Spectacol de zile mari in Muscel Racing Contest

Editia a treia a Muscel Racing Contest, eveniment care a pus punct final Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010, a avut toate ingredientele necesare unui spectacol de zile mari. Miile de fani care au tinut sa-si petreaca weekendul alaturi de „greii” intrecerii interne s-au bucurat nu doar de evolutia acestora, favorizata si de suprafata de concurs refacuta exact inaintea intrecerii, ci si de vremea superba, asistand la un show de referinta.

Competitia a fost dominata de Lucien Hora, acesta demonstrandu-se la fel de motivat sa obtina noi succese si sa bata recorduri chiar daca era deja in posesia titlului national absolut. Mai mult, resiteanul a izbutit sa faca performanta trecand si peste durerile pricinuite de o luxatie la incheietura mainii drepte (accidentarea fiind suferita la un joc de fotbal), Luci scotandu-si ghipsul doar pe perioada weekendului, pentru a putea lua parte  la Muscel Racing Contest. Si daca vineri avea sa obtina un timp de 1:29.026,  mai slab decat cel pe care-l stabilise in primavara (1:27.740), duminica avea sa impresioneze asistenta, stabilind noul timp de referinta al Mateiasului la 1:25.541. Punand la socoteala si faptul ca a ajuns la 15 victorii consecutive in aceasta stagiune, performanta unica, se poate spune, fara teama de a gresi, ca Hora este omul recordurilor.

Locul secund i-a revenit in ambele curse lui Heinz Gollner, in timp ce disputa pentru locul 3 a oferit un spectacol deosebit, protagonisti fiind Christian Nistoran si Lucian Boroianu. Vineri s-a impus Nistoran, reusind sa urce pe podium (o performanta care parea sa-l ocoleasca inca din 2008), pentru ca duminica Boroianu sa-si ia revansa.

Paul Andronic, obisnuitul secondant al lui Hora, a avut parte de o prima zi cu probleme, motorul masinii sale luand foc dupa parcurgerea unui kilometru de la start in prima urcare din concurs. Duminica a schimbat bolidul, luand startul la volanul fostei sale masini, impresionanta Lancia Delta Integrale, si a contribuit din plin la spectacolul oferit de aceasta runda. Lucru valabil si in cazul lui Florentin Petre, proaspatul campion de circuit al Bulgariei, cel care, la debutul in CNVCD 2010, a probat reale calitati, obtinand locurile 5 si 4 la Grupa A, dar si doua victorii in competitia masinilor din Clasa A3. Aici mai trebuie mentionat ca in prima mansa de antrenamente cronometrate Florentin a avut o iesire in decor care a dus la ruperea rotii de pe dreapta spate. Intr-un efort extraordinar, echipa tehnica a reusit repararea masinii in timp record, Petre luand startul in ultima mansa de concurs in extremis.

In fine, Grupa I, cea care a devenit parte a CNVCD la Campulung, in primavara, marcand un moment pentru istoria motorsportului romanesc, a oferit confruntarile finale pentru titlul national. Am asistat la doua dispute aprige intre Horia Popescu (Alpine A110) si Costin Ganescu ( Porsche 911 T), adjudecate de primul, care si-a pastrat, evident, pozitia de lider pe care o detinea inaintea Muscel Racing Contest, si si-a adjudecat cununa cu lauri.

Muscel Racing Contest, editia a III-a, s-a disputat cu sprijinul Primariei Municipiului Campulung si al partenerilor Dunlop, Seat prin Euro Tehno Grup, Racing Nick, SKN, Pelind Family, Ramycom, Kaffa, Pasteur Caroseria, Negru Voda Lions Club.

Razvan Codorean – Ofiter de presa F.R.A.S.

FLORENTIN PETRE PE PODIUM LA MUSCEL RACING CONTEST

  • Florentin Petre a ocupat prima poziţie a podiumului clasei A3, atât în etapa de vineri, cât şi în cea de duminică
  • Maşina de concurs, avariată la calificări, gata la timp pentru startul în ultima manşă
  • F.R.A.S. l-a premiat pe Florentin Petre pentru titlul de Campion al Clasei A6 obţinut în Bulgaria

Ultimele etape ale Campionatului Naţional de Viteză în Coastă de anul acesta – vineri, 22 octombrie şi duminică, 24 octombrie, Câmpulung Muscel – au marcat debutul fotbalistului Florentin Petre în acest sport.

După o sesiune de antrenament necronometrată, de familiarizare cu traseul şi de încălzire a maşinii, au urmat două antrenamente cronometrate, care au dat ordinea la startul celor două manşe ale competiţiei. Evoluţia lui Florentin Petre a fost vizibil îmbunătăţită pe parcursul trecerilor pe probă, timpul obţinut fiind de fiecare dată superior, ziua încheindu-se cu ocuparea primei poziţii pe podiumul clasei A3 şi a celei de-a doua la categoria două roţi motrice.

Îmi place! Este prima dată când particip la o competiţie de viteză în coastă şi mă bucur că am urcat deja pe podium. Am fost primit cu drag de ceilalţi competitori, am avut mulţi susţinători pe probe, maşina a mers foarte bine, vremea a fost excelentă, aşadar a fost un debut fericit! Florentin Petre.

Etapa de duminică a creat emoţii în rândul spectatorilor aflaţi în număr mare la Câmpulung. Aproape de finalul calificărilor, Renault-ul Clio Super 1600 a intrat în derapaj, a lovit cauciucurile de pe marginea probei cu partea dreaptă spate, rămânând fără o roată în urma impactului. Din fericire, Florentin Petre a putut coborî astfel cu maşina în parcul de service, unde echipa tehnică a reuşit să remedieze problema.

Lipsa la startul primei manşe de concurs a pus sub semnul îndoielii evoluţia din acea zi a lui Florentin Petre, însă maşina a fost gata la timp pentru ultima manşă, pe care a reuşit să o câştige.

Pusă sub semnul întrebării din cauza programului încărcat din acest sezon pentru maşina de concurs, participarea lui Florentin la ultimele două etape de viteză în coastă ne-a dat speranţe pentru viitor şi confirmarea că se poate adapta şi la alte tipuri de concursuri automobilistice. Problema apărută duminică la calificări confirmă încă o dată importanţa pieselor de schimb la concurs şi faptul că orice competiţie are specificul ei. George Şerban, Coordonator Motorsport, Colina Motors

Aşadar, din nou podium pentru Florentin Petre duminică: primul loc la clasa A3 şi locul al treilea la categoria două roţi motrice.

Este o victorie pe care o datorez în primul rând echipei mele. Mulţumesc mecanicilor de la Colina Motors, care au reuşit să rezolve la timp problemele produse în urma impactului şi care au făcut posibilă prezenţa mea la start. Le mulţumesc şi spectatorilor, care m-au încurajat în timp ce coboram cu maşina avariată. A fost o emoţie extraordinară, care completează senzaţiile din timpul cursei, iar împreună fac din acest sport unul deosebit. Florentin Petre.

Festivitatea de duminică a debutat cu premierea lui Florentin Petre de către F.R.A.S., pentru obţinerea titlului de campion al clasei A6 în Campionatul Naţional de Circuit al Bulgariei.

Monica NECULA

Toyota Suceava Drift Series

Finala Campionatului Naţional de Drift 30 – 31 octombrie 2010, Shopping City Suceava

 

Pe 30 şi 31 octombrie la Shopping City Suceava are loc cea mai spectaculoasă competiţie sportivă cu maşini din România – Finala Campionatului Naţional de Drift. Peste 20 de piloti îşi vor demonstra îndemânarea în arta derapajelor controlate la bordul unor maşini foarte puternice.

Toyota Suceava Drift Series” se bucură de sprijinul Federaţiei Române de Drift şi al “King of Europe”, cel mai mare organizator de concursuri de drift din Europa, cu etape în ţări ca Serbia, Ungaria, Slovacia, Grecia, Spania. “King of Europe” a fost fondat în 2005 şi până în prezent a organizat 53 de competiţii in 19 ţări europene, În 2010 nu mai puţin de 93 de sportivi din 18 ţări diferite au participat la competiţiile de drift organizate de “King of Europe”.
Finala Campionatului National de Drift de la Suceava va fi jurizată de către Mike Procureur din Belgia, Preşedintele King of Europe (KOE) şi Drăgan Mitrovic din Serbia.

Piloţii vor fi punctaţi în funcţie de patru criterii :

1. viteza maşinii, masurata cu aparat radar in 2 puncte ale traseului; 2. unghiul derapajului controlat; 3. trasa pilotului pe circuit si 4. impresia artistica.
Suceava va fi reprezentata in acesta competitie de 2 piloti : Razvan Fratianu cu un BMW E36 M3 si Mihai Maxim cu un Ford Sierra.
Finala Campionatului National de Drift are o importanta foarte mare pentru piloti, deoarece se va acorda punctaj dublu. Astfel oricare din primii 7 piloti poate spera la un loc pe podium, iar diferenta mica de puncte dintre acestia va face ca fiecare sa dea totul pentru un loc cat mai bun in clasamentul general. Nimeni nu are asigurat locul pe care se afla…

Parteneri: Ono Serv&Tuning şi GTT Racing

Program:
Sâmbătă, 30 octombrie
9 – 12 Briefing şi antrenamente libere
12:30 – 14:30 Taxi Drift
15 – 17 Calificări
17:30 – 19 Taxi Drift

Duminică, 31 octombrie
9 – 12 Briefing şi antrenamente libere
12:30 – 14:30 Taxi Drift
15 – 17 Concurs
17:30 Premiere

Clasamentul general al Campionatului Naţional de Drift, după etapa a 5-a:
1. Ciortan Călin – Bucuresti – BMW E30 M5 – 400 cp – 610 p
2. Buşe Traian – Bucuresti – BMW E30 4.0 V8 – 286 CP – 590 p
3. Mitrache Marius – KNS – Bucuresti – Nissan Skyline – 250 cp – 520 p
4. Ene Sorin – HAI – Bucuresti – Nissan Silvia S14 – 310 cp – 510 p
5. Ciulean Alexandru – Ciuli – Baia Mare – Nissan Skyline – 300 cp – 500 p
6. Fraţianu Răzvan – Răzvan LKN – Suceava – BMW E36 M3 – 321 CP– 380 p
7. Dobre Niculae – Bucuresti – BMW E30 V8 4.0 – 286 CP– 380 p
8. Barbu Andrei – Rotti – Bucuresti – BMW E30 – 3.5 i Alpina – 250 CP – 320 p
9. Vasile Cristi – Mouse – Bucuresti – BMW E36 325i – 192 CP – 320 p
10. Stăncescu Dragoş – Iasi – Nissan Silvia S14 – 300 CP – 270 p
11. Maxim Mihai – Mishu – Suceava – Ford Sierra – 210 CP – 260 p
12. Cristea Răzvan – Vaslui – Nissan Silvia S13 – 280 CP – 220 p
13. Garda Rareş – Baia Mare – Nissan Silvia S13 – 260 CP – 200 p
14. Illiuk Dmitry (Ucraina) – Nissan Silvia S13 – 450 CP– 180 p
15. Moise Radu – Santos – Bucuresti – BMW E30 V8 4.0 – 286 CP– 170 p
16. Joitu Claudiu – Jae – Bucuresti – BMW E30 M5 – 400 CP 140 p
17. Niculescu Mircea – 100 p
18. Mester Janos (Ungaria) – BMW E36 M3 – 321 CP – 90 p
19. Tică Răzvan – Răzvan DOI – Bucuresti – BMW E30 M5 – 315 CP- 90 p
20. Popescu Răzvan – Ripu – – Bucuresti – BMW E36 M3 – 286 CP – 90 p
21. Gorgan Alexandru – 90 p
22. Szabo Szilard (Ungaria) – Mercedes E500 – 400 CP – 70 p
23. Popescu Alex – Bucuresti – Toyota AE 86 – 120 CP – 70 p
24. Antony Ply (Franţa) – Nissan Skyline V8 4.0 – 286 CP – 70 p
25. Silişteanu – 50 p
26. Tutuianu Sorin – Jac – – Bucuresti – BMW E30 325i – 192 CP – 50 p
27. Marian – Cox – Botosani – BMW E30 M5 – 315 CP – 50 p
28. Gresoi Dan – Tarnafes – Bucuresti – Nissan Silvia S13 – 280 CP – 40 p
29. Gorgan Alexandru – 40 p
30. Onur Ozler – 40 p
31. Cristea Claudiu – 40 p
32. Voinea Constantin – 40 p
33. Matei Andrei – 40 p
34. Mateescu Răzvan – Mate – 40 p
35. Rusu Ramona – Pinky – 40 p
36. Stănescu Sergiu – 20 p
37. Bârlan Dragos – 20 p
38. Cătălin Alfa Romeo – 20 p

Pentru alte informaţii contactaţi:
Lorelai Mironescu
Marketing Specialist
Mobile: +40 756 048 262
Email: [email protected]

 

Doru Mihut si RallyMax va invita la concurs!

 

6 starturi, 5 podiumuri, 4 finish-uri, 3 copiloti, 2 locuri 1. Astfel s-ar putea transpune in cifre evolutia lui Doru Mihut in sezonul 2010 al Campionatului National de Raliuri Dunlop, sezon pe care a reusit sa il incheie cu adjudecarea titlului de Vicecampion al Debutantilor Cupei Dacia.

Fanii fiind importanti pentru pilotul ce a alergat la volanul Daciei Logan cu nr de concurs 417, acesta, impreuna cu partenerul sau media, RallyMax.ro, dau startul unui concurs.

5 dintre cei care vor raspunde corect la intrebarea “Care a fost cel mai bun rezultat reusit de Doru Mihut in cadrul Cupei Dacia in sezonul 2010 al CNR si la care raliu a fost obtinut?” vor fi fericitii posesori ai unui calendar cu pilotul din Dej.

Ca si bonus, RallyMax ofera un premiu surpriza unuia dintre cei care vor raspunde corect la intrebarea “Care a fost cauza abandonului lui Doru Mihut la Raliul Tara Barsei?”.

Asteptam raspunsurile voastre pe adresa   [email protected] pana duminica, 7.11.2010, ora 23:59. Castigatorii vor fi anuntati in cursul zilei de luni, 8.11.2010. Tragerea la sorti va fi efectuata cu ajutorul site-ului random.org.

credit foto: rallyphoto.ro

Vlad Cosma nu a prins sansa unui sezon in WRC

Imediat dupa conferinta de presa de la finalul celei de-a 12-a etape a Campionatului Mondial de Raliuri, Raliul Spaniei, au fost anuntat si castigatorii Pirelli Star Driver 2011. Din pacate, reprezentantii Romaniei, Vlad Cosma si Florin Dorca nu se numara printre ei, asa ca se intorc acasa fara “volanul” pentru Campionatul Mondial, pe care isi propusesera sa-l castige. Desi  dezamagit, tanarul pilot al Napoca Rally Academy  ramane cu multe lucruri bune acumulate in experienta din Spania: “Au fost anuntati primii sase si noi nu suntem printre ei. Ceilalti au fost mai buni, puteam fi si noi mai buni, dar asta e, mergem mai departe! Am avut parte insa si de lucruri bune. Vineri am avut trainingul cu Robert Reid, fostul copilot al lui Richard Burns, am invatat foarte multe lucruri utile despre alimentatie, despre pregatirea fizica, iar in a doua parte despre prezentarea personala, despre cum sa abordam sponsorii si asa mai departe. A fost, intr-un cuvant, un castig enorm pentru noi, pentru viitor. Sambata am avut proba practica, cu un Ford Fiesta R2. Am parcurs intai o proba de macadam, apoi una de asfalt. Ne-am descurcat bine, dar nu atat de bine pe cat speram, nu prea am avut incredere in masina care era destul de greu de controlat, in special pe macadam. Pe asfalt lucrurile au mers mai bine, iar astazi (duminica) am avut interviul. Se pare ca, in final, nu am fost pe placul juriului. Astazi, la ora 16,00, au fost anuntati castigatorii iar noi nu ne numaram printre ei. Nu stiu unde am pierdut, nu avem timpii de pe probe, nu avem nimic oficial, doar anuntul cu castigatorii. Pe ce criterii au fost alesi, ce ar fi trebuit sa facem noi mai mult, nu stim si probabil ca nici nu mai are importanta. Probabil ca, daca am fi batut cu ceasul de la gara pe probe, alta ar fi fost situatia, dar, din timpii ce ni i-am luat noi intre noi nu a fost asa.  Stiu sigur ca am fi putut merge mai tare, dar acum ne socotim degeaba. O sa incercam sa ne pregatim mai bine pentru urmatoarele provocari de acest gen, a incheiat cu amaraciune Vlad Cosma.

Berti Panaiot

Credit foto: rallymagazin.ro

Muscel Racing Contest 2010 : clasamente finale

Lucien Hora a incheiat perfect sezonul in Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop 2010, castigand duminica Muscel Racing Contest si obtinand a 15-a victorie consecutiva. Victoria sa este cu atat mai remarcabila cu cat a stabilit un nou record al traseului (1:25.541), seria incredibila de succese puse cap la cap reprezinta si ea o performanta unica, iar aceste performante au fost reusite in pofida durerilor la mana accidentata (cea dreapta), care l-a stanjenit pe intreg parcursul weekend-ului. La final, Lucien, extrem de fericit pentru rezultatul obtinut, avea sa declare: “A fost un final superb de campionat, cu un eveniment excelent organizat, multi spectatori si vreme buna“.

Heinz Gollner, care avea locul secund asigurat, nu a fortat in mansa secunda. Nu acelasi lucru se poate spune despre Lucian Boroianu si Christian Nistoran, al caror duel a tinut publicul cu sufletul la gura. In cele din urma, Boroianu si-a luat revansa in fata lui Christian pentru infrangerea de vineri, ocupand ultima treapta a podiumului.

Premierea Clasamentului OPEN s-a desfasurat imediat dupa terminarea ultimei manse de concurs , la jumtatea traseului de pe Mateias, in zona cu cei mai multi spectatori , atmosfera fiind una electrizanta .

Muscel Racing Contest, editia a III-a, s-a disputat cu sprijinul Primariei Municipiului Campulung si al partenerilor Dunlop, Seat prin Euro Tehno Grup, Racing Nick, SKN, Pelind Family, Ramycom, Kaffa, Pasteur Caroseria, Negru Voda Lions Club.

Descarca :

final Open

final H

final A

final N

final I

final Jr

final 2RM

Alonso cîştigă cursa haotică din Coreea de Sud

Marele Premiu al Coreei de Sud a fost una din cele mai dramatice curse din acest sezon. După incertitudinile privind însăşi disputarea acestuia – dat fiind că s-a terminat construcţia circuitului cu foarte puţin timp înainte – ploaia a contribuit din plin la imprevizibilul întregului weekend.

Startul a fost unul luat în spatele Safety Car, dar după numai 4 ture de rulare la viteză redusă s-a hotărît întreruperea cursei. După aproximativ o oră s-a pornit din nou, tot în spatele masinii de siguranţă, în timp ce ploaia a scăzut în intensitate, şi s-a mers în acest fel pînă în turul 18 (din cele 55 programate) cînd conducerea cursei a considerat că se poate pleca în ritm normal. Astfel, cele 2 Red Bull (Vettel şi Webber) plecate din prima linie, s-au instalat la conducere, urmate îndeaproape de Ferrari-ul lui Alonso şi de Nico Rosberg pe Mercedes, care l-a depăşit pe Hamilton la restart. Prima lovitură avea să sosească imediat pentru Red Bull: după numai 1 tur şi jumatate, Webber iese larg pe o bordură şi pierde controlul maşinii, iar după ce atinge un parapet revine în faţa lui Rosberg care nu poate să evite contactul, ambii piloţi abandonînd pe loc, provocînd ieşirea Safety Car-ului din nou în pistă.

După ce a pierdut duelul cu Schumacher pentru locul 5 Jenson Button intră la standuri în turul 28 pentru pneuri intermediare, dar ajunge în a doua jumătate a clasamentului şi nu reuşeşte să revină. Fără puncte pentru pilotul McLaren, care pierde contactul cu ceilalti protagonişti în lupta pentru titlu.

În turul 32, în urma unui nou accident, avem din nou Safety Car-ul în pistă. Cei din faţă schimbă pneurile, iar Alonso are o mică problemă şi pierde locul 2 în favoarea lui Hamilton. Dar la restart englezul greşeşte în primul viraj şi Alonso revine pe 2, continuînd să-l preseze pe Vettel. Germanul de la Red Bull păstrează însă un avans constant de peste 2 secunde, pînă cînd începe să aibă probleme de vizibilitate – întîrzierea startului ducînd cursa spre seară. În turul 46 însă, totul se termină pentru el, cu o explozie spectaculoasă a motorului Renault. Astfel, după ce ieri sărbătoreau ocuparea primelor 2 locuri pe grilă, cei doi piloţi de la Red Bull pleacă din Coreea fără nici un punct, iar Alonso profită la maximum şi preia conducerea clasamentului general cu doar două curse înainte de final.

Vitali Petrov a fost protagonistul unui accident spectaculos, el izbind violent bariera de cauciucuri din ultimul viraj. Rusul nu reuşeşte încă să facă faţă presiunii rezultatelor în efortul de a-şi păstra locul la Renault. Coechipierul său Robert Kubica obţine locul 5, iar Vitantonio Liuzzi stă departe de probleme şi ia locul 6 pentru Force India. Adrian Sutil a avut o cursă plină de greşeli şi coliziuni, în cele din urmă fiind nevoit să abandoneze.

În puncte au mai intrat cele 2 Sauber-uri, cu Kobayashi pe 8 în faţa lui Heidfeld, între cele 2 Williams-uri cu Barrichello pe locul 7 şi Hulkenberg pe 10.

Cu doar două curse rămase de disputat (Brazilia peste 2 săptămîni şi Abu Dhabi peste încă o săptămînă), clasamentul general îl are acum pe Alonso pe primul loc cu 231 de puncte, urmat de Mark Webber cu 220, Lewis Hamilton cu 210 şi Vettel cu 206. Toţi au încă şanse la cîştigarea titlului, dar spaniolul de la Ferrari este marele favorit.

Rezultatele MP al Coreei de Sud:

1.  Fernando Alonso Ferrari 2:48:20.810
2.  Lewis Hamilton McLaren +14.999
3.  Felipe Massa Ferrari +30.868
4.  Michael Schumacher Mercedes Grand Prix +39.608
5.  Robert Kubica Renault +47.734
6.  Vitantonio Liuzzi Force India F1 +53.571
7.  Rubens Barrichello Williams +1:09.257
8.  Kamui Kobayashi Sauber +1:17.889
9.  Nick Heidfeld Sauber +1:20.107
10.  Nico Hulkenberg Williams +1:20.851
11.  Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso +1:24.144
12.  Jenson Button McLaren +1:29.939
13.  Heikki Kovalainen Lotus F1 +1 tur
14.  Bruno Senna HRT F1 Team +2 ture
15.  Sakon Yamamoto HRT F1 Team +2 ture
Abandonuri
16.  Adrian Sutil Force India F1 +9 ture
17.  Sebastian Vettel Red Bull +10 ture
18.  Vitaly Petrov Renault +16 ture
19.  Timo Glock Virgin Racing +24 ture
20.  Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso +25 ture
21.  Lucas Di Grassi Virgin Racing +30 ture
22.  Jarno Trulli Lotus F1 +30 ture
23.  Mark Webber Red Bull +37 ture
24.  Nico Rosberg Mercedes Grand Prix +37 ture

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor