Publicitate

Sesiunea de teste de 12 ore organizată de Pirelli pe circuitul Yas Marina. Sesiunea s-a derulat fără întrerupere pe întreaga durată a zilei, pe o vreme frumoasă și temperaturi ce au pornit de la 24 de grade Celsius (35 grade Celsius la nivelul asfaltului) și au atins 28 de grade, respective 40 de grade la ora prânzului. Stoffel Vandoorne a reușit cel mai bun timp la finalul sesiunii, care a început cu toți piloții rulând câteva tururi pe pneurile de bază pentru a-și verifica set-up ul mașinilor și utilizând pneurile P Zero Roșu supersoft, respectiv P Zero Galben, Soft: pneurile nominalizate pentru Abu Dhabi Grand Prix weekendul trecut.

Pirelli F1 Tires

Testele cu pneurile prototip (noua compoziție ultrasoft și noua construcție a slickurilor pentru față și spate) a început după mai bine de o oră și jumătate de la startul testelor. Echipele au testat câteva potențiale variațiuni ale noului pneu cu compoziție ultrasoft, din care se va face ulterior selecția finală. Pneurile prototip nu au fost marcate cu nicio culoare sau alte marcaje vizibile, în timp ce pneurile de bază au avut culorile obișnuite pe flancuri.

 

Testul a fost „orb”: niciun pilot sau echipă neștiind ce fel de specificație de pneu testează. Pe parcursul sesiunii, echipelor nu li s-a permis să testeze noi componenete sau să schimbe vreo componentă la mașină, atenția fiind asupra pneurilor. Cu suprafața sa netedă, temperaturile ridicate și o mare varietate de viraje tehnice, Abu Dhabi a fost locația perfectă în care să se poată evalua cele mai importante aspect ale comportamentului pneurilor.

 

Sesiunea a început la ora locală 9 și s-a desfășurat până aproape de ora 21.00 fără întrerupere. Acesta a devenit astfel cel mai lung test de grup de o zi în Formula 1 din istorie.

 

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport:Am avut o singură posibilitate când s-a pus problema de a testa pneurile pentru sezonul viitor și suntem satisfăcuți de ceea ce am obținut în urma acestui test, chiar dacă nu am analizat încă toate datele în întregime. Am testat diferite versiuni ale  noii compoziții ultrasoft pentru 2016, care a reprezentat una dintre țintele acestui test. Scopul introducerii pneurilor ultrasoft din 2016 este de a avea o compoziție mai moale (soft) și mai bine concepută pentru circuitele stradale: cu performanțe mai bune decât ultima variantă de pneu supersoft și cu o degradare mai rapidă, în scopul de a permite echipelor să abibă o abordare mult mai agresivă a strategiilor în cursă. Dacă aceasta va genera mai multe opriri sau orice altă strategie diferită este prea devreme să vorbim acum. Vom analiza în întregime datele și telemetria de îndată ce ne vom întoarce la bază. Dar se pare că ne îndreptăm în direcția cea bună: cu siguranță penurile ultrasoft vor oferi mai multe posibilități pentru anumite curse.

 

Au fost de asemenea testate câteva construcții diferite pentru pneurile față și spate.

Cei mai buni timpi ai zilei:

 

Pilot

Echipă

Timp

Tururi

Vandoorne

McLaren

1m44.103s

99

Raikkonen

Ferrari

1m44.456s

56

Ericsson

Sauber

1m44.480s

50

J. Palmer

Lotus

1m44.568s

90

Vettel

Ferrari

1m44.940s

56

Wehrlein

Mercedes

1m45.605s

107

Ricciardo

Red Bull

1m45.805s

57

Verstappen

Toro Rosso

1m45.849s

54

Hulkenberg

Force India

1m45.852s

71

Bottas

Williams

1m45.940s

103

Kvyat

Red Bull

1m46.309s

48

Sainz Jr.

Toro Rosso

1m46.995s

56

Fong

Sauber

1m48.439s

57

Celis Jr

Force India

1m48.545s

65

Haryanto

Manor

1m49.593s

56

King

Manor

1m49.661s

59

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro