latvala care s-a rasturnat datorita unei erori in dictarea copilotului sau. In ciuda iesirii in decor, finlandezul a revenit si a incheiat speciala cu doar 25,7 secunde pierdute.
” Miikka a facut o greseala si mi-a dictat gresit un viraj, dar e prima oara in atatia ani cand face acest lucru. Vom incerca sa continuam raliul pentru ca nu am pierdut asa mult timp.” declara Latvala in stopul primei speciale. Din pacate echipajul afost nevoit sa abandoneze pe urmatoare speciala, Ps 2, datorita unor probleme tehnice la suspensia masinii. Acesta nu a fost singurul echipaj Ford cu probleme, P. G. Andersson lovind un bolovan intr-un ac de par si fiind nevoit sa se opreasca pentru a repara masina. Aflat la prima participare cu MINI in WRC , Kris Meeke reuseste sa stabileasca al treilea timp pe aceasta proba, aflandu-se pe acelasi loc in clasamentul general intermediar dupa primele doua speciale disputate. Ps 2 a fost castigata de Miko Hirvonen in timp ce Petter Solberg a pierdut aproape 40 de secunde datorita unor probleme la turbina Citroenului Ds3 WRC pe care concureaza.
Desi este primul la start Sebastien Loeb semneaza scratchul specialei cu nr.3, oprind cronometrul dupa 9 min, 37 sec si 8 zecimi. Acelasi lucru l-au facut Sebastien Ogier si Petter Solberg, toti trei fiind cronometrati cu exact acelasi timp. Mikko Hirvonen a pierdut 10 secunde din avantajul fata de Loeb, iar acest lucru l-a facut sa declare : ” Cred ca Sebastien a mai gasit inca o viteaza la masina sa” . Evenimentele neplacute au continuat si pe aceasta speciala : Meeke a lovit un bolovan cu al sau MINI John Cooper Works WRC si a fost nevoit sa abandoneze, in timp ce Hening Solberg a ajuns cu masina in flacari in stopul probei, dupa ce a sterpelit un pod chiar inainte de finishul probei. Atat Hening cat si copilotul sau Ilka Minor au iesit nevatamati din masina.
Ps 4, ultima din prima bucla a acestei zile, este castigata de Loeb, care termina speciala in aceasi secunda cu Petter Solberg si la 3 secunde in fata lui Hirvonen. Astfel, septuplul campion mondial trece la conducerea clasamentului general provizoriu, unde este urmat de Miko Hirvonen si de “surpriza” de pana acum a acestei etape, Evgheny Novikov.
Poz | Nr | Pilot | Timp | Dif Loc 1 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | S. LOEB | 44:35.2 | 0.0 | ||
2. | 3 | M. HIRVONEN | 44:37.9 | +2.7 | ||
3. | 18 | E. NOVIKOV | 44:47.1 | +11.9 | ||
4. | 6 | M. ØSTBERG | 44:55.0 | +19.8 | ||
5. | 2 | S. OGIER | 44:56.0 | +20.8 | ||
6. | 11 | P. SOLBERG | 45:01.5 | +26.3 | ||
7. | 15 | H. SOLBERG | 45:17.6 | +42.4 | ||
8. | 37 | D. SORDO | 45:20.7 | +45.5 | ||
9. | 5 | M. WILSON | 45:54.2 | +1:19.0 | ||
10. | 7 | F. VILLAGRA | 46:20.1 | +1:44.9 |