Publicitate

Pilotul oficial BMW Alessandro Zanardi (Italia) a încheiat cu succes primul test cu BMW M8 GTE ca pregătire pentru cursa de 24 de ore de la Daytona (SUA) din ianuarie. Săptămâna trecută, BMW M Motorsport şi Zanardi au petrecut trei zile la Miramas, în sudul Franţei. Chiar dacă ploaia a făcut condiţiile să nu fie cele ideale, Zanardi a putut totuşi să parcurgă multe tururi cu BMW M8 GTE. În total, el a parcurs aproape 700 de kilometri de-a lungul celor trei zile.

Zanardi a folosit testul pentru a se familiariza cu BMW M8 GTE. În acelaşi timp, BMW M Motorsport a putut să evalueze modul în care modificările, dezvoltate special pentru nevoile lui speciale, funcţionează într-o maşină de curse GTE. La BMW M8 GTE, Zanardi utilizează acelaşi sistem care s-a dovedit deja de succes cu ocazia apariţiei lui speciale în BMW M4 DTM la Misano (Italia) şi a fost adaptat la cerinţele din BMW M8 GTE. Frânarea este realizată cu ajutorul unei manete, pe care o acţionează cu mâna dreaptă. Volanul special îi permite lui Zanardi să accelereze cu ajutorul unui inel pneumatic şi să schimbe vitezele cu ajutorul clapetele. Mecanismul cu gaz de la volan, testat în DTM, a fost adaptat pentru volanul mult mai complex al unui BMW M8 GTE. Maneta de frână are şi un buton, cu care Zanardi poate retrograda vitezele când frânează pentru viraje. Pe baza cunoştinţelor acumulate la Misano, sistemul a fost optimizat pentru BMW M8 GTE.

Cred că am făcut un progres uriaş de-a lungul acestui test“, a declarat Zanardi. “În special dacă luăm în considerare că am avut condiţii foarte grele. Miramas nu este oricum un circuit uşor şi a trebuit să facem faţă şi ploii. A fost o provocare descoperirea maşinii în aceste condiţii şi, în acelaşi timp, să aflu ce trebuie să fac în timp ce pilotam. Cu toate acestea, a fost un test foarte productiv. Sentimentul meu faţă de maşină s-a îmbunătăţit continuu şi curând am descoperit ce trebuie să fac cu mâinile şi cum să controlez diferitele funcţii electronice ale maşinii. Acum suntem pregătiţi bine pentru următorul test de la Daytona. Trebuie să o spun: BMW M8 GTE este foarte frumoasă. A fost un privilegiu pentru mine să o scot pe circuit şi să parcurg atât de multe tururi.

 

O altă parte a programului de teste a fost schimbarea pilotului, pentru că Zanardi va împărţi cockpitul BMW M8 GTE cu alţi piloţi la Daytona. La Miramas, Zanardi a exersat procedurile cu pilotul oficial BMW Jesse Krohn (Finlanda).

Este impresionant ceea ce am reuşit“, a declarat Zanardi. “Trebuie să ţinem cont că, pe lângă obişnuitul schimb de piloţi, trebuie să înlocuim şi volanul. În mod constant am reuşit acest lucru în mai puţin de 20 de secunde, iar de câteva ori chiar în aproximativ 15 secunde. Când vezi cât de repede iese din maşină un pilot «normal» precum Jesse, este un pic diferit când vezi pe cineva ca mine ieşind din cockpit. Desfac centurile, scot volanul, îl dau cuiva şi sar din maşină – totul în mai puţin de trei secunde. Apoi mă întorc, aştept să intre Jesse, urc din nou în maşină, îmi prind piciorul în cadru, îl ajut pe Jesse cu conexiunea radio şi centurile, îi dau celălalt volan, închid plasa şi ies din maşină… Este de-a dreptul impresionant şi arată ca un dans. Acum vom continua să lucrăm la perfecţionarea schimbării de pilot.

La Miramas a fost şi Nathalie McGloin, preşedintele nou formatei Comisii FIA pentru Persoane cu Dizabilităţi şi Accesibilitate. Ea a folosit vizita pentru a vorbi cu Zanardi şi BMW M Motorsport despre oportunităţile pentru piloţii cu deficienţe fizice.

 

BMW M Motorsport conlucrează cu FIA, ACO şi IMSA pentru a obţine aprobarea pentru o maşină adaptată la nevoile lui Zanardi pentru cursele GTE.

No Limits – un documentar despre Spa24h
Alex Zanardi este la a doua experienţă într-o cursă de 24h. În 2015 a concurat la Cursa de 24h de la Spa cu un BMW Z4 GT3, alături de piloţii de uzină BMW Bruno Spengler şi Timo Glock. Trio-ul a avut o evoluţie spectaculoasă, luptând pentru o clasare în top 10 până când au fost nevoiţi să abandoneze datorită unor probleme tehnice. Întreaga experienţă a fost suprinsă în documentarul „No Limits”, realizat de echipa Stereoscreen.
https://vimeo.com/ondemand/nolimitsfilm

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro