Un record pentru Romania

  • La Raliul Aradului s-au inscris 95 de echipaje, record pentru cursele automobilistice organizate in Romania in ultimii 20 de ani
  • Totul este pregatit de start
  • Rugaminte pentru fani
  • Ungurii vin cu tot ce au mai bun
  • Si ai nostri sunt toti

 

 

Inscrierile pentru editia 2011 a Raliului Aradului s-au terminat si, fara doar si poate, se poate spune ca este un nou record de participare stabilit in automobilismul romanesc post decembrist. Si asta pentru ca Aradul „bifeaza” in Romania si Ungaria, fiind etapa oficiala in ambele tari. Ar mai trebui sa vina doar cativa piloti din fostele „tari socialiste si prietene”, pentru a putea spune ca am vedea, din nou, un Raliu al Romaniei de prin anii ’80. Ar diferi doar bolizii si, eventual, peisajul. Nu de alta, dar de pe acele vremuri nu a mai fost un raliu in Romania care sa se apropie de suta de participanti. Oricum, aceasta cifra, 95, nu este batuta in cuie, pentru ca echipajele se mai pot inscrie pana la verificarile tehice si administrative. Asa ca mai sunt doar 5 „pasi” pentru a se atinge suta.

 

 

Va fi un raliu dificil, obositor, poate, pentru iubitorii automobilismului care vor merge pe probele speciale, dar, in mod sigur, efortul merita. Nu in fiecare zi avem sansa sa vedem la lucru cele mai bune echipaje din Romania si Ungaria, care se vor afla in lupta cu secundele, pe macadamul din jurul Aradului.

 

 

Comisia mixta formata din specialisti ai celor doua federatii automobilistice a inspectat probele speciale pe care se va desfasura raliul si totul a fost in regula. Probele speciale, in mare, sunt aceleasi ca si anul trecut, cu tot cu celebra saritoare unde Bogdan Nastase a stabilit recordul pentru cea mai lunga saritura a sezonului, dar a si plecat doar cu cheile si talonul Loganului in buzunar. Modificarea fata de anul trecut este ca a fost inlocuita ultima proba speciala (care aducea mai mult a aeroport) a „Buclei Mici”, cu alta, care va inaugura ziua de sambata, mult mai tehnica si mai spectaculoasa. Alta schimbare este superspeciala, care se va desfasura pe kartodrom, jumatate pe asfalt si jumatate pe macadm, unde a fost montata o… saritoare. Daca e spectacol, atunci sa fie total!

 

 

Si o rugaminte pentru spectatorii ce vor merge pe probele speciale: Daca ati ajuns sa vedeti evolutiile pilotilor pe viu, atunci cel mai bine ar fi sa ii si respectati. Adica sa aveti rabdare, sa lasati masinile si motocicletele pe margine si sa intrati pe proba speciala abia dupa ce au trecut toti concurentii (lucru anuntat de trecerea masinii de “deschidere”, cu girofar). Asa este cel mai bine pentru toata lumea.

 

 

Raliul Aradului va conta pentru Campionatele Romaniei si Ungariei si se vor intocmi clasamente separate. Astfel, romanii vor puncta doar pentru Campionatul National de Raliuri-Dunlop, respectiv Campionatul de Rally Sprint, in timp ce vecinii nostrii vor puncta pentru Campionatul Ungariei, prima liga (34 de echipaje) si pentru liga secunda (15 echipaje). Totusi, va fi alcatuit si un clasament comun, doar pentru primii trei, castigatorul urmand sa primeasca Marele Premiu al Aradului, oferit de Primaria Arad. Totusi, in mod sigur, va exista, neoficial, si un clasament “Open” al raliului, unde se va vedea exact care sunt diferentele intre pilotii din cele doua tari.

 

 

Ungurii vin la Arad cu tot ce au mai bun la ora actuala, mai ales ca etapa romaneasca este penultima din campionatul maghiar. Si pentru ei fiecare secunda conteaza, mai ales ca lupta este departe de a se fi terminat, iar atunci cand se trage linia fiecare punct va conta. Primul in Ungaria este Kazar Miklos, care merge pe un Mitsubishi Lancer Evo IX. La start va fi si campionul en-titre, al doilea acum la general, ASI (Ashenbrenner Gyorgy pe numele complet), care a obtinut cel mai bun rezultat in Catalunia, in WRC, etapa la care a participat si Edwin Keleti, unde maghiarul a terminat al doilea la grupa N, fiind invins doar de Skoda S2000 a lui Eyvind Brynilsen, si pe 15 la general. ASI are la dispozitie tot un Lancer Evo IX, dar in varianta R4. Alti piloti de urmarit sunt Herczig Norbert (Skoda Fabia S2000), ifj. Tóth János (Peugeot 207 S2000),  Kakuszi Zsolt (Ford Fiesta S2000 – masina care nu a mai fost vazuta in Romania) si mai vechea cunostinta a romanilor, Spitzmuller Csaba – castigator al Raliului Tirgu Mures in 2010. Nu lipseste nici Bútor Róbert (Peugeot 207 S2000), caruia i-a luat foc masina in ultima etapa a Campionatului Ungariei, Veszprem Rallye.

 

 

 

Nu lipseste nicio vedeta de la start. S-au inscris toti, pentru ca lupta pentru titlu este mai acerba ca niciodata si, mai mult, sunt mari sanse ca, dupa 3 ani, un roman sa castige titlul national. Ca o fi Dan Girtofan, Vali Porcisteanu sau Bogdan Marisca, asta nu mai conteaza. Important este ca macar unul dintre ei sa tina pana la final si sa se incununeze campion. La panda, evident, sta Gergo Szabo, care, desi nu a facut un sezon stralucit, mai are la dispozitie patru etape in care poate schimba multe. Nici sansele lui Tempesta nu sunt de neglijat, mai ales ca italianul stie sa adune bob cu bob punctele ce ii vor oferi o zestre, poate de campion, la final. Asa ca Raliul de la Arad are toate ingredientele pentru a fi o cursa de povestit nepotilor, iar acest lucru nu poate decat sa-I bucure pe iubitorii automobilismului din Romania.

 

Descarca :

Lista de inscrieri