Sebastian Vettel de la Ferrari a câștigat Marele Premiu al Bahrainului printr-o strategie cu două opriri, după ce a pornit din a doua linie a grilei de start. Toți piloții, cu excepția lui Pascal Wehrlein de la Sauber au oprit de două ori, în timp ce coechipierul său Marcus Ericsson a fost singurul pilot care a început curs ape pneuri soft. În condițiile de vreme caldă ale după-amiezii, degradarea a fost una controlată în cazul ambelor compoziții, permițând piloților să forțeze pe parcursul întregii durate a fiecărui stint.
MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING „Strategia a fost sufletul acestei curse, care a fost de asemenea influențată de apariția safety car-ului. În orice caz, o strategie cu două opriri era clar optimă în aceste condiții, dar am văzut mai multe variante ale acesteia, în funcție de ordinea în care piloții au utilizat pneurile supersoft și soft. Condițiile de temperatură mai scăzută comparative cu zilele precedente au dus la o degradare mai redusă pentru supersoft și o foarte bună consistență pentru soft.”
CEL MAI LUNG STINT:
COMPOZIȚIE PILOT NUMĂR DE TURURI
SOFT Wehrlein 45
SUPERSOFT Ocon 26
MOMENTUL ADEVĂRULUI: Sebastian Vettel a câștigat cursa printr-o strategie cu două opriri, așa cum era de așteptat (în funcție de nivelul de degradare al pneurilor supersoft). Nivelul de degradare s-a dovedit a fi mediu, ceea ce înseamnă că o strategie cu două opriri pentru două stinturi inițiale de supersoft la fiecare 19 tururi, urmat de un sprint final pe soft până la sosire, era teoretic cea mai rapidă (intrarea safety car-ului a făcut ca mulți piloți să oprească atunci pentru primul schimb inițial, în turul 13). Aceasta a fost strategia adoptată atât de Vettel cât și de Bottas, cu Vettel oprind ulterior în tururile 10 și 33.