In the zone

Cum e posibil ca dintr-o data, toti sa mearga incet si tu sa-i intreci cu masina cu care iti luai bataie la fiecare coasta? In motorsport nu exista minuni. Nu exista un Mike Powell care nu a sarit in viata lui mai mult de 8.40 m si dintr-o data, la Olimpiada sare 8.95. Cauzele unei performante neaspteptate sunt intotdeauna explicabile foarte clar. Si atunci, mister Mitrasca, ia spune-ne noua ce crezi tu ca s-a intamplat la Paltinis unde ai reusit locul opt la general?!

Sa o luam treptat. In primul rand a fost proba. Foarte frumoasa dar atat de denivelata incat era mult peste toleranta unei masini de circuit/coasta. Deja eram in avantaj. Suspensia de raliu de pe Ibiza a fost exact ce trebuia pentru o proba de raliu. In al doilea rand, a plouat toata ziua de vineri, pentru ca despre ea e vorba. Iar eu am avut gume noi de ploaie. Ma rog, aproape noi, dar erau crestate suplimentar ca sa degajeze apa mai bine.  Dupa aceea, coasta era una noua iar inainte de concurs am facut un milion de urcari.  Si nu in ultimul rand, masina era revizuita, verificata, ceea ce mi-a dat un plus de incredere. Ei bine, aici e schepsisul.  Increderea, starea de spirit.

 

Veneam dupa cateva etape mediocre si sufletul imi urla “ori te complaci in starea asta ori te mobilizezi si incerci sa faci si tu ceva!”. Iar lucrurile s-au potrivit. Pentru denivelari am avut suspensia moale, pentru ploaie, gume, pentru ceata, stiam proba de pe rost iar pentru viteza pe viraje, increderea ca mi-am facut toate temele si nu mai aveam nicio scuza. Presiunea in pneuri era destul de mare si cu toate ca ceilalalti au suplinit rigiditatea suspensiei prin presiunea mica in gume, eu am mers pe ideea mea. Se pare ca fara prea mult efort am gasit setarea perfecta. Si totusi, nu cred ca toate astea ar fi fost indeajuns. A mai fost un factor. In tenis si nu numai se numeste “the zone”. Cand unui jucator ii ies toate loviturile, toate aruncarile la cos, se spune ca este “in the zone”. Ei bine, eu am gasit zona asta exact la Paltinis.

 

Nu am mai fost concentrat si incrancenat. Nu am facut calcule si nu am cautat niciun viraj periculos. M-am uitat doar dupa locurile unde se poate merge plin. Si cu fiecare urcare scadeam timpii. Masina statea mai bine ca pe uscat.  Si ziua a trecut fara sa-mi dau seama. De obicei sunt foarte constient de fiecare minut care trece la curse. Nu mananc, nu sunt in apele mele, ma tot concentrez. Vineri, la Paltinis, am plutit.  Si am ajuns la finalul zilei ca si cum as fi condus pe autostrada. Probabil ca undeva concentrarea s-a produs dar eu nu am simtit-o. Duminica a fost cu totul altceva insa despre duminica prefer sa nu vorbesc.

 

Asadar, pe ploaie, cu gumele adecvate si masina setata (daca ai ce sa setezi), performanta depinde de un singur lucru. Your Spirit! 

15 thoughts on “In the zone”

  1. in primul rand, mike powell a sarit 8,95(record mondial) la campionatele mondiale din 1991, nu la olimpiada dar asta nu e subiectul discutiei. in completare la ce ai zis tu, merita adaugat ca ai castigat cu noroc la diesel vineri (daca nu crezi, studiaza cu atentie timpii de vineri din toate mansele cronometrate, inclusiv antrenamente) iar duminica ai pierdut si parca printre cei care au fost la start nu s-a numarat si ghisoi, etalonul tau in materie de masina diesel la coasta.

  2. Bai baiatule , tu nu ai treaba ? La orice articol de-al lui comentezi ca prostu' .
    Daca nici un articol nu iti place, poate nu esti tu target-ul acestui blog !

    1. citesc doar pt amuzament. daca tie ti se pare ca as comenta "ca prostu' " inseamna ca tu nu esti targetul comentariului meu. daca am sau nu treaba nu te priveste. Ma bucur ca pseudonimul meu te-a inspirat totusi 🙂

  3. Si uite asa iar imi vine cheful sa lasam posibilitatea de a comenta doar cu contul de Facebook. Ce zici Laurentiu, ar fi mai bine?

    1. poti sa faci cum consideri de cuviinta, doar tu esti cel ce taie si spanzura aici. Atat timp cat mi s-a cerut un nume si o adresa de mail, dau ce nume vreau iar adresa de mail e cea reala. nu numele ma impiedica sa comentez, sa stii. Dar nu mi-a cerut nimeni sa ma prezint. Sau daca am comentarii negative la adresa celui care scrie aici e musai sa se stie cine sunt?

  4. Draga James, toti am mers in mansele de concurs pe acelasi traseu. Nu a fost mai ud sau mai putina ceata pentru unii. Chiar mai mult, in a doua urcare de concurs am alunecat pe uleiul unei Mitsube care a ramas pe proba. Probabil ca Norris m-ar fi intrecut dar cei care nu au apucat sa urce in a doua mansa oricum erau in fata mea din prima de concurs. Ghisoi a lipsit, intr-adevar, si cred cu tarie ca ar fi facut un timp foarte bun pentru ca ii place ploaia. Totusi, timpii au fost cei care au fost si imi pare rau ca nu vezi un rezultat bun pentru mine. Motive de a vedea noroc, sansa intr-un rezultat intotdeauna se gaseste. Apreciez ca te uiti la rezultatele din manse si ca m-ai corectat cu Mondialele lui Powell. Mersi de comentariu, anyway!

    1. Norris? Chuck Norris? 😛
      Felicitari Andrei. Eu stiu de la curse, din sport in general, ca atunci cand iti imbunatatesti performanta de la un antrenament la altul se cheama ca evoluezi, iar cand incepe sa-ti scada inseamna ca fie ai obosit fie ti-ai pierdut concentrarea. Cand este in forma buna si-ti mai surad si astrele (asa printre nori) este normal sa faci performante. Sunt performantele de azi care te vor motiva maine sa iti pui din nou manusile si sa privesti fara sa clipesti mana ce-ti va arata din nou 5-4-3-2-1. Iar cand vei da drumul ambreiajului nu va mai exista niciun powell, norris, james sau tudor. Doar tu, Ruxi si asfaltul. Restul chiar nu conteaza. Sa fie sau nu hateri, prieteni, admiratori sau invidiosi. Sportul merge mai departe dupa aceleasi principii: citius, altius, fortius. Si pentru Mihai: cred ca ar fi bine sa se logheze lumea cu contul de fb, desi in unele situatii esti restrictionat de la munca sa poti semna cu fb-ul 😛

  5. Mihai, atat timp cat limbajul este decent nu cred ca merita sa ingradesti accesul nimanui … chiar daca este Gica contra …scuzati cacafonia 🙂

  6. Sorin? Stiu cativa pe care-i cheama asa 🙂 O sa ma chinui sa ghicesc acum….A comenta doar pe baza contului de FB nu inseamna a ingradi! Daca opream comenturile da! Sau daca ceream vreun CNP pentru a te putea inregistra…Nici eu nu suport ca cineva sa-mi editeze/stearga comentariile si m-am ferit cat s-a putut pana acum sa o facem aici. Bine…pe James il stiu asa ca din partea noastra poate sa zica ce vrea atata timp cat e decent si nu jigneste personal pe altii care comenteaza. Om vedea ce-om face…Seara buna

  7. Andrei, nu vad legatura cu Norris. N-am zis ca nu ai avut timpi buni, doar am zis ca ai castigat cu noroc vineri. Si duminica, cand ai pierdut, timpul a fost unul bun pt diesel, pt 2RM, pt H4 cu atat mai mult. Astept cu interes sa urmaresc timpii si la Rasnov.

  8. Cred ca ar fi pierdere sa dispara James de pe-aici….Provoaca mereu comentarii ceea ce foarte bine. Si ce valoare ar avea un text despre care toata lumea ar spune :da, asa e, da, esti cel mai , scrii frumos, etc! Deci, James sper sa fii mereu prezent. Eu te citesc cu interes!

  9. Ce zici Mihai? E din arta razboiului… 🙂 fa-ti din "dusman" un prieten… 🙂 .
    Daca, i-ai da un "microfon' si lui James??? Sa cante si el…poate are voce… :):):) ?????????????????????

  10. James nu are de ce sa-mi fie "dusman" sau cel putin eu nu cred asta 🙂 Cat despre portavoce…adresa de email este la contact in cazul in care aveti vreunul chef de ceva serios

Comments are closed.