S-a spart ghinionul?

  • Doua echipaje NRA pe podium la Targu Mures
  • Tempesta a terminat raliul pe locul secund
  • Marisca devine liderul campionatului

Doua echipaje Napoca Rally Academy  au urcat pe podium la finalul Raliului Targu Mures, care s-a desfasurat vineri si sambata (6-7 mai): echipajul Tempesta/Dorin Pulpea a ocupat locul doi, in timp ce Bogdan Marisca si Sebastian Itu au terminat pe a treia pozitie in clasamentul general al competitiei.

Pentru Tempesta si Dorin rezultatul este cu atat mai important cu cat vine in urma unei perioade de ghinioane si rezultate negative in competitia interna, perioada care a inceput in 2010 tot la Targu Mures. De aceasta data, echipajul Napoca Rally Academy a avut parte de o cursa buna, cu doua time-scratch-uri pe probele speciale, dupa o alegere corecta a pneurilor in conditiile unor schimbari extreme ale vremii.

 

In super-speciala “Serpentina” desfasurata vineri seara (proba in care a abandonat anul trecut) Tempesta nu a fortat de aceasta data, obtinand al 8-lea timp, la 4,2 secunde de lider.  Sambata, desi a fost unul dintre putinii concurenti care a decis sa nu alerge pe slick-uri, pilotul Napoca Rally Academy a fost surprins la randul sau de ploaia si ninsoarea violente care au inceput brusc inainte de startul pe proba speciala 2, “Praid”, prima a zilei de sambata. Tempesta pierde 23 de secunde pe cei 28,8 kilometri, apoi castiga urmatoarele doua probe din bucla, “Suseni” si “Lupeni”, recuperand aproximativ 8 secunde. Dupa decizia oficialilor cursei de a anula in totalitate ce-a de-a doua bucla din motive de securitate portiuni din cele trei probe fiind acoperite de un strat consistent de  zapada, a mai ramas de disputat doar ultima speciala a raliului, o noua trecere pe “Serpentina”, proba-spectacol de 1,6 kilometri din centrul orasului. Pilotul Napoca Rally Academy obtine un timp cu peste 3 secunde mai bun decat in seara precedenta si termina raliul pe un loc secund care-i readuce optimismul in ceea ce priveste sezonul 2011: “Se pare ca s-a spart ghinionul! A fost un raliu care nu mi-a placut deloc: am avut parte de  vreme extrema, raliul a fost scurtat si am alergat cu cauciucuri nepotrivite. Chiar daca am ales pneurile ceva mai bine decat multi alti concurenti, tot nepotrivite au fost pentru aceste conditii. Ma bucur insa ca am ajuns la final si ca am si castigat cateva probe. Cum am spus, lantul ghinioanelor a inceput anul trecut la Targu Mures, sper ca acest rezultat sa insemne ca acest lant s-a rupt tot aici, la Targu Mures. Mergem la Cluj, la urmatoarea etapa, sa castigam!, a declarat Tempesta la finalul Raliului Targu Mures.

Pentru echipajul Bogdan Marisca/ Sebastian Itu, lucrurile s-au petrecut oarecum invers: ei au avut o evolutie foarte buna in super-speciala de deschidere a raliului, au obtinut al doilea timp al probei, dar sambata au inceput problemele inca din prima speciala. Ninsoarea i-a prins cu pneurile dar si cu setarile suspensiei pentru asfalt uscat, astfel incat au avut parte de o usoara iesire in decor pe prima proba a zilei ,“Praid”, pe care au pierdut peste 41 de secunde si au continuat sa piarda timp pretios si pe probele “Suseni”si “Lupeni”, incheind bucla pe pozitia a 4 a clasamentului general, la 6 zecimi de podium. In cele din urma, Bogdan reuseste o noua evolutie foarte buna pe super-speciala “Serpentina”, ultima proba a raliului, pe care obtine din nou al doilea timp si incheie in-extremis Raliul Targu Mures pe locul trei, rezultat care-l plaseaza in fruntea clasamentului general al campionatului.Cred ca a fost una dintre cele mai urate curse la care am participat vreodata. In primul rand din cauza noastra, pentru ca am ales prost cauciucurile, pentru ca nu am reusit sa setam suspensia si am prins, cu setarile de asfalt uscat, una dintre cele mai urate schimbari de vreme de care am avut parte. Dupa cat de defensivi am fost la Brasov, aici am incercat o alta abordare si am decis sa plecam pe slick-uri, chiar daca era innorat. Ei bine, totul s-a transformat intr-un dezastru. Pe prima proba am avut noroc ca am iesit in decor pe un viraj lent, nu am lovit masina si am putut reveni pe drum, pierzand doar vreo zece secunde, dar am avut senzatii si trairi pe care nu le-am mai experimentat de cand concurez, am avut momemnte cand nu-mi doream sa fiu in masina! Pentru ca nu se mai punea problema cine merge mai tare si cine merge mai incet ci doar cine supravietuieste. Finalmente am reusit un loc trei, statistic este un rezultat bun, suntem lideri in campionat, dar nu am avut o evolutie care sa ne bucure si mai avem mult de lucrat”, a spus Bogdan Marisca.

 

Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri “Dunlop” va avea loc la Cluj  in ultimul week-end din luna mai.

 

Andi Hutanu