Cum stau lucrurile in WRC dupa sosirea lui Hirvonen la Citroen

Dupa sapte ani ca pilot Ford si M-Sport, finlandezul Mikko Hirvonen a fost anuntat ieri, intr-o conferinta a celor de la Citroen, drept viitorul coechipier al rivalului sau de o viata, Sebastien Loeb. Contractul lui Hirvonen are o durata de doi ani de zile.

 

Cred ca este cel mai important transfer al unui pilot in Campionatul Mondial de Raliuri in ultima vreme. Sosirea lui Hirvonen la Citroen inseamna ca Ogier a fost data afara de echipa. El fie va fi anuntat ca inlocuitor al finlandezului la Ford ( daca americanii isi vor continua parcursul in WRC) fie se va alatura celor de la VW pentru a-i ajuta in dezvoltarea masinii pentru sezonul 2013.

 

Aceasta mutare pune capat unei colaborari indelungate intre Ford si Hirvonen, respectiv Ogier si Citroen. Din pacate, niciuna din aceste doua colaborari nu a fost incununata cu titlul suprem in WRC, ceea ce cu siguranta isi doreau cu totii.

 

Cum pot evolua lucrurile dupa anuntul de ieri ? Haideti sa luam in calcul pozitia fiecarui pilot:

 

 

Mikko Hirvonen

 

Hirvonen va sari in barca celor de la Citroen, rivalii de o viata. Nu va asteptati totusi sa vedeti la anul un duel cu scantei ca intre cei doi Sebastieni. Mikko va fi cu siguranta un coleg mult mai obedient decat a fost Ogier. Oare acest lucru va insemna ca el nu are voie sa-l bata pe Loeb ? Nu cred ca Hirvonen a acceptat o asemenea prevedere in contractul sau; el va ramane disperat sa castige titlul de campion mondial!

 

Cu siguranta ca Hirvonen trebuie sa fie capabil de niste evolutii speciale daca chiar isi doreste sa-l invinga pe Loeb in sanul echipei care aproape se confunda cu numele francezului. Mikko a pierdut in ultimele doua sezoane din viteza pe care a aratat-o in 2009 si daca nu vrea sa devina locotenentul alsacianului, o revenire de forma este absolut necesara.

 

Momentan, el a semnat cu Citroen pentru urmatorii doi ani, insa daca va ramane dupa retragerea lui Loeb, acest lucru inseamna ca finlandezul poate deveni pilotul nr.1 al Citroen din 2014. Ar fi un vis devenit realitate pentru Mikko, insa el trebuie sa aiba niste evolutii foarte bune si sa fie atent la evolutia lupilor tineri precum Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen sau Ott Tanak.

 

Banii ar mai putea reprezenta un motiv serios pentru venirea lui la Citroen, dar acest lucru implica si acceptarea statutului de locotenent pentru Loeb si renuntarea la ambitia de a deveni campion mondial. Ma indoiesc momentan de acest lucru si sper ca nu asta e adevarul!

 

Sebastien Ogier

 

Nu mai este pilot Citroen. Francezul parea sa fie candidatul perfect pentru inlocuirea lui Loeb, pentru momentul in care acesta urma sa se retraga, dar se pare ca Seb 2.0 nu a avut rabdarea necesara sa astepte atat de mult. Fie ca a plecat sau fie ca a fost dat afara, plecarea sa reprezinta o revolta si refuzul de a fi pilotul nr.2 la Citroen.

 

Daca Ogier ar mai fi avut putina rabdare, in cativa ani ar fi devenit cu siguranta pilotul nr.1 la Citroen si cu siguranta ar fi fost sprijinit pentru castigarea titlului mondial. Mai mult ca sigur ca noul contract semnat de Loeb in cursul sezonului 2011 a stat la baza indepartarii lui Ogier.

 

El va fi cu siguranta un pilot de uzina in continuare. Chiar de la anul, este pronosticul meu, cand il va inlocui pe Mikko la Ford. Pe pagina de Facebook a lui Gerard Quinn ( dir. Ford ) apare ca, recent, acesta apreciaza pagina oficiala a lui Seb 2.0. Despre Latvala se spune ca este asteptat sa devina pilotul nr.1 de cativa ani incoace la Ford. Dovedind o viteza superioara lui Hirvonen in ultimele doua sezoane, Jari-Matti poate capata acest statut incepand cu 2012. Daca Ogier merge la Ford va accepta alt statut decat cel de pilot nr.1?

 

Tanarul francez risca sa stea un an departe de orice competitie daca semneaza cu cei de la VW, acestia urmand sa participe cu un program complet incepand cu 2013, desi exista cateva zvonuri conform carora ei vor lua startul la cateva raliuri si in 2012. Semnarea unui contract cu gigantul Grup VW ar insemna pentru Ogier suportul unei echipe de uzina adevarate, la fel ca la Citroen. Singura problema ramane daca Ogier are suficienta experienta pentru a-i ajuta pe cei de la VW sa dezvolte o masina noua.

 

Jari-Matti Latvala

 

Un pilot de uzina Ford in continuare. Latvala ar trebui sa devina pilotul nr.1 incepand cu 2012, dar acest lucru ramane de vazut in functie de semnarea unui contract cu Ogier. Cei doi ar deveni cu siguranta o echipa de temut fiind cei mai rapizi piloti de pe scena Campionatului Mondial de Raliuri. Amandoi sunt tineri si agresivi. Cu siguranta va fi extraordinar sa-i urmarim!

 

Ogier pare sa fie putin mai cerebral, lucru care-l poate ruina pe Latvala. Finlandezul a dovedit in ultimele doua sezoane ca merita sa i se acorde sansa de a se lupta pentru titlul suprem; avandu-l coleg pe Ogier, lucrurile vor deveni mai complicate.

 

Daca Ogier pleaca la alta echipa decat Ford, Latvala ramane omul principal la Ford si va primi tot sprijinul echipei. In aceasta situatie, el trebuie considerat ca principal candidat la titlu in 2012!

 

Sebastien Loeb

 

Mai are contract cu Citroen pentru inca doi ani. Se va retrage probabil in prima zi dupa incheierea contractului. Daca nu va avea vreo scadere de forma foarte mare, va ramane pilotul nr.1 al francezilor. Daca Hirvonen ii va fi locotenent mai mult decat i-a fost Ogier in 2011, Loeb se indreapta cu pasi mari catre al noualea titlu.

  

Petter Solberg

 

Cred ca nu-l vom mai vedea pe Solberg concurand pe o masina aproape de uzina. Mutarea lui Mikko la Citroen ar putea lasa un loc pentru el la Ford, insa la fel de bine ar putea merge si la Volksvagen. Daca niciuna din aceste doua variante nu se va concretiza il vom vedea pe Petter din nou in cadrul propriei echipe sau nu-l vom mai vedea deloc !