Impresiile lui Marco Tempestini despre MINI John Cooper Works S 2000

Motorsportnews.ro :  Marco, ai luat startul la Tara Barsei in premiera pentru Romania cu o masina din clasa 2 ( S 2000 – 1.6 turbo). Ce poti sa ne spui despre MINI John Cooper Works S 2000 ?

 

Tempesta : Pot sa zic ca este o masina care se conduce frumos, are un ansamblu body/suspensie foarte bun, greutatile sunt foarte joase, din aceasta cauza pratic pilotezi pe bancheta din spate si jos de tot… Masina este foarte manevrabila si usor de controlat. Spatiul inauntru, daca te obisnuesti ca esti la nivelul pamentului, este destul de generos  si   vizibilitatea este buna, doar in aceleratie pe urcari este cam greu sa estimezi exact colturile masinii, dar cu obisnuinta asta sa rezolva. Masina are aproape 270 de cai putere, avand conform regulamentului un restrictor foarte mic de 30 de mm, din aceasta cauza si cuplul se termina foarte repede, plaja de utilizare fiind intre 3500 si 6000 rpm. Etajarea cutiei de viteze este bine facuta, cu treapta 6 mai lunga, sa poti sa prinzi viteze ridicate, varful este de 186 km/h, adica  suficient.

 

 

Motorsportnews.ro :  Esti deja la a doua participare alaturi de acest nou model. Cum se piloteaza in comparatie cu Peugeot-ul 207 S 2000 care are  un motor aspirat ?

 

Tempesta : Senzatile sunt mult mai distractive si sincere fata de un Super 2000 obisnuit dar din pacate nu mergem la spectacol ci mergem dupa timpi. Mai mult, in tarile unde este permis bioethanol-ul diferenta de putere este foarte  mare, si senzatia este ca masina nu inainteaza. Totul sa petrece foarte ok la nivel de senzatie dar esti cu cativa kilometri mai  lent intre un viraj si altul.

 

 

Motorsportnews.ro : In comunicatul dupa raliu spuneai despre o diferenta de putere intre MINI si masinile de clasa 3.  Poti sa ne explici mai multe ?

 

Tempesta : Nu sunt multe de explicat, MINI S 2000 are cu 70 de cai putere mai putin decat MINI cunoscut de toti pasionatii, modelul WRC, si are o turbina un pic mai mica, si volanta mai grea. Asta inseamna mult mai putin cuplu in partea de sus a plajei de turatii. In partea de jos datorita restrictorului foarte mic are un cuplu mai mult decat suficient . Clasa 3 alimentata cu bioethanol  dezvolta intre 295 si 300 de cp…cred ca nu trebuie mai multe cuvinte…si asta nu zic eu, sunt date foarte usor de controlat!!! Eu am crezut si inca cred ca cu un set-up  potrivit si un traseu mai putin rapid, MINI poate sa faca fata, dar clar trebuie facute multe teste si probabil in Romania investitia nu este profitabila. Doar daca Prodrive ar accepta sa faca un  mapping cu bioethanol probabil masina ar putea sa se bata sau poate sa fie si avantajata in lupta pentru victorie.

 

 

Motorsportnews.ro : Poate fi MINI John Cooper Works S 2000 urmatoarea masina pe care vei concura in mod regulat?

 

Tempesta : In acest moment nu pot sa iti dau un raspuns “sincer”, repet daca Prodrive ar implementa bioethanolul nu vad imposibila utilizarea ei in 2012, dar asta depinde de multe chestii. Mie mi-a placut masina, nu mi-au placut timpii si cred ca daca nu se mareste puterea costul ei nu se justifica ! Sunt de acord ca este “frumoasa” ( eu o gasesc  fermecatoare, ca de frumoasa….cred ca din punct de vedere estetic este anti-masina de cursa  🙂  ) suna foarte interesant, si sta bine pe drum dar la raliuri timpul este stapanul !!!

 

 

Motorsportnews.ro : Cum ti s-a parut superspeciala de la Bucuresti ? Dar probele de a doua zi? Este benefic acest format al raliului ?

 

Tempesta : Sa fim la Bucuresti este important pentru imagine si marketing, astfel ca aspectul sportiv trece un pic in planul secund la fel ca si traseul de la Ciolpani.  Superspeciala poate sa fie mult mai interesanta si distractiva dar in Italia avem o zicala care zice ca “cine se multumeste cu putin are de castigat”  asa ca putea sa fie mult mai rau dar nu a fost asa ca a fost bine !!!

 

 

Motorsportnews.ro :  Ai fost nevoit sa renunti la etapa de IRC din Ungaria datorita problemelor tehnice ale Peugeot-ului care nu au putut fi  remediate la timp. Cu ce masina vei lua startul la Iasi ? Dar la Novorossiysk Rally of Russia?

 

Tempesta : Este foarte probabil ca pentru Iasi, unde traseul este foarte rapid, sa fiu la start cu o masina din clasa 3 “bioethanolizata”, insa  pentru Rusia si Bacau inca nu stiu dar cred ca in maxim o saptamana ne vom decide. In acest moment lupta pentru locul 2 si 3 este inca deschisa asa ca trebuie sa ne gandim bine la ce facem ! Locul unul este deja dat  pentu mine si este meritat din partea lui “Avatar”. Sper sa nu sa fie asa de ghinionist in ultimele doua etape  sa-l piarda !

MINI JCW S2000 in Romania from Laviniu Lazar on Vimeo.