Concurentul 44 într-un decor de gală

Sinaia, localitate catalogată încă drept perla turismului montan românesc a fost timp de două zile leagănul cailor… putere. Cea de-a cincea etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop a transformat stațiunea de pe Valea Prahovei în “Perla Motorsportului din România”, cel puțin pentru un weekend. Într-un decor cu accente burgheze, Adi Iliescu a bifat încă o evoluție foarte bună în scurta, dar frumoasa carieră de pilot.

 Adi Iliescu sinaia 2013

Cu mai puțin de o lună până la momentul în care va alinia 17 lumânări pe tortul aniversar, Adi Iliescu s-a înarmat cu toate cele necesare și a pornit spre Sinaia pentru o etapă de coastă dragă lui, cel puțin din prisma faptului că acolo a avut loc, acum aproape un an, prima “întâlnire” cu actualul automobil de competiție, Renault Clio RS de Grupa A, Clasă 2. Dacă lunile scurse de la primul “dans” la volanul lui Clio au însemnat o revizuire completă a acestuia și alte setări de competiție, pentru Adi au însemnat progrese vizibile făcute în arta pilotajului.

 

Weekend-ul competițional de la Sinaia s-a desfășurat pe celebrul principiu “de la extaz la agonie” și viceversa. Sâmbătă a fost o zi cu urmări pozitive, în care tânărul pilot s-a reacomodat cu ritmul competițional după ce, din motive școlare, nu a putut bifa și etapa de la Reșița. Alt aspect urmărit de Adi a fost exersarea comunicării cu navigatorul, în perspectiva etapelor de raliu la care urmează să participe în viitorul apropiat.

 

Ziua de sâmbătă o trec cu plus în calendar. Totul a mers foarte bine pentru mine. Sigur că era loc și de mai bine, dar una peste alta sunt mulțumit de cum merge mașina, de cum mi-au pregătit-o băieții, de cum s-a comportat ea, de cum am pilotat eu. Am exersat și tehnica de pilotaj specifică raliurilor, cu navigator, pentru că sper să reușesc să găsesc resursele necesare pentru cel puțin o etapă de campionat național până la sfârșitul acestui an sportiv. Sunt mulțumit cum au decurs lucrurile și mă simt pregătit pentru încă un pas important în cariera mea“, a precizat Adi Iliescu.

 

Duminică au existat mai multe momente de agonie, tocmai pentru a fi asigurate și sarea și piperul unui astfel de concurs. În antrenamentele libere (manșele de recunoaștere de dimineață) Adi a sesizat o întrerupere ciudată a motorului Renault. Alertat de numulțumirile juniorului, Sorin Iliescu, tatăl lui Adi, a reușit împreună cu băieții care s-au ocupat de asistența tehnică să descopere problema: o prindere a motorului cedase, iar de la trepidațiile sale se producea întreruperea unor fire, funcționarea corespunzătoare a motorului având astfel de suferit.

 

Odată rezolvată problema în timp record, Adi a putut lua startul în prima manșă de concurs, dar tensiunea cumulată până la start și-a spus cuvântul, o dublă schimbare greșită de treaptă penalizându-l cu câteva secunde pe tânărul pilot de un rezultat mare. A doua manșă s-a desfășurat pe o suprafață de rulare ce începea să se umezească în urma capriciilor vremii. Avântul și entuziasmul specific vârstei au împins lucrurile prea departe într-un viraj. În încercarea de a recupera cele 3 sutimi de secundă care-l despărțeau de locul doi al clasamentului A2, o frânare întârziată a dezechilibrat automobilul, acesta glisând violent și “salutând” inopinat un parapet de pe margine.

 Adi Iliescu sinaia

Chiar dacă mașina a fost ușor șifonată, Adi a reuși să-și păstreze cumpătul și să ajungă la finalul concursului. Incidentul a contat în economia cursei, tânărul reușind doar o clasare pe locul 5 al Clasei 2, Grupa A, un loc 16 în clasamentul general al Grupei A și locul 53 în clasamentul Open (din aproape 90 de participanți). Obișnuit cu prima poziție în clasamentul juniorilor, Iliescu jr., cel mai tânăr pilot aliniat la start, a trebuit să se mulțumească de această dată doar cu poziția a patra.

 

Ca rezultat sunt nemulțumit, mai ales că aș fi putut ocupa chiar un loc pe podium la A2. Dar trecând peste timpul efectiv obținut, sunt mulțumit de evoluție! În primul rând de mașină, dar și de mine. Sunt mulțumit pentru că dacă n-aș fi ratat schimbările de treaptă din prima manșă și dacă aș fi fost o idee mai cerebral pe frânarea greșită din a doua manșă de concurs, am fi discutat de pe alte poziții acum. Dar mă încântă faptul că, spun eu, am învățat ce trebuie din experiența Trofeul Sinaia 2013. Le mulțumesc tuturor celor care au contribuit la acest rezultat, băieților care au reușit în timp record să remedieze defecțiunea de duminică și tatălui meu care a demarat deja lucrările de reparație a Clio-ului. Aștept cu nerăbdare etapele următoare, pentru a-mi mai spăla din păcate și pentru a urca cât mai sus în clasamente“, a concluzionat pilotul de 16 ani.

 

Credit foto: Sorin Pop, Mihaela Pop (RallyZoom.ro)