Va continua hegemonia lui Loeb in Raliul Germaniei?

 

Imediat dupa obtinerea celei de a doua victorii din cariera in teribilul Raliu al Finlandei, septuplul campion mondial Sebastien Loeb se indreapta catre prima etapa pe asfalt din sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri care se va desfasura in Germania si unde francezul va cauta sa-si mareasca avantajul de 27 de puncte din clasamentul general.

 

 

Francezul nu a fost niciodata invins in Raliul Germaniei in cei 8 ani de cand acesta figureaza in calendarul WRC. Mai mult, Loeb este neinvins in raliurile pe asfalt din 2006, ceea ce inseamna ca in acest weekend va lua startul ca principal favorit. ” In sfarsit niste asfalt” , zambeste Loeb. “ Stiu ca toata lumea ma va vana in Germania. Nu am fost infranti niciodata pe aceste drumuri dar sirul de victorii va ajunge intr-o zi la final. Depinde de noi ca acest lucru sa nu se intample acum.

 

 

Nicio sectiune nu se aseamana cu alta. Practic avem trei portiuni diferite, cea din zona militara, podgoriile si drumurile laturalnice. Vorbind la modul general, probele speciale sunt rapide si foarte solicitante. Este foarte important ca notitele de la recunoasteri sa fie exacte si sa existe o sincronizare perfecta cu copilotul.”

 

 

Dupa impresionanta victorie din Finlanda, Loeb ocupa prima pozitie in clasamentul general al pilotilor si se pare ca se indreapta catre cel de-al optulea titlu mondial. Totusi, francezul ramane cu picioarele pe pamant si spune ca va mai dura pana isi va asigura un nou titlu : ” Au mai ramas cinci raliuri de disputat si multe puncte de castigat. Victoria din Finlanda din acest sezon este probabil una dintre cele mai importante din intreaga mea cariera.

 

 

Sebastien Ogier a demonstrat din nou ca nu este intimidat de ilustrul sau coleg, si a declarat ca isi doreste victoria la finalul weekendului din Germania. In varsta de 27 ani, tanarul pilot francez a castigat trei raliuri in acest sezon dar, odata cu venirea raliurilor pe asfalt, apropierea de timpii lui Loeb va fi din ce in ce mai grea. Cu o incredere in sine deosebita care-i si caracterizeaza scurta cariera din WRC, Ogier se gandeste ca poate fi primul care-l poate invinge pe Loeb in Germania, desi este d-abia doar la a treia prezenta in acest raliu.

 

 

Inca un trio de modele Citroen Ds3 WRC va lua startul in Germania, la bordul acestora aflandu-se pilotii privati Petter Solberg, Kimi Raikkonen si Peter van Merksteijn Jr. Toti au testat masinile de-a lungul a sase zile pe drumurile din Germania, parcurgand peste 400 km. Fostul campion mondial din Formula 1, Raikkonen a castigat anul trecut prima sa proba speciala din cariera in Germania, in primul raliu pe asfalt la care a luat startul.

 

 

Managerul celor de la Ford, Malcolm Willson s-a aratat foarte increzator, declarand ca se astepta ca unul din echipajele sale sa castige cel putin un raliu pe asfalt in acest sezon. Fiesta s-a dovedit mult mai competitiva pe aceasta suprafata decat modelul pe care l-a inlocuit, Focus Rs WRC. ” Oriunde am concurat anul acesta pe asfalt am fost mai rapizi decat cei de la Citroen, chiar daca vorbim de o setare de macadam si cauciucuri de macadam. Hirvonen a fost cel mai rapid in superspeciala de la Lisabona in timp ce Latvala s-a impus pe cea din Argentina.

 

 

Dani Sordo si Kris Meeke vor lua si ei startul in Germania pe cele doua MINI John Cooper Works WRC de uzina. Chiar daca au o experienta bogata vizavi de acest raliu, un secret al evolutiei lor va consta in gasirea setarilor perfecte pentru masini. Dani si Kris au acoperit o distanta impresionanta la teste, de peste 1 200 km in zonele unde se va desfasura raliul dar, chiar si asa, debutul pe asfalt nu va fi o floare la ureche pentru cei doi.

 

 

Meeke a mai luat startul in Germania in alte trei editii in timp ce Dani a terminat de atatea ori pe pozitia secunda, ultima oara chiar sezonul trecut. Meeke isi aduce aminte cu placere de lupta pe care a dus-o cu Sordo in 2005 cand ambii concurau in JWRC ” Ma luptam cu Dani cand eram amandoi in campionatul mondial rezervat juniorilor. Dupa trei zile, cu doar doua probe ramase de disputat, eram despartiti de doar sase secunde. Din pacate eu am facut o pana, insa a fost o lupta fantastica.”

 

 

Shakedown-ul este programat pentru maine la ora 08:00 pe o portiune de 5,37 km iar startul pe prima proba speciala se va da vineri la 10:13.

 

 

Lista inscrieri