50.000 km de teste

Duminica s-a incheiat cel de-al treilea, si totodata ultimul test oficial, dinaintea startului unui nou sezon in Formula1. In ultimul test ce a avut loc la Barcelona echipele si-au concentrat atentia pe strategia de cursa in ceea ce priveste pneurile. In total, la cele trei sesiuni oficiale de teste din acest an, anvelopele Pirelli au parcurs aproape 50.000 kilometri de teste.

 

La Barcelona – in ultimele patru zile de teste – echipele au parcurs in total 16.775 kilometri, adica 3.674 tururi, cel mai rapid fiind Kimi Raikkonen, pilotul echipei Lotus, care a parcurs un tur de circuit, cu pneurile P Zero Galbene de compozitie soft, cu timpul de 1m:22,030 secunde. Timpul sau a fost mai bun cu trei zecimi de secunda decat cel stabilit in prima sesiune de teste de la Barcelona din acest an. Echipele au testat diversi parametri in cadrul acestei ultime sesiuni oficiale inaintea startului de sezon, ceea ce face dificila o comparatie directa intre echipe. Majoritatea echipelor s-au concetrat acum pe pregatirea primei curse din 2012.

 

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, declara: „Echipele si noi am incercat sa adunam cat mai multe informatii posibil pentru prima cursa din acest sezon. Echipele au parcurs mai multe tururi cu fiecare compozitie si au simulat situatii de cursa. Accentul s-a pus in special pe anvelopele P Zero Galbene, soft, si P Zero Albe, medium, nominalizate pentru prima cursa, dar a fost perfect pentru ca am reusit sa testam si pneurile intermediare si cele de ploaie in ziua a treia. Echipele au adunat informatii importante despre modul cum se comporta pneurile noastre atat cu rezervoarele pline, cat si mai goale, ceea ce este crucial pentru strategia de cursa. Feedback-ul pe care l-am primit este unul foarte pozitiv. Pilotii sunt incantati de aderenta pe care o genereaza noile pneuri, mai buna decat anul trecut, si sunt multumiti ca anvelopele au acum un comportament mai linear si mai previzibil. Insa oricat de mult ai testa nu poti inlocui cu adevarat conditiile de cursa si tocmai de aceea vom vedea situatia reala doar in  Australia

 

TOP 3 TIMPI INREGISTRATI:

 

Ziua 1

1. Grosjean                 1’23″252  – cu pneuri de compozitie soft noi

2. Button                      1’23″510 – cu pneuri de compozitie soft noi

3. Perez                       1’23″820 – cu pneuri de compozitie medium noi

 

Ziua 2

1. Grosjean                 1’22’’614 – cu pneuri de compozitie soft noi

2. Vergne                    1’23’’126 – cu pneuri de compozitie soft noi

3. Vettel                       1’23’’361 – cu pneuri de compozitie medium noi

 

Ziua 3

1. Perez                       1’22’’094 – cu pneuri de compozitie soft noi

2. Button                      1’22’’103 – cu pneuri de compozitie soft noi

3. Ricciardo                 1’22’’155 – cu pneuri de compozitie supersoft noi

 

Ziua 4

1. Raikkonen              1’22″030 – cu pneuri de compozitie soft noi

2. Alonso                    1’22″250 – cu pneuri de compozitie soft noi

3. Senna                     1’22″296 – cu pneuri de compozitie soft noi