Marele Premiu al Franței – Avancronica Pirelli

Marele Premiu al Franței ce se desfășoară pe circuitul Paul Ricard în apropierea Marsiliei se derulează pentru a doua oară, aici, de la reintroducerea sa în calendarul F1, anul trecut. Pirelli va aduce compoziția C2 ca fiind hard, C3 ca medium și C4 ca soft: aceeași nominalizare ca și în Australia, China și Azerbaijan. Franța, urmata de Austria săpămâna viitoare, marchează primul set de curse din cinci care se desfășoară concomitent la distanță de o săptămână.

  • De anul trecut circuitul a fost extensiv reasfaltat în aproape toate virajele – aproximativ o treime de tur – are asfalt nou. Acesta are o specificație similar cu asflatul existent, ceea ce ar putea oferi o suprafața consistentă pe întregul tur.
  • Asfaltul este destul de neted, ceea ce înseamnă că degradarea va fi în general redusă. Vremea caldă prezentă în această perioadă în sudul Franție ar putea contribui la o anume degradare termică.
  • Circuitul Paul Ricard se rezumă mai mult la forțele laterale decât la tracțiune și frânare. Aceasta ar putea ușura găsirea echilibrului între temperaturile pneurilor față și spate, fiind și câteva zone de frânare puternică.
  • Virajul 13 al circuitului are a doua cea mai ridicată solicitare din punctul de vedere al energiei transmise pneurilor după Virajul 1 din China.
  • O singură oprire a reprezentat strategia câștigătoare anul trecut, utilizată de cei mai mulți dintre concurenți. Strategia în 2018 a fost influențată de apariția prematură a safety-car-ului, care a ieșit imediat după primul tur și a rulat alte cinci.
  • Cu un total de 5,8km, acesta are unul dintre cele mai lungi tururi de circuit, cu un număr ridicat de posibilități pentru depășire.

 

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING: „Alegerea noastră pentru acest weekend este ceva mai conservatoare, decât cea din 2018 cu soft, supersoft și ultrasoft pe care le-am adus atunci în Franța, supersoft ne mai fiind acum în gamă. În mod corespunzător, piloții ar trebui să poate forța permanent de la stratul și până la finalul fiecărui stint. Alături de Barcelona și Silverstone, am utilizat anul trecut în Franța pneuri mai subțiri, astfel că putem face o comparație directă vizavi de modul cum au evoluat mașinile față de 2018. Deși o mare parte a circuitului a fost reasfaltat, acest lucru nu va afecta calitățile pistei. Cum este abia a doua oară pe acest circuit, echipele nu au foarte multe date de comparat, așa că vor fi multe de învățat. Am utilizat deja acest circuit pentru teste anul acesta, dar într-o configurație mai scurtă a pistei, nu în cea de grand prix.”

ALTE NOUTĂȚI PIRELLI

  • Marele Premiu al Franței este o altă cursă unde Pirelli este sponsor principal, același lucru fiind valabil și în Canada.
  • Spre deosebire de cursele recente, primele trei echipe au făcut aproape aceeași selecție a seturilor de pneuri. Singura excepție este pilotul Red Bull, Max Verstappen care a ales un set suplimentar de medium față de rivalii săi. General vorbind, accentul se pnune pe pneul roșu soft.
  • Formula 2 revine alături de Formula 1 în Franța, weekend-ul acesta. Primul test cu pneurile pe 18 inch de Formula 2 va avea loc în această săptămână în Spania, după shakedown-ul de la Mugello de luna trecută.