Desfăşurat în zilele de 15 şi 16 octombrie pe Drumul Poienii, unul dintre cele mai frumoase trasee automobilistice din România, Trofeul Opel a pus punct final ediţiei 2016 a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă Dunlop. Dacă prima zi a întrecerii a avut parte de soare şi o suprafaţă de rulare uscată, ploaia ce şi-a făcut apariţia în repetate rânduri în timpul manşelor de concurs de duminică a adus provocări suplimentare celor 81 de concurenţi aflaţi la start şi a furnizat un clasament final cu surprize. Învingător a ieşit Lucian Răduţ iar podiumul final a fost completat de Cornel Gardean şi Adi Iliescu.
Ambele zile ale întrecerii au început cu manşe de recunoaşteri în care concurenţii se (re)adaptau la cei 5 km ai traseului dintre Braşov şi Poiana Braşov şi puteau să încerce diverse reglaje ale maşinilor de concurs. Sâmbătă după-amiază au fost programate două runde de antrenamente, în urmă cărora a fost stabilită şi ordinea de start pentru cele două manşe de concurs de a doua zi. Lucian Răduţ a obţinut cel mai bun timp al weekendului pe ultima urcare de sâmbătă, oprind cronometrul la 2m19.934s. La volanul maşinii cu care a luat startul în etapa europeană din Croaţia şi în FIA Hill Climb Masters din Cehia, un Mitsubishi Lancer EVO VIII, Lucian Răduţ a mers fără greşeală în concursul de duminică obţinând victoria. “Mi-a plăcut foarte mult acestă etapă. Mi-a plăcut vremea, spectacolul şi publicul de pe margine. Am avut parte de un sezon foarte greu, aşa că rezultatul final este peste aşteptările mele.” a declarat Lucian Răduţ după festivitatea de premiere.
Deşi a mai fost prezent doar la o etapă în această ediţie de campionat, Cornel Gardean (Subaru Impreza) a ţinut să ia startul la runda finală de la Braşov unde încheiat pe un excelent loc doi. Total neaşteptat, podiumul clasamentului general a fost completat de Adi Iliescu, care a pilotat un Mitsubishi Lancer EVO VII de grupa A. “Este primul meu podium în clasamentul general. Este un sentiment unic care, cu siguranţă, va rămâne în memoria mea toată viaţă. Nu mă aşteptăm la asemenea rezultat după prima urcare de concurs, atunci când am ales greşit cauciucurile.” a spus Adi iliescu la finalul cursei.
Lider al clasamentului general încă de la începutul acestei veri, Bogdan Cuzma (Mitsubishi Lancer EVO IX), a obţinut cel de-al doilea timp al primei manşe de concurs şi a ales să nu realizeze urcarea finală, punctele obţinute fiindu-i suficiente pentru a-şi trece în palmares primul titlu naţional absolut la viteză în coasta. “La începutul sezonului nu mă gândeam deloc la titlul absolut. Speram ca în acest an să bifez câteva podiumuri şi să mă obişnuiesc cu noua maşină. Acum sunt extrem de încântat că am ajuns până aici.” a declarat Bogdan Cuzma la finalul Trofeului Opel.
Aflat la prima participare într-o etapă din campionatul românesc, bulgarul Hristo Manolov (Mitsubishi Lancer Evo VIII) a încheiat Trofeul Opel pe a patra poziţie, înaintea lui Călin Manitiu (Subaru Impreza). Cu locul 5 în clasamentul general, Manitiu a câştigat unul dintre cele mai aşteptate dueluri ale finalului de sezon, cel din fruntea grupei N, unde a reuşit să îl învingă pe Alexandru Mitroi (Mitsubishi Lancer EVO X). Mitroi a obţinut al doilea loc la grupă şi locul 8 “la general”. Lui Armando Battocchi (Ferrari 458 Challenge) i-a revenit al şaselea loc al clasamentului general şi primul al categoriei 2 Roţi Motrice (GT). În ambele clasamente, Battocchi a fost urmat de Alex Mirea (BMW E346 SPF). Gabriel Ene (Honda Civic Type R) s-a clasat al nouălea în clasamentul general şi a câştigat categoria maşinilor cu două roţi motrice (sub 3500cc). Podiumul 2WD a fost completat de doi piloţi debutanţi, Elias-Julian (Renault Clio) şi Marius Nopcea (Honda Civic EG6), Andrei Şerban (Skoda Fabia) obţinând doar cel de-al patrulea timp.
Având parte de probleme tehnice pe parcursul întregului weekend, Ovidiu Zaberca (Mitsubishi Lancer EVO VIII) a încheiat Troefeul Opel doar pe a zecea poziţie. Unul dintre favoriţii la victorie, multiplul campion al campionatului croat, Istvan Kavecz (BMW M3), a făcut o greşeală în prima manşă de concurs, ieşind în decor. Deşi a revenit pe traseu, timpul său final a avut mult de suferit, nefiindu-i suficient pentru a se clasa în primii zece. Şi Daniel Onoriu (Mitsubishi Lancer EVO VI) a avut parte de ghinion, pilotul bucureştean fiind nevoit să abandoneze din cauza problemelor tehnice ale maşinii sale.
În clasamentul grupei A, Adi Iliescu a fost urmat la mare distanţă de alţi trei piloţi ai unor Mitsubishi Lancer EVO, pilotul brasovean de raliu Manu Mihalache, Bogdan Ungureanu şi Ciprian Ciobotariu. Cătălin Cedric Ghigea (Alfa Romeo Alfetta) a câştigat întrecerea istoricelor, devansându-i pe Dorin Alexandrescu (Volkswagen Golf GTI) şi Costin Ganescu (Fiat X1/9).
Opel a fost partener oficial al evenimentului. Trofeul Opel a fost susţinut de Consiliul Local şi Primăria Braşov şi s-a desfăşurat sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Evenimentul a fost organizat de Auto Blic şi AMC Racing, cu sprijinul Serviciilor de Poliţie Rutiere Braşov, al Poliţiei Locale Braşov, al Brigăzii de Jandarmi Mobilă Braşov, al Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Braşov şi al Regiei Autonome de Transport Braşov. Asistenţa medicală a fost asigurată de Apel One Med.
Trofeul Opel a fost susţinut de partenerii Pro-X, Braiconf, GPR, Auto GPL F-ATI, Coresi Shopping Resort, ZIZIN, Comprest. Partenerul logistici şi tehnici: Cyclon Motorsport şi Turbocar Serv. Parteneri media: KISS FM, NewsBV.ro, Zile şi Nopţi, Autorally.ro, RTT, Metropola, Preţul Zilei, Brasov TV.